Gå til innhold

Savner DU Mega Man? Ikke fortvil! Gode nyheter


torasbjoern

Anbefalte innlegg

Keiji Inafune som skapte Mega Man tilbake rundt midten av 1980-tallet har skapt en ny figur som er en slags moderne Mega Man.

Inafune ble kjent for Mega Man da det første spillet i den orginale Mega Man-serien ble utgitt i 1987, og Mega Man var en slags hit til rundt Mega Man X5 sin tid.
Mega Man X5 var det siste tenkte spillet i X-serien for Inafune sin del, men det kom tre spill etter det som han ikke var noe særlig delaktig i (X6, X7 og X8).

Inafune er nå CEO og president for firmaet Comcept (hvor det for øvrig er flere tidligere Capcom-medarbeidere som har jobbet sammen med Inafune).

"At comcept, we generate strong, original concepts that will generate big business for you. Our CEO and chief conceptor, Keiji Inafune, is the mastermind behind a library of megahit video games. And no matter what the medium—games, film, books, comics, music, fashion—we make it our business to help our partners create and cultivate concepts that smash past genres and borders." - kilde.

Inafune kom som nevnt fram igjen med idéen om Mighty No. 9 og denne idéen tok av.
På Kickstarter hadde de som mål om å få 900 000 dollar (omlag: kr. 5 580 000) for å starte på spillet.

Til nå har de klart å få samlet inn hele 3 845 170 dollar (omtrent 23,84 milloner norske kroner - 1 USD er ca NOK 6,2).
Spillet skal dermed komme til både Mac og Linux OS, PS3/PS4/PS Vita/Xbox 360/Xbox One/Wii U/3DS.

I forhold til Mac og Linux skriver Comcept følgende:

Why should Windows users get to hog all the fun? Now we can offer Mighty No. 9 on both Mac and Linux as well!

Så enig - det er bra at det kommer noen flere tiltler til andre OS enn "bare" Windows-OSene. Jeg tar det for gitt at det også kommer til Windows OS.

Ellers så vil jeg anbefale dere å se videoen med Inafune på denne nettsiden.
Musikken som er brukt i videoen finner dere under forfatteren til musikken i spillet: Manami Matsumae (kjent for blant annet musikken til det første Mega Man spillet på NES samt Mega Man 10).

Jeg håper at flere nordmenn her viser interesse! :-)
Ønsker dere alle en god jul - tross et dårlig 25. års jubileum for Mega Man (som var for 1 år siden på denne datoen - utgitt til NES den 17.12.1987).

Endret av torasbjoern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støttet dette spillet under Kickstarter-kampanjen, i håp om at det skulle komme til WiiU, noe som også skjedde, så jeg er meget fornøyd. Ser virkelig frem til dette. Ser ut til å bli et kult spill, og håper mye av den gode gamle Mega Man - "feelen" - og for ikke å snakke om musikken - kommer med.

 

Forøvrig håper jeg Call-voten ender opp med designet til E for Call. Definitivt kulest!

Endret av Raspeball
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støttet dette spillet under Kickstarter-kampanjen, i håp om at det skulle komme til WiiU, noe som også skjedde, så jeg er meget fornøyd. Ser virkelig frem til dette. Ser ut til å bli et kult spill, og håper mye av den gode gamle Mega Man - "feelen" - og for ikke å snakke om musikken - kommer med.

 

Forøvrig håper jeg Call-voten ender opp med designet til E for Call. Definitivt kulest!

Dette er kjempegode nyheter, Raspeball!

Jeg har så og si alltid støttet Inafune siden jeg ble kjent med Mega Man - elsket skapningen hans.

Dessverre så har Capcom rotet mye til, og det er nok en del av grunnen til at Inafune gikk ut av Capcom og til Inti Creates og nå er CEO/President for Comcept tror jeg.

 

Mighty No. 9 ser ut til å være en glimrende idée, og jeg kjøper nok gjerne spillet til både min 3DS og Wii U om det kan hjelpe de å fortsette om spillet er godt nok (noe jeg tror da det er mange tidligere Capcom-ansatte som er med Inafune).

Dette er folk som har vært med på Capcoms storhet (da de virkelig var gode), og nå håper jeg denne gruppen kan danke ut sin tidligere arbeidsgiver for Capcom har falt stort de senere årene.

 

Inafune har mange gode idéer, og hvis man ikke vet hva jeg snakker om er det bare å se denne videoen (en 30 minutter lang dokumentar i forhold til arbeidet og Kickstarter).

 

Må for øvrig innrømme at jeg har fått Mighty No. 9 sin kjenningsmelodi på hjernen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...