Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

32 år, singel og lyst på flere barn....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenker at jeg ønsker å finne meg en skikkelig mann å satse på, før jeg skal ha barn , hvis jeg skal ha flere. Jeg ønsker meg ett til , men føler det blir mer riktig for meg å ha en skikkelig mann å dele ansvaret med, og en som jeg også kan dele følelser med i tillegg.....

Det er jeg sikker på at er veldig smart:)

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du ha flere barn, egentlig?

 

hehe typisk guttespørsmål.....

 

Jeg vil ha flere barn, fordi det er noe som betyr mye for meg. Det er ekte kjærlighet og familie, man har med seg resten av livet. De elsker meg av hele sitt hjerte, mens kjærester kan komme og gå.

Samtidig så elsker jeg barna mine...

 

Sånn som en helg barna var med eksen på landet, så skrev jeg til dem at "jeg elsket dem over alt i hele universet" på sms, og da skrev de tilbake, "vi gjør det samme. Vi elsker det over hele universet mamma..". Herlige ord...

Lenke til kommentar

For meg virker det egentlig ganske så egoistisk motivert. Du vil sette et barn til verden fordi du ønsker å gi og få ubetinget kjærlighet. Kan du ikke heller fokusere på de barna du har fra før, og gjøre ditt beste for å gi dem en god oppvekst? En attpåklatt med en annen far vil uansett by på en utfordrende situasjon.

Lenke til kommentar
For meg virker det egentlig ganske så egoistisk motivert. Du vil sette et barn til verden fordi du ønsker å gi og få ubetinget kjærlighet. Kan du ikke heller fokusere på de barna du har fra før, og gjøre ditt beste for å gi dem en god oppvekst? En attpåklatt med en annen far vil uansett by på en utfordrende situasjon.

_______________________________________________________

 

egoistisk? Jeg var bare helt i begynnelsen av tyvetallet da jeg fikk mitt andre barn, og jeg har ønsket mitt tredje barn i 10 år snart... Så det er vel normalt når jeg var så ung.... Men jeg må ha det med en rett mann, ellers får det bare være.

Lenke til kommentar

Du er ikke for gammel. Etter hva jeg leser ønsker personer som Carola og Jennifer Aniston seg barn, og de føler virkelig klokka tikke ettersom de er over 40. Aniston har satset på feil hest i flere år, og hatt en upålitelig kjæreste som var ti år yngre. Har aldri skjønt hvorfor kvinner tror de kan holde på en mann som er ti år yngre, i lengden. Er nok viktig å finne seg en mann som kommet til det stadium der han er klar for å få barn. Men det er jo ikke så lett i praksis.

 

Så er det også valg av livssituasjon... blir det en "vanlig" enslig mann, en skilt mann, eller en skilt helgepappa? Eller kanskje en skilt pappa med delt omsorg? Kan du takle et liv med mine, dine og våre barn? Det enkleste er vel en som ikke har barn fra før. Men mange har jo det. Og vil en slik mann eventuelt ha enda flere barn? :roll:

 

Han som du lurte til å bli pappa tidligere, har han måttet betale bidrag i alle disse årene? Selv om det var du som lurte ham, måtte han uansett være klar over ansvaret med å ha sex og at det kunne føre til graviditet. Noe han "bittert" har fått erfare... Et hakk bedre enn å bruke sædbank. For hvis ei dame kjøper sædceller fra en bank kan barnet aldri lese slektsbøker eller ha sjansen til å møte slektninger.

Lenke til kommentar
egoistisk? Jeg var bare helt i begynnelsen av tyvetallet da jeg fikk mitt andre barn, og jeg har ønsket mitt tredje barn i 10 år snart... Så det er vel normalt når jeg var så ung.... Men jeg må ha det med en rett mann, ellers får det bare være.

 

Men ser du utfordringen det vil føre med seg å få et barn til?

Lenke til kommentar

Men ser du utfordringen det vil føre med seg å få et barn til?

_________________________________________---

 

Ja, jeg ser for meg utfordringen.... For det er en fantastisk opplevelse, og gir livet mening. :)

Barna mine er det beste som har hendt meg i mitt liv! Og de har gitt meg de mest innholdsrike år i livet mitt.

Lenke til kommentar

Skjønner at du ønsker deg hvertfall et barn til, siden den yngste sikkert er 10 år nå. Men vil du ikke ønske at barnet skulle ha en far og vokse opp med? Og hva med deg da? Du har jo gått gjennom alt dette med barn før, hadde ikke det vært fint og kunne dele hverdagen og alt som hører til med noen du er glad i?

 

Du har jo ekser som barna tilbringer tid med, men du vil ikke vente til du fant en du kunne dele den neste opplevelsen sammen med? Jeg syns egentlig barn har litt "rett" til at man hvertfall prøver.

 

Prøv og se for deg diverse situasjoner. Jeg tror du er en veldig sterk og målbeviss jente, men jeg syns likevel du skylder "det nyet" barnet ditt og oppleve et forhold til faren. Ikke bare bli til fordi bare du ønsket et nytt barn...

