Gå til innhold

Jeg gidder ikke spille "halvfabrikata".


Tor Rasmussen

Anbefalte innlegg

Har 2 kompiser som har Assassins Creed: Unity og har selv "litt" lyst å spille storyen i det. Vet at det er overdrevent mye collectibles i det spillet og det har jeg ikke lyst til å begå meg ut på.

 

Derimot ett sånt spill gjør det meg ingenting om å være 3-4 måneder på etterskudd med å spille etter alt det jeg har hørt om de syke patchingene som må gjøres til det spillet. Må jo laste ned over 40gb før jeg kan bynne å spille.

 

Dem må jo bare ta en full recall av de digitale versjonene av spillet og slippet ut en ny en ellers vil vel spillet være over 80gb. Galskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I noen tilfeller er det best å vente mer enn "bare" 1 - 2 måneder etter release. Battlefield 4 er ett praktfullt eksempel på det. Spillet er forresten fortsatt uspillbart hvis du kjører SLI i Windows 7 (lav fps uavhenging av grafiske innstillinger), og dette mer enn 1 år etter release.

Endret av The Priest of YouTube
Lenke til kommentar

 

 

Kjør Nintendo, de lager stort sett fire spill.

Ha ha ha! Helt min type humor det der.

 

Jeg kjøper stort sett spill når de er på billigsalg, eller når de er steingamle og billige uansett. Jeg gjør selvsagt noen unntak for enkelte spill, men jeg har aldri sett noen grunn til å kjøpe spill når de er helt nye, det er jo mer enn nok av gode spill å velge fra og uansett ikke nok tid til å spille dem.

Endret av Gother-Bit
Lenke til kommentar

Kanskje det er på tide at et statlig organ blander seg inn i hvordan spill-industrien opererer. Så langt meg bekjent er det kun spill-industrien som slipper unna med å i all hovedsak selge "uferdige" produkter til full pris, utgitt for å være et komplett produkt.

Om Elkjøp hadde solgt et produkt med så mange mangler og feil som de fleste AAA titlene har hadde det vært et orkester uten like fra forbrukerådet, media og kunder.

 

Et statlig "spill-byråkrati" ala bygningskontrollen ville bare gjort vondt verre. Det man kunne gjort er å innføre en forbrukerrettighet som f.eks. fastslår at produktet man kjøper skal være fullt bruktbart i den tilstanden man kjøper det i, uavhengig av om man velger å laste ned tilleggspakker eller ikke, på samme måte som at man ikke kan selge en bil som mangler en del selv om man sender denne delen i posten et halvt år senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Joda, helt spillbart.

Men likevel, som jeg nevner. 1GB patch. 2 dager senere nok en 1GB patch.

Utrolig frustrerende for folk som sitter på treg linje, og vil spille.

 

Men la oss GTA V ligge, det er ikke verstingen denne høsten.

Vi er vel mange enige om at DriveClub er den største synderen, og med kanskje Unity på en god andreplass.

Halo: Master Chief pakken fortjener vel en plass på pallen den også.

Etter 20gb snart i patcher og enda ikke fikset mine problemer så er Halo MCC min årets største skuffelse av HD remakes/remasters og et halvfabrikata fra en helt annen verden.

 

Selger Halo Master Chief Collection snarest! Mer møkk og rot har jeg aldri vært borti.

Spiller 2 kapittler, dagen etterpå så må jeg spille på nytt igjen pga autosave ikke funker.

Achievements ikke unlocker, får ikke spilt multiplayer m.m.

 

 

Det er jo sågar en remake, enda mindre grunn til å unnskylde denne type produkter.

 

AtW

Lenke til kommentar

At spillutgivere presser spill ut før di er ferdige er ikkje noko nytt. Det som derimot ser ut til å bli verre å verre er å finne gode anmeldelser som faktisk gidder å opplyse om heilt elementær objektiv info rundt spill. Ser heller ut for at di fleste anmeldelser tek på seg ein subjektiv stråhatt der det einaste målet synast å skrive kult svada samt tilfredsstille spillutgiver med høge karakterer. Agendaen der spillintresserte skulle få relevant info om kva spill som er verdt å bruke surt opptjente penger på er bytta ut mot rævsleiking for reklameinntekter samt klikkbasert overskrift for å skape større trafikk på sidene. Spillutgivere er klar over dette og utnytter det maksimalt. Litt negativ PR går stort sett over når produktet er fiksa eller ved neste korsvei. Hypen er tross alt viktigare enn produktet og fjols som betaler full pris er det nok av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tenker jo at det er et viktig samspill mellom både skjermkort-produsentene og spill-produsentene. De som burde ha mest å tjene på at det funker er jo de som selger kortene, og det er jo også dem som lager driverene. Sånn det er i dag lønnet det seg jo å kjøpe et highend kort heller en to medium.

Over tid blir jo dette det mest lønnsomme. Jeg synes bare det er utrolig at konseptet har eksistert så lenge uten at det fungerer godt nok i praksis.

Kanskje de tjener mest penger på at dette ikke virker bra, så må folk kjøpe nye dyre kort hele tiden.

