Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

2,50 pr GB begynner å bli bra.

 

Synd min kommende SM951 ligger på nærmere 4x den prisen.

Da vil du ikkje se på min p3700

 

Har du noen erfaringer med Intel 750 som OS-disk vs. SM951?

Venter som kjent på SM951 NVMe, men er litt fristet til å gå for 750 NVMe da den er tilgjengelig..

Lenke til kommentar

 

 

2,50 pr GB begynner å bli bra.

 

Synd min kommende SM951 ligger på nærmere 4x den prisen.

Da vil du ikkje se på min p3700

 

Har du noen erfaringer med Intel 750 som OS-disk vs. SM951?

Venter som kjent på SM951 NVMe, men er litt fristet til å gå for 750 NVMe da den er tilgjengelig..

 

 

SM951 NVMe ville jeg gått for da. Tror Nizzen også venter på den. 

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

 

 

SM951 NVMe ville jeg gått for da. Tror Nizzen også venter på den. 

 

 

Det var det med levering da. SM951 NVMe har ingen dato ennå, så det kan fort ta 2 måneder før de får den på Digital Impuls. (Hørte med de i dag).

 

Så derfor tenker jeg å heller gå for 750 nå.

Lenke til kommentar

 

Hva er vanlige tall for Intel 750?

Dette er i Windows 10, så kjører med Windows sin NVMe driver da intel sin ikke lot seg installere.

Det finnes jo ingen 750 tester på nett...

 

Tenkte mer i form av analyse av de forskjellige tallene. :p

 

F.eks så har jeg jo grei 4K og det meste ser egentlig greit ut gitt at det er Microsoft drivere og ikke Intel drivere.

 

Var ikke så lett å se, men fant ut at jeg har fått installert riktig Intel NVMe driver i Windows 10. Så alt ser ut til å fungerer som det skal. :)

Endret av Vakuum
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurer på om det finnes noen vanlige PCI-e SSD'er, altså disker som ikke trenger NVMe protokoll på PCI-e sporene?

Lurer for de jeg sitter på ett x79 brikkesett og så vidt jeg har forstått støtter ikke det NVMe eller M.2 for den saks skyld.

p3700nvme og 750nvme fungerer i en rekke x79 hovedkort :)

 

P3700 fungerte flott hos meg med Asus rampage extreme IV x79. ;) Vet at det fungerer i andre x79 hovedkort også, fordi det er testet fungerende hos en på overclock.net forumet.

Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på om det finnes noen vanlige PCI-e SSD'er, altså disker som ikke trenger NVMe protokoll på PCI-e sporene?

Lurer for de jeg sitter på ett x79 brikkesett og så vidt jeg har forstått støtter ikke det NVMe eller M.2 for den saks skyld.

p3700nvme og 750nvme fungerer i en rekke x79 hovedkort :)

 

P3700 fungerte flott hos meg med Asus rampage extreme IV x79. ;) Vet at det fungerer i andre x79 hovedkort også, fordi det er testet fungerende hos en på overclock.net forumet.

 

Det er Asus rampage extreme IV jeg også har. Men disse diskene ver jo vanvittig dyre.

Vet du om den nyeste "fiksen" til 840 evo fungerer. min sliter fremdeles med dårlige hastigheter etter jeg kjørte ny firmware for 4 mnd. siden. Er på ferie så får ikke testet den nye enda.

Er skeptisk til 850 evo siden jeg hadde så problemer med 840'en, men du har den, er det mye like problemer med den(vurderer rma på 840'en)?

Finnes det billige gode NVMe varianter, trenger ikke mere enn 120GB

Lenke til kommentar

 

 

Jeg lurer på om det finnes noen vanlige PCI-e SSD'er, altså disker som ikke trenger NVMe protokoll på PCI-e sporene?

Lurer for de jeg sitter på ett x79 brikkesett og så vidt jeg har forstått støtter ikke det NVMe eller M.2 for den saks skyld.

p3700nvme og 750nvme fungerer i en rekke x79 hovedkort :)

 

P3700 fungerte flott hos meg med Asus rampage extreme IV x79. ;) Vet at det fungerer i andre x79 hovedkort også, fordi det er testet fungerende hos en på overclock.net forumet.

 

Det er Asus rampage extreme IV jeg også har. Men disse diskene ver jo vanvittig dyre.

Vet du om den nyeste "fiksen" til 840 evo fungerer. min sliter fremdeles med dårlige hastigheter etter jeg kjørte ny firmware for 4 mnd. siden. Er på ferie så får ikke testet den nye enda.

Er skeptisk til 850 evo siden jeg hadde så problemer med 840'en, men du har den, er det mye like problemer med den(vurderer rma på 840'en)?

Finnes det billige gode NVMe varianter, trenger ikke mere enn 120GB

 

 

Skal du ha billig eller bra? Bra er ikkje billig... Det finnes ikkje mange nvme ssder ute på lager nå. Det er vel bare Intel som har tilgjengelige nvme ssder. P3500/p3600/p3700 og 750. Samsung kommer med en m2ultra 951 nvme ssd i løpet av sommeren. Den blir heller ikkje billig. Iallefall om man ser på prisen på  m.2 951 ahci versjonen.

 

Det du egentlig sier er at du vil ha en billig ferrari. Da vet du vel svaret  :xmas:

 

Samsung SM951 m.2 ahci

http://www.digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=116205&WebSiteMapNodeID=1000001

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hei. Har kjøpt en 250gb EVO 850 som jeg skal sette inn i min iMac fra mid 2011. Jeg skal legge den inn i tillegg til min vanlige harddisk, altså ikke erstatte den disken som er der. Men jeg ønsker selvfølgelig å utnytte SSD-disken så mye som mulig, så jeg blir vel å installere Mac OS på nytt på den nye disken. Er det noe jeg bør tenke på her før jeg åpner macen og setter i gang? Selve installeringen skal en kompis hjelpe meg med så det går nok fint. 

Jeg jobber en del med photoshop der jeg eksporterer råfiler til jpg i batcher på 15-20 bilder om gangen. Det er her jeg syntes det går for sakte. Er det noen mulighet for at en ny SSD-disk kan hjelpe til på farten til denne eksporteringen, ved å f.eks installere photoshop på ssd? Har 32 gb ram forresten. 

Lenke til kommentar

@Nizzen

Ok, venter til neste build med å kjøpe en nvme tror jeg, eventuelt til jeg plutselig får mye penger inn på kontoen ved en feiltagelse ;)

 

Er du fornøyd med din Samsung 850 ? Eventuelt andre her inne som har en slik

 

Jeg har bare 850Pro ssder av samsung nå. De er jeg veldig fornøyd med! Dog de når ikkje opp til P3700, men det skulle jo bare mangle :D

Lenke til kommentar

 

 

Vet du om den nyeste "fiksen" til 840 evo fungerer. min sliter fremdeles med dårlige hastigheter etter jeg kjørte ny firmware for 4 mnd. siden. Er på ferie så får ikke testet den nye enda.

Er skeptisk til 850 evo siden jeg hadde så problemer med 840'en, men du har den, er det mye like problemer med den(vurderer rma på 840'en)?

Finnes det billige gode NVMe varianter, trenger ikke mere enn 120GB

 

 

Kan du sjekke de siste innleggene i tråden hos Overclock.net

Det var vel der det hele startet

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...