Gå til innhold

Erfaringer med Apple og reklamasjon


Anbefalte innlegg

Hei.

 

For litt over et år siden kjøpte jeg en MacBook fra apple.no. Jeg har hatt den på service flere ganger. En gang med knekk i topplokket, og inn og ut på grunn av defekt hovedkort. De fleste gangene måtte jeg diskutere med dem, for å få garantien min. Nå er garantien min gått ut, og jeg har nok en gang opplevd at topplokket på Macbooken har fått en liten knekk, som jeg har fått dekket bytte på før.

 

Jeg mener dette er en reklamasjons sak, den skal ikke knekke på denne måten. Dette er en feil Apple selv har innrømt at første generasjons Macbooker har, men jeg er skeptisk på å levere den inn, fordi jeg har hørt at apple er vanskelige på reklamasjonsretten, og jeg har ikke råd til å betale selv.

 

Har noen erfaringer med reklamasjon og Apple? Jeg trenger noen råd om hvordan jeg skal gå frem, jeg vil jo ikke ha et hull rett inn i laptoppen min.

 

Håper noen tar seg tid til å svare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple opperer vel med en garanti på 1. år på sine produkter, og kan være vrange når produktet er over 1. år.

Men det betyr ikke at du ikke har noen garantirett når det har gått litt over ett år.

Du skal bare trenge å kontakte forhandleren, og de er lovpålagt å fikse det.

 

Hvor har du kjøpt den? Apple selv er vel ganske vanskelige på dette, men etter det jeg har hørt pleier det ikke å være noe problem hvis du har kjøpt den av en annen forhandler enn apple.

Lenke til kommentar

Det er jo riktig det, veggiss, men vi vet jo grunnen til at enkelte butikker sluttet å selge apple var fordi Apple var VELDIG motvillige til å yte service på produkter utenfor garanti.. ;)

 

Infocare bedømmer stort sett saken, men pass på å dokumenter alle dine henvendelser til dem!

 

FTU har fastslått 5 års reklamasjonsrett på datamaskiner, så det er ingen vei utenom dét :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...