Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tastatur på bærbar pc fungerer bare delvis (acer)


Anbefalte innlegg

Jeg har et vanvittig irriterende problem med min bærbare pc. Ja, det er selvfølgelig verste sort (les:acer).

 

Problemet er at tastaturet kun fungerer delvis etter at jeg har slått på pcen. Det pleier som regel å ordne seg litt og litt etterhvert som den har fått stått og gått litt, men hvor lang tid det tar er totalt tilfeldig. Enkelte taster fungerer helt fint, mens andre ikke gjør det. Som eksempel kan jeg ta den andre linja med bokstaver på tastaturet der de tastene som ikke fungerer er caps, a,s,f,h,l. Det er samme problemet på resten av tastaturet. J*vlig irriterende når passordet for å logge på maskinen inneholder en av disse "umulige" tastene og jeg da må fyre opp skjermtastatur hver gang for å logge på...

 

Som nevnt så kan de starte å fungere en og en etterhvert, eller plutselig alle på en gang. Da er det ingen problemer før jeg starter maskinen på nytt igjen. Det kan nevnes at hvis maskinen ar en god dag, gir den meg tilgang til alle tastene med en gang, men det er ikke ofte den har. Et tegn på at ting ikke fungerer når den starter opp er at skjermen blir svart når innloggingsbildet skal vises. Jeg må da legge ned skjermen for så og vippe den opp igjen for at bildet skal vises. Det er når dette ikke skjer at alle tastene fungerer.

 

Om jeg kobler til eksternt tastatur er det derimot ingen problemer, da fungerer alle taster som normalt. Problemene har vedvart i ca. 10 mnd, mens jeg har hatt pcen i underkant av 2 år. Har kjørt mange forskjellige virus-scans. Klarer heller ikke å knytte problemene til installering av noen spesifikk software. Har ikke funnet noen oppdaterte drivere, så har ikke prøvd meg frem her.

 

Jeg er veldig takknemlig om noen har en anelse om hva løsningen kan være. Det er litt vanskelig å få formatert pcen pga. det ikke er mulig å brenne ut recovery cd-er (takk skal dere f meg ha acer), fordi brenneren har vært crap siden dag 1.

 

PC-modell: Acer aspire 5943G

OS: Windows7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Det første som slår meg er at årsaken kan være dårlig kontakt i loddepunktene, og så bedres kontakten når pc blir varm og ting utvider seg litt. Et triks med xbox sin rrod var jo å pakke den inn i håndklær slik at den ble veldig varm. Det reparerte det for endel. Mange gjorde sikkert vondt verre også.

 

Om det er det som er problemet så får den vel ny innmat. Det er jo lov å reklamere på den, men da kan du ikke vente i årevis.

Lenke til kommentar

Det første som slår meg er at årsaken kan være dårlig kontakt i loddepunktene, og så bedres kontakten når pc blir varm og ting utvider seg litt. Et triks med xbox sin rrod var jo å pakke den inn i håndklær slik at den ble veldig varm. Det reparerte det for endel. Mange gjorde sikkert vondt verre også.

 

Om det er det som er problemet så får den vel ny innmat. Det er jo lov å reklamere på den, men da kan du ikke vente i årevis.

 

Det virker jo som en sannsynlig forklaring på problemet, så er redd jeg rett og slett må reklamere og sende den inn. Det eneste som ikke passer med forklaringen er at den noen ganger ikke har problemer fra oppstart. Og da starter den også opp kald.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...