Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Note


Anbefalte innlegg

Joda joda, er enig. Jeg er også svært kritisk til hvilke rettigheter apps har, og virker det som om det er noen ugler i mosen så styrer jeg unna. Men er man rootet, så kan jeg nok en gang nevne (hele norge må jo ha fått med seg dette til nå, etter all tytet mitt rundt denne appen) LBE Privacy Guard. Den tillater deg å styre hvilke rettigheter en eller flere applikasjoner skal få. Man kan f.eks velge at Facebook kun skal kunne koble seg til nettet, og ikke lese kontakter, plassering, SMS osv. Det er gratis og fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg venter fortsatt på at Android Market skal bli sikkert. Da skal jeg gå til innkjøp av en Samsung telefon.

 

Kjenner jeg blir provosert over alle som skal hakke ned på iPhone pga OS'et og byggekvaliteten. Greit, det er litt uheldig med glass men det gir en mye bedre kvalitetsfølelse. Det er det samme som med skinnseter, føles bedre og mer kvalitet men til gjengjeld er det fælt å få flekker osv.

 

Når folk stadig drar fram "kvalitetsfølelse" som argument, så er det på sin plass at de får svar tilbake om at det bare er føleri, og at det for mange framstår som rimlig tåplig å sette kvalitetsfølelse over kvalitet. Ikke noe med det, man fnyser og kritiserer faktisk kvalitetsmaterialer. Skinn er ike sammenliknbart, fordi sittekomfort er en vesentlig del av ett sete. (ikke får skinn flekker lett heller)

 

 

AtW

Lenke til kommentar

Såklart skal ikke plasten knirke?

 

Dessuten, selv om denne har knirking mot all formodning, hvorfor skulle ATW bli skuffet? Han skrev nettopp at kvalitet var viktigere en kvalitetsfølelse, og knirking har da ikke noe med kvalitet å gjøre som sådan?

 

Syntes det er merkelig å påstå at plast er "lavere kvalitetsfølelse" når man har enheter som N9 på bordet.

 

har ikke knirking noe med kvalitet og gjøre? Så hvis en barbermaskin kvirker når du holder den er det kvalitet? ikke for meg. Det virker for meg som at samsung prøver og spare noen penger med og lage den i plast. men jeg synes det tapper både utseende og kvalitetsfølelsen

Lenke til kommentar

Kvalitetsfølelsen? Det føles som plastikk ja, men det er ikke knirking i det heletatt. Dette er noe jeg er ekstremt nøye på og dette er noe som alltid ligger i bakhodet når jeg kjøper ny telefon. Så tro meg, det er ingen tegn til knirking. Begynner den å knirke, så er det ikke verre enn å kjøpe nytt deksel, og siden den er laget i plastikk så tipper jeg at det ikke koster mange mange chilling.

 

Men hvorfor er det en stor diskusjon rundt knirking når dette ikke er et tema med denne telefonen? Er bakdekselet det mest spennende med denne telefonen?

Lenke til kommentar

Såklart skal ikke plasten knirke?

 

Dessuten, selv om denne har knirking mot all formodning, hvorfor skulle ATW bli skuffet? Han skrev nettopp at kvalitet var viktigere en kvalitetsfølelse, og knirking har da ikke noe med kvalitet å gjøre som sådan?

 

Syntes det er merkelig å påstå at plast er "lavere kvalitetsfølelse" når man har enheter som N9 på bordet.

 

har ikke knirking noe med kvalitet og gjøre? Så hvis en barbermaskin kvirker når du holder den er det kvalitet? ikke for meg. Det virker for meg som at samsung prøver og spare noen penger med og lage den i plast. men jeg synes det tapper både utseende og kvalitetsfølelsen

 

Knirking har litt med kvalitet å gjøre, fordi man vil unngå irriterende lyder, når det er sagt har jeg aldri hatt en kirkete telefon.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, knirking har ikke noe med kvalitet å gjøre så fremst det ikke går ut over utførelsen av oppgaver, det sier seg vel selv :s ?

 

Hvis en datamaskin knirker men er sabla god på alt den gjør, går det da ut over kvaliteten på datamaskinen?

 

Igjen, den knirker ikke. Gud hjelpe meg :p

Lenke til kommentar

Ja for all del! :p

 

Nei jeg har ikke rootet enda. Jeg venter litt med det til jeg er 100% sikker på at telefonen ikke inneholder noen feil. Slik slipper jeg "slitet" med å flashe orginal ROM og fjerne root i tilfelle den må inn igjen. Men alt ser bra ut nå, så det er mulig jeg rooter i løpet av neste uke :)

 

Men samtidig er det ingen interessante ROMs til Note enda. Det er mest stock ROMs som er tweaket og slanket, men jeg har lyst på CM9 eller MIUI 4. Så vi får se om jeg orker å flashe ny ROM helt enda.

Lenke til kommentar

Kan vi nå fastslå at telefonen ikke knirker og heller diskutere andre ting? ;)

 

Steffen: Har du rootet telefonen? Jeg har tenkt på det, men aner ikke hvor jeg skal begynne. :)

 

 

Se nederst på førsteposten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1329360 (Søk på "edit 16Nov11 Simplified")

 

 

Velg alternativ 1 om du vil bare roote.

 

Velg alternativ 2 om du vil roote og installere bootloader i tillegg.

 

 

Prosedyren er svært enkelt :). Gjorde selv alternativ 1, da det ikke har kommet noe fancy roms som jeg har lyst å prøve enda.

Lenke til kommentar

Han er nok ikke redd - bare ignorant.

Nåvel. Jeg laster ikke ned apper ukritisk, og sjekker alltid hvilke rettigheter appen ber om nettopp fordi det faktisk finnes ondsinnede utviklere av apper på Android Market.

 

Men om mange har lastet ned appen, og den har gode omtaler, så er sjansene små for at det er noe å bekymre seg over. Man kommer langt med sunn fornuft. :)

 

Da er vi ganske like. Jeg gjør det samme men er kanskje enda mer krititsk. Laster ikke ned en app som skal ha mer enn internett-tilgang. Jeg er ikke komfortabel med et market der du selv må vere anti-virus. Selvfølgelig er vi selv det beste anti-viruset men liker ikke tanken om å gjøre feil, det er for stor risk i Android Market slik det er idag. Da er det bedre å ha noen å legge skylden på.

Lenke til kommentar

Joda, konsekvensene blir de samme. La meg ta et eksempel: Det er en viktig fotballkamp, ville du ha valgt å score selvmål eller hadde du valgt at de andre scorer ? Begge valgene gjør at du/laget taper. Det er mye enklere å velge at det andre laget scorer og at det ikke er din feil ?! Uansett fant jeg Android Market rotete, dårlig oversyn, mange dårlige apps osv. Vet ikke om android market er forskjellig fra hver produsent, market var vertfall dårlig på min tidligere HTC Desire.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...