Gå til innhold

Den store FIFA 14-tråden


Anbefalte innlegg

EA avduket i dag diverse snacks om FIFA 14. Dere kan lese alt her: http://www.ea.com/so.../fifa-14-reveal

 

Virker som om EA vil prøve å drastisk forandre mye av det som kjennetegner FIFA 13, hvor mange mener at fart er det eneste som betyr noe. I tillegg til å revolusjonere skuddene, virker det som om oppbygningen av spillet kommer til å ha mye å si. Flere har for eksempel klaget på at spillere som Xavi, Pirlo og Iniesta ikke har kommet til sin rett i FIFA 13. Blir spennende å se hvordan dette kommer til å fungere.

 

Står at spillene kommer ut på Playstation 3, Xbox 360 og PC. Kommer sikkert mer info om en eventuell PS4/Nextbox-versjon senere. Wii U glimrer noe overraskende med sitt fravær.

 

Noen sitater fra utviklerne:

 

“FIFA 14 will play the way great football matches are contested with build up through midfield, tension throughout the match as chances are created, and incredible finishing,” said David Rutter, Executive Producer for FIFA 14. “Opportunities in FIFA 14 will be rewarding and great goals will look stunning.”

 

Finishing has been transformed with Pure Shot so players have the intelligence to adjust their stride and approach angle to find the best position for hitting the back of the net. Well-hit balls feel more exhilarating and rewarding. New shot types include pure strikes, as well as off-balance and rushed shots. Plus, Real Ball Physics now determines the trajectories of balls, enabling players to kick the ball with force from distance, drill low rising shots with accuracy, and blast dipping or turbulent shots, just like real footballers.

 

Fans will be able to create rewarding build up to opportunities and have the tools to dictate the tempo of a match through four new features. Protect The Ball will enable players to fend-off and block defenders from the ball while dribbling at any speed, or out-muscle opponents for position before receiving the pass, then turn defenders to carve out opportunities. Teammate Intelligence has been improved on both sides of the ball. New decision-making logic delivers tighter, smarter marking and improved run tracking where defenders recognize opportunities to provide support and win back possession, while attacking players have new ways to outsmart their opponents by creating space for themselves, running along the backline and checking their pace. Major changes to ball control add new tools to win the midfield battles. Sprint Dribble Turns enable players to turn in every direction at sprint speed while preserving momentum, delivering the control and confidence to take on defenders one-on-one. Variable Dribble Touches introduces variety on touches when sprinting. Skilled players will have better touch and more control when sprinting with the ball.

 

Hva synes dere?

Endret av Bob Sacamano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med at fart har for mye å si er jo helt sant. Det ser man spesielt på hva folk velger i Seasons og UT. I UT er det så forutsigbart at man nesten kan gjette hva motstanderen bruker før man ser laget. Der er fart alt. I Seasons er det kanskje ikke så viktig men folk velger lag utover hvilket lag som har raske spillere. Blir spennende å se om man klarer å fikse dette men er jo en sjanse, da slutter vel mange folk å spille. Høye gjennombrudds pasninger og fart er det 50% av de som spiller Fifa 13 trenger for å klare å spille "godt". Er en uting som har blitt sterkere for hvert år i Fifa, som bare har blitt verre med årene.

Lenke til kommentar

Falt nesten av stolen, hadde aldri trodd vi skulle få se et FIFA 14.

Er klar over at det det ikke er en revolusjonerende nyhet, men det må da være greit å diskutere den kommende versjonen for det?

 

Ja, men det hadde vært like greit om de ga ut FIFA 13 på nytt, og bare rettet på alle feil i spillet og fikset serverproblemene.

Enig med dette, serverproblemene bør være prioritet nummer én. Blir rett og slett for dumt at en ikke kan spille en time uten det er noe kluss med serverne.

Lenke til kommentar

Enda en FIFA-versjon der de gjør minimale oppgraderinger (Hva i all verden er det de gjør hele året mellom hvert spill, egentlig? Ferie?), og bare slenger på nye navn som får det til å virke 'kulere'. "Pure Shot", "Real Ball Physics" er tydeligvis årets slagord. Blir bare teitere og teitere for hvert år.

 

Om man ser bort ifra spilleroppdateringer/drakter/stadion osv. så er det bra lite som skjer. Skill Games var vel det eneste store som jeg kommer på fra Fifa 13. Små justeringer som gjør spillet mer realistisk er ikke godt nok til å bare slenge nytt tall på coveret og gi det ut i hyllene. De hviler på sine laurbær, når de egentlig burde gjøre store forandringer og ta FIFA-fans med storm!

 

Hører aldri noen som blir super-positivt overrasket over de nye versjonene. Stort sett er det "litt bedre". Som en patch/DLC.

 

Skal sies at jeg liker FIFA, og har kjøpt hvert eneste siden 2003 (har eid tidligere versjoner også), men det føles stadig ut som jeg blir svindlet de siste årene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enda en FIFA-versjon der de gjør minimale oppgraderinger (Hva i all verden er det de gjør hele året mellom hvert spill, egentlig? Ferie?).

 

Små justeringer som gjør spillet mer realistisk er ikke godt nok til å bare slenge nytt tall på coveret og gi det ut i hyllene.

Hvilke store endringer vil du ha da? Personlig vil jeg mye heller at de fikser spillet deres, istedenfor å lage nye ting og drite blankt i problemene spillet har. Og ja, jeg hadde heller sett at de gav ut Fifa annethvert år, og heller oppgraderte Fifa hvert år. Se hva som er feil med spillet, og fikse det.

 

Jeg føler jeg kan garantere at de nye tingene EA legger i Fifa 14 kommer til å føre med seg bugs og plager. Spillet blir nok ikke bedre. Jeg er ikke litt optimistisk en gang :)

Lenke til kommentar

Hvilke store endringer vil du ha da? Personlig vil jeg mye heller at de fikser spillet deres, istedenfor å lage nye ting og drite blankt i problemene spillet har. Og ja, jeg hadde heller sett at de gav ut Fifa annethvert år, og heller oppgraderte Fifa hvert år. Se hva som er feil med spillet, og fikse det.

 

Jeg føler jeg kan garantere at de nye tingene EA legger i Fifa 14 kommer til å føre med seg bugs og plager. Spillet blir nok ikke bedre. Jeg er ikke litt optimistisk en gang :)

Jeg vil ha et spill som rettferdiggjør prisen! Det synes jeg ikke de gjør per dags dato. Bug-fiksing burde jo være høyt prioritert, men som man merker hvert år så er det feil på feil på feil.

Lenke til kommentar

 

Gleder meg til å se hvor bra dette fungerer i praksis.

 

Som andre sier håper jeg servere er hovedprioriteten deres. Jeg har mine tvil, men håper dette er tilfellet. Ellers hadde det selvfølgelig vært flott om de kunne få tilbake single matches i FUT. Utenom det er jeg egentlig ganske likegyldig i forhold til hva de gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...