Lenke til kommentar

At spillutgivere presser spill ut før di er ferdige er ikkje noko nytt. Det som derimot ser ut til å bli verre å verre er å finne gode anmeldelser som faktisk gidder å opplyse om heilt elementær objektiv info rundt spill. Ser heller ut for at di fleste anmeldelser tek på seg ein subjektiv stråhatt der det einaste målet synast å skrive kult svada samt tilfredsstille spillutgiver med høge karakterer. Agendaen der spillintresserte skulle få relevant info om kva spill som er verdt å bruke surt opptjente penger på er bytta ut mot rævsleiking for reklameinntekter samt klikkbasert overskrift for å skape større trafikk på sidene. Spillutgivere er klar over dette og utnytter det maksimalt. Litt negativ PR går stort sett over når produktet er fiksa eller ved neste korsvei. Hypen er tross alt viktigare enn produktet og fjols som betaler full pris er det nok av.

Når anmeldere får en review copy, så står det ofte i kontrakten at de ikke får lov å nevne bugs og glitches som kan være helt gamebreaking.

Angry Joe på Youtube tok opp dette å fikk ene videoen sin slettet pga copyright dill dall fordi han nevnte ting som utviklerene ikke likte. Jeg venter heller til etter release for å få en ærlig anmeldese av et spill enn å gamble på om spillet fungerer eller ikke.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

Det er jo ganske drøyt for en anmelder å skulle skryte uhemmet av noe de ikke vet om kommer til å bli bra ved release. Ville følt meg temmelig brukt om jeg hadde lagt ut trynet på youtube og fortalt hvor fantastisk AC unity var basert på prerelease og så ble alle som hadde set review skuffa når de satt med forventninger som overhodet ikke var levert når de kjøpte og spilte det selv. Om dem fikser ting før release så er det jo en grei måte å unngå ufortjent pepper på, men man bør ikke forlede folk.

Lenke til kommentar

Det er jo det som skjer. Anmeldere i dag har ikke samme friheten til å kunne si hva de egentlig mener om spillet før etter release. Får du en review copy, så får du med en kontrakt du må skrive under på at du får ikke uttale deg om ditt og datt som da gjør anmeldelser ubrukelig. Vi vil jo høre anmelderen sitt inntrykk av spillet å ikke hva utviklerene vil at du skal si om spillet. Vi har nå heldigvis to gode Youtubere som ikke lar seg kjøpe av utviklerene å det er Angry Joe og Total Biscuit. Begge har blitt tilbyd penger for å snakke gode ord om diverse spill, men de nekter å gjøre det, de gir sine egne anmeldelser å går jo da uheldigvis glipp av noen review copies, for de nekter å skrive under på noen kontrakt å sitte å enten lyge til seerene sine eller unnlate om å fortelle om ting som kan være gamebreaking.

Endret av KimWhinesAlot
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Løsningen på dette er egentlig veldig enkel (i teorien), tålmodighet. Vent til anmeldere/kritikere du stoler på (og som matcher din smak) har tatt en titt på spillet, la de ta en første støyten med evt. problemer. Sjekk også youtube og twitch for å se gameplay osv. For min egen del får jeg mye mer verdi ut av en video enn tekst når det gjelder å få ett inntrykk av hvordan spillet er, men en tekst kan formidle på en god måte om tekniske problemer og slikt, forutsatt at man ikke har skrevet under en avtale som forhindrer dette.

Det gjelder å stemme med lommeboka, det er det eneste språket en utgiver forstår. Det hjelper ikke å klage hvis det blir solgt like mange kopier uansett.

 

Har jeg tro på at massene klarer å være tålmodige? Nei, for mange vil ha ting "i går".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøper aldri spill mere på release dagen etter BF4 skandalen. Har heldigvis tålmodighet til å vente på at Total Biscuit får anmeldt spillet før jeg kjøper noe. Han er vel omtrent den eneste Youtuberen som ikke lar seg kjøpe av spillutviklere for å lyge om hvor bra spillet er, selv om spillet er nesten uspillbart. Frister noe voldsomt å kjøpe GTA V til PC på utgivelses dagen, men skal vente noen uker for jeg regner med at det kommer til å være fullt av bugs og glitches.

 

 

Det blir herlig å se PC-utgaven komme. Da er det ikke nødvendigvis kun spillutviklerens som har ansvaret for feilene som kan oppstå. Men faktisk også Microsoft. Husk at spillet skal støtte et visst antall Windows-utgivelser, og disse kan være hullete som sveitserost.

 

Montro om ikke en slik stor spillutgivelse vil legge press på at også Microsoft tvinges til å patch'e det ene med det andre :)

 

Nå har det jo vært større PC-spilltitler gitt ut tidligere da, men jeg forventer nesten å se konsekvenser likevel jeg. Blir ekstra spennende om noen utenfra klarer å se at GTA V har funnet en svakhet i Windows. Kanskje Windows 7 får enda større kvalitetstrekk ut fra denne påvirkningen, før Microsoft en gang snart erklærer det også som et ikke lengre støttet OS?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva du snakker om G? Hvorfor skulle spill i noen spesiell grad tvinge fram sikkerhetspatcher, eller finne svakheter i OSet?

 

AtW

 

 

Det kan man selvfølgelig ikke vite på forhånd.

 

Men, hvorfor skulle det ikke kunne gjøre det? F.eks. nettverksfunksjonalitet som når tusenvis av brukere benytter serverne til "GTA V", så vil selv en liten feil i nettverkstrafikken på samtlige "windowsbrukere" kunne akkumulere noe som admin på "GTA V-serverne" vil kunne merke seg. Så dersom PS4-konsollspillerne ikke genererer samme sirupsrespons, så blir det gjerne "pekepinner" av slikt.

 

Det var en patch som reparerte noe treghet med en eller annen windows-funksjon i Windows 7 relativt nylig, så hvorfor ikke også til spillbruk under windows?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...