Gå til innhold

Dere som har ps4 og xbox one.


Anbefalte innlegg

Fikk begge ved lansering, og har kun PS4 igjen i dag. One ble ikke mye brukt og jeg gikk litt for raskt lei Forza. Dead Rising 3 var ikke ett morro spill eller imponerende på noen som helst måte i grunn, forhasted er vel stikkordet. Multiplatform titler ble/blir kjøpt på PS4 da de er hakket vassere der. Evt. spille-PC`en i stua om jeg finner gleden på den platformen igjen. Utrolig nok greide Sony å lage en bedre kontroller denne gangen også (etter mine hender,360 sin var favoritten sist gang) , og det er i grunn veldig,veldig greit siden PS4 blir primærkonsollen denne generasjonen :)

 

For min del kunne jeg altså fint unngått å kjøpt One i fjor ettersom det i grunn var bortkastet nå til ettertanke. Nå når Halo pakken nærmer seg er jo det ett godt påskudd til å kjøpe konsollen, men ikke nok til at jeg går helt mongo og springer til butikken.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har begge, og er stort sett fornøyd med begge.

 

MEN: Elendig batterikapasitet på DS4. Etter en dags spilling må du som regel lade, og da med den altfor korte ladekabelen. Har brukt XB1 kontrolleren snart ei uke nå, uten en eneste oppladning.

 

Ser også at PSN kommer til å være nede i 7 timer neste uke, og at det påvirker online-spilling. Dette gjør at jeg foretrekker å spille på Xbox Live, ettersom at de aldri har noen form for maintenance (noe nedetid har de begge innimellom, men det er langt verre på PS4). Spilte Destiny Beta på både PS4 og XB1, og PSN var nede hver eneste kveld når betaen var ute (dog ikke mer enn et par minutter om gangen, men irriterende likevel). Funka hver dag på Xbox Live.

 

Spillmessig har Xbox One flere kommende titler i slutten av 2014, så den blir nok mest brukt fremover (Halo, Forza Horizon 2, Sunset Overdrive). Kommer vel til å spille DriveClub på PS4, men det er jo også det eneste spillet av betydning som kommer ut i år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Hvilken bruker dere mest? :) Har sett der er en del tråder på forumet om ps4 vs xbox one, men jeg er nysgjerrig på hvilken dere bruker mest, og hvorfor :)

 

Hvis det blir for mye med en tråd til er det bare å slette denne :)

 

Bruker PS4 mest pga det er flere spill til den og at alt av multiplatform spill ser noe bedre ut. XBO blir brukt kun til eksklusive spill.

 

Akurat slik her og når jeg får tak i x1.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bruker mest PS4, men er veldig imponert over hvor hyppig Xbox oppdaterer konsollen sin med nye funksjoner omtrent hver måned. Samtidig virker det som de hører på brukerne sine, og det kan jeg like.

 

De har gjort noen horrible valg, men de prøver så godt de kan å fikse opp i problemene.

 

Kommer noen fantastiske spill til Xbox One i løpet av det neste halvåret, derfor vil jeg ha begge :)

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Takk for svar:) Jeg har enda ikke skaffet en konsoll. Veldig interessant å høre hva dere mener om konsollene, bare fortsett :)

Ser de har sine svakheter begge to, som forventet.

 

Så langt holder jeg en knapp på ps4, men der er mest fordi jeg har venner med den konsollen.

Hvis flertallet av vennene dine har en PS4, så hadde det for meg vært et enkelt valg.

 

Multiplayer blir mer og mer vanlig, og mange spill blir mye bedre når du har noen å spille med.

 

Har vært 2 store lanseringer nå den siste måneden, med Diablo 3 og Destiny. Å spille de spilla alene kontra å spille med folk du har det gøy med er som natt og dag.

Men selvfølgelig er jo opptil deg :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Helt klart PS4. Og jeg har vært xbox-guy i maange år (ganske utrolig faktisk, med alle problemene jeg har hatt med 360).

Jeg har bytta ut harddisken på ps4 fra 500 GB til 1000 GB (og det går vel ikke på xbox one, har jeg skjønt).

 

Det eneste jeg kan å utsette på ps4, er gummien på stikkene. Men det kan lukes bort med sånne dingser man setter på.

 

Ser at mange klager over støy på ps4, men min er stille som natta! Ikke en lyd.