 

Jeg har en svigermor som har 7 barn med 4 forskjellige mannfolk. Jeg ser ikke på det som en drømmesituasjon. Rent økonomisk nå, så sliter hun masse. Og verre syns jeg det er blitt for barna som vokser opp uten og ha den kontakten med faren de burde ha hatt.

Grunnen til at hun har så mange barn er og fordi hun er glad i barn og elsker og ha dem rundt seg, men som sagt har det ikke slått like godt ut for barna nå som de er blitt større.

 

Er ikke det at hun ikke elsker dem, men du vet selv hva som kreves når barn blir større, mer selvstendig og uavhengig av deg. Hva skal du gjøre da, laget deg et nytt barn?!?

 

PS: nei, du er ikke for gammel til et nytt barn

Lenke til kommentar
Derfor sikret jeg meg et barn da jeg var 19. Ble gravid som 19 åring... Typen trodde jeg gikk på p-piller men lurte han. Slikt gjør jeg ikke igjen, kommer aldri til å lure noen, men av og til kan man instinktvis bli desperat hvis man ikke har barn...og er redd for å ikke få i boks det man drømmer om mest av alt i livet....

Å fy faen. Antar at stakkaren har holdt på med barnebidrag ganske lenge.

Lenke til kommentar

Hvis du har sex med en jente uten kondom så er det alltid en sjanse for at jenta blir gravid. Mao, ikke gjør det hvis du ikke kan tenke deg å få barn med jenta. ;)

 

At fyren har betalt barnebidrag ser jeg ikke problemet med, det er da virkelig hans barn også? Hvis jeg hadde endt opp i den situasjonen så hadde ikke betalingen av barnebidrag plagd meg i det hele tatt.

 

Jeg hadde hatt veldig store problemer med å stole på en jente som sier hun går på p-piller for så å bli gravid og si hun ikke gjorde det allikevel...

 

Å være 32 og ønske seg et barn til ser jeg ikke problemet med. Da vil du f.eks være 39 når ungen begynner på barneskolen og 52 når det er ferdig på videregående. Det finnes nok av "spreke" 52-åringer.

 

Er 31 år gammel selv og begynner å merke at det er på tide å få seg en unge eller to, eller drite i det, men er ikke så lett å finne noen som passer å dele livet med. :p

 

Btw: å komme drassende med at det blir født for mange barn i verden er litt drøyt i Norge, ettersom hver dame føder mindre enn 2 barn. Det blir født 1,9 barn, mao går befolkningen ned ca 5% pr 25år. Hvis det fortsetter i f.eks 200 år til vil befolkningen i Norge ha gått ned fra 5 til 3,3 millioner. (Ikke iberegnet innvandring).

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Hvis du har sex med en jente uten kondom så er det alltid en sjanse for at jenta blir gravid. Mao, ikke gjør det hvis du ikke kan tenke deg å få barn med jenta. ;)

 

At fyren har betalt barnebidrag ser jeg ikke problemet med, det er da virkelig hans barn også? Hvis jeg hadde endt opp i den situasjonen så hadde ikke betalingen av barnebidrag plagd meg i det hele tatt.

 

 

Leste du i det hele tatt hva det sto ? Så om dama di hadde sagt at hun gikk på pillen når hun ikke gjorde det, ble gravid, og du må så betale bidrag i 18 år hadde det vært helt greit ? :roll:

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Leste det som stod ja, men leste du det jeg skrev?

 

For å sitere meg selv:

Hvis du har sex med en jente uten kondom så er det alltid en sjanse for at jenta blir gravid. Mao, ikke gjør det hvis du ikke kan tenke deg å få barn med jenta.

...

Jeg hadde hatt veldig store problemer med å stole på en jente som sier hun går på p-piller for så å bli gravid og si hun ikke gjorde det allikevel.

 

Kan godt hende at evt dame som "lurer" meg egentlig ikke har turt å spørre meg om jeg har lyst på barn. Mao vil jeg bli glad for barnet, men være rimelig lite happy med tillitsbruddet.

 

Hva jeg hadde gjort i en sånn situasjon vet jeg rett og slett ikke, det er for mange ting som kan spille inn.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Leste det som stod ja, men leste du det jeg skrev?

 

For å sitere meg selv:

Hvis du har sex med en jente uten kondom så er det alltid en sjanse for at jenta blir gravid. Mao, ikke gjør det hvis du ikke kan tenke deg å få barn med jenta.

Excuse me? Det er ganske stor sjanse for at hun blir gravid om hun lurer deg. Og da er det IKKE greit å betale barnebidrag.

 

Kan godt hende at evt dame som "lurer" meg egentlig ikke har turt å spørre meg om jeg har lyst på barn. Mao vil jeg bli glad for barnet, men være rimelig lite happy med tillitsbruddet.

Dette er helt situasjonsbetinget, og jeg ser på dette som ganske subjektivt fra din side. Bl.a. har det noe å si hvor lenge forholdet har vart, om det bare var en one night stand osv.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...