Gå til innhold

Kastrert mons vil ikke være ute.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det vært min katt ville jeg rett og slett satt ned foten og tatt en avgjørelse. Er du flink til å rense doen ofte og bruker sand fra dyrebutikk vil den ikke lukte. Sett den i gangen eller i en bod.

 

For noen år siden bodde jeg sånn at kattene kunne komme inn gjennom ett vindu i andre etg. Vi gjorde det i noen uker, men plutselig ville de inn midt på natten også. Den ene katten skrapte på vinduet med forlabbene og vekket meg for med det. Til slutt måtte vi bare slutte med det og bestemte oss for å ignorere katten. Den holdt på i fem eller seks timer før vi bare måtte slippe den inn for å få noe søvn før jobb. Poenget er at katter kan være ganske bestemte og det er ikke sikkert at den gir seg hvis den er av samme type som min.

Lenke til kommentar

Problemet er at det aller helst ikke er ønskelig med kattedo. I tillegg til at det lukter så presterer han å strø kattesand over hele gulvet rundt der han har do. Dessuten tviler jeg på at det er spesielt sunt for en katt å ligge inne hele dagen, så da er det småproblematisk at han ikke liker å være ute.

 

En kattedo lukter nesten ingenting hvis du er flink til å tømme. Du kan kjøpe inn pellets og en do hvor han ikke får strødd alt utover. Burde heller ikke være noe problem å støvsuge.

 

Synes det her virka veldig slapt, og hvis katten vil være inne så er jo det null stress. La han være inne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor kan ikke katten være inne om natten? Jeg ser ikke poenget med at den må være ute når den ikke vil. Kjøp kattedo med tak, så slipper du så mye søl.

 

Fordi det er ett "dyr" som når sitt fulle potensiale ved å få lov til å leve som nettopp det.

 

De som ønsker seg ett "dyr" passende for eget (menneskelig) fang - bør heller kjøpe seg ett stort garnnøste - de bruker ikke å skades av overdreven nærhet til mennesker.

Lenke til kommentar

Fordi det er ett "dyr" som når sitt fulle potensiale ved å få lov til å leve som nettopp det.

 

De som ønsker seg ett "dyr" passende for eget (menneskelig) fang - bør heller kjøpe seg ett stort garnnøste - de bruker ikke å skades av overdreven nærhet til mennesker.

Hvordan vil katten nå sitt fulle potensiale når den står utenfor døren om natten og mjauer? De som ønsker å behandle et dyr etter egne forestillinger om hvordan dyret "skal være" i stedet for å hvordan dyret faktisk er, er vel heller de som bør skaffe seg et garnnøste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fordi det er ett "dyr" som når sitt fulle potensiale ved å få lov til å leve som nettopp det.

 

De som ønsker seg ett "dyr" passende for eget (menneskelig) fang - bør heller kjøpe seg ett stort garnnøste - de bruker ikke å skades av overdreven nærhet til mennesker.

Hvordan vil katten nå sitt fulle potensiale når den står utenfor døren om natten og mjauer? De som ønsker å behandle et dyr etter egne forestillinger om hvordan dyret "skal være" i stedet for å hvordan dyret faktisk er, er vel heller de som bør skaffe seg et garnnøste.

 

Og hva baserer du det på? Kanskje din menneskelige egenskap - men hva med "katter"?

Lenke til kommentar

Nå har han fått kattedo og får sove på boden om natta. Forstår at mange er glad i katten sin, men på lik linje med barn burde ikke katten få viljen sin hele tiden, mener nå jeg. Katten kan ha det veldig bra uten at man lar den styre livene våre.

 

Edit: skrivefeil

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Og jeg håper da du også er glad i katten din.

 

Har du lagt merke til at katter har en perfekt pelsbekledning på seg (ikke rart man får lyst til å knabbe den, av og til ... icon_mrgreen.gif)?

 

Hvordan i himmelens navn skal den gjøre seg nytte av bekledningen uten å være litt ute, sånn av og til?

 

 

Hvis du virkelig elsker katten din: Vær ute sammen med den, da! Ikke syt på vegne av din mor!

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke innekatthold, hvor katten ikke selv får bestemme, er et særlig bra kattehold i lengden. Men jeg ser virkelig ikke problemet med at en katt som ønsker å være inne om natta får lov til å være det. Hvorfor skal den ikke være det?

 

Pencil: Det er stor forskjell på at katten skal være ute av og til og å tvinge den til å være ute hver natt mot dens egen vilje.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Pencil: Det er stor forskjell på at katten skal være ute av og til og å tvinge den til å være ute hver natt mot dens egen vilje.

 

Det er jeg helt enig med deg i. En liten "klaffdør" er å foretrekke etter hvert (altså når pusen har forstått at den er en "pus" og ikke "noe puselignende" som er der for å behage mennesker)

Lenke til kommentar

Det er jeg helt enig med deg i. En liten "klaffdør" er å foretrekke etter hvert (altså når pusen har forstått at den er en "pus" og ikke "noe puselignende" som er der for å behage mennesker)

Enig, klaffdør er det ultimate. (Og det er vel nettopp "noe puselignende som er der for å behage mennesker" katten blir hvis eierne insisterer på at den skal være ute fordi det er hva de mener katter skal, selv når katten vil inn).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er jeg helt enig med deg i. En liten "klaffdør" er å foretrekke etter hvert (altså når pusen har forstått at den er en "pus" og ikke "noe puselignende" som er der for å behage mennesker)

Enig, klaffdør er det ultimate. (Og det er vel nettopp "noe puselignende som er der for å behage mennesker" katten blir hvis eierne insisterer på at den skal være ute fordi det er hva de mener katter skal, selv når katten vil inn).

 

Jeg åpner for den varianten når pusen er særs forvirret, eller kanskje eieren.

 

Det siste jeg vil være med på er at man skyver dyret fra seg.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...