 

Kommer ikke til å bytte igjen for å si det sånn :-)))

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har hatt Xbox-live i 8 år, og flere skal det bli. Aldri hatt noen problemer med XBL eller Xbox.

 

Mtp helheten anbefaler jeg på det sterkeste Xbox One.

Er du helt ærlig nå?

Selv er jeg godt inni mitt 10 live-år. Og har en del ganger opplevd deler eller hele livetjenesten nede.

At du som 8-årig medlem ikke har opplevd det virker snodig.

 

Ok, da er det snodig da...

Lenke til kommentar

9 år her , hatt 4 konsoller inn for RROD (før jeg ga opp på 1. gen 360en og kjøpte meg en slim isteden). Hele live tjensten var forøvri nede i 2 uker tilbake i 2008 som var ganske stort ramaskrik over for de som har glemt det, det er jo og bare noen uker siden sist de hadde problem med online spilling da Xbox Live og PSN ble DDOSet, Etter lanseringen av xbox 360 i 2005 var det jo og ikke en veldig stabil tjeneste noe jeg har ganske friskt i minne. Absolutt alle online tjenester har oppe og nedetider slik er det bare, xbox live er ikke så perfekt som dere skal ha det til.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har PS4 i tillegg til Wii U og PC. Har spilt "litt" PS4, men Wii U har forsåvidt støvet egentlig for det meste.

 

Liker PS4, grafikken er klart bedre av det jeg både sedd og hørt. Om du ikke har mange venner du skal spille ilag med som en hardcore Xbox fans så ville jeg absolutt annbefalt PS4.

 

Kontrolleren til PS4 er meget forbedret iforhold til PS3 kontrolleren. Likte ikke helt analogene helt, men ORB Thumbstick grips gjorde en klar forbedring. Selges bl. annet på gamezone.no

 

PS+ er også en service som jeg virkelig elsker. Har PSVita også så får da hver måned gratis spill til både PS4 og Vita'n. Må likevel ha PS+ for å spille online, men selvom jeg "skjeldent" spiller online så gratis spill er kjekt.

Lenke til kommentar

9 år her , hatt 4 konsoller inn for RROD (før jeg ga opp på 1. gen 360en og kjøpte meg en slim isteden). Hele live tjensten var forøvri nede i 2 uker tilbake i 2008 som var ganske stort ramaskrik over for de som har glemt det, det er jo og bare noen uker siden sist de hadde problem med online spilling da Xbox Live og PSN ble DDOSet, Etter lanseringen av xbox 360 i 2005 var det jo og ikke en veldig stabil tjeneste noe jeg har ganske friskt i minne. Absolutt alle online tjenester har oppe og nedetider slik er det bare, xbox live er ikke så perfekt som dere skal ha det til.

 

This. Påstår man noe annet har man bare vært heldig med timingen og rett og slett ikke vært tilkoblet i de periodene. Eller så er det vel ren og skjer ønsketenking og fantasi som er grunnen.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det går ikke an å engang sammenligne PSN mot Xbox Live. PSN har MYE mer nedetid (planlagt og ikke planlagt) sammenlignet med XBLive.

 

Det faktum at Xbox Live så og si kom seg gjennom DDOS angrepene for noen uker siden med lite eller ingen nedetid taler også til fordel for Xbox Live.

 

Ingen som bruker over gjennomsnittet med tid på PSN og Xbox Live kan påstå at PSN er like stabilt som Xbox Live.

Lenke til kommentar

9 år her , hatt 4 konsoller inn for RROD (før jeg ga opp på 1. gen 360en og kjøpte meg en slim isteden). Hele live tjensten var forøvri nede i 2 uker tilbake i 2008 som var ganske stort ramaskrik over for de som har glemt det, det er jo og bare noen uker siden sist de hadde problem med online spilling da Xbox Live og PSN ble DDOSet, Etter lanseringen av xbox 360 i 2005 var det jo og ikke en veldig stabil tjeneste noe jeg har ganske friskt i minne. Absolutt alle online tjenester har oppe og nedetider slik er det bare, xbox live er ikke så perfekt som dere skal ha det til.

 

Ingen har vel sagt at det er perfekt. Sier bare at jeg med mitt bruk av x360 og x1 aldri har hatt problemer med live. (EA servers derimot!=!%#¤% :( )

 

flere ganger i årene med x360 har den stått ubrukt i mange uker av gangen. samtidig som den i perioder har blitt brukt masse. så ting kan godt ha vært nede uten at jeg har merket det engang:)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...