Gå til innhold

Spill å spille sammen med dama?


Benbjo

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Jeg er på utkikk etter noen spill som jeg og fruen kunne spilt sammen. Primært til Xbox360 eller PS3. Det er godt mulig at jeg må anskaffe en Wii U da den har mer opplagte valg.

 

Fruen spiller veldig lite. Det går mest i casual spill på mobilen og Facebook og har tidligere spilt Den Lengste Reisen på PC. Så har vi spilt Guitar Hero og slike spill sammen.

 

Førstepersonsspill er ikke aktuelt. Platformspill hadde vært ideelt.

 

Finnes det noen alternativer eller må jeg kjøpe Wii U?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forsøker å spille litt ymse spill med min ikkespillende kjæreste, og i min erfaring er det lurest å gå etter spill som er så enkle som mulig. Skytespill er, som du sa, som regel ikke aktuelt, men plattformspill er som regel et godt valg. Rayman Legends og Origins har blitt nevnt som gode kandidater, og det støttes absolutt. Bare pass på å følge hennes tempo.

 

Super Mario 3D World har også blitt nevnt, og til tross for at det er et meget godt spill, vet jeg ikke om det er rett spill for en "amatør" (fordi jeg ikke finner et bedre ord) som ikke spiller særlig mye. Hopp og sprett i to dimensjoner går som regel bra, men når man plutselig introduserer dybde til høyde og bredde blir ting litt vanskeligere.

 

Kirby's Epic Yarn til Wii er et meget godt valg, da det har en veldig søt og yndig visuell stil som ikke virker skremmende. I tillegg kan man ikke dø i spillet, så det gjør det til et meget godt "kjærestespill". Jeg tror også New Super Mario Bros.-spillene til Wii og Wii U kan fungere, men pass på at dere ikke kaster hverandre ut i diverse avgrunner.

 

Noe annet som kan være en løsning er at dere spiller pek-og-klikk-spill sammen. Det finnes mange gode eventyrspill/gåtespill til iPad (f.eks. The Room, Puzzle Agent eller World of Goo). Disse har ikke en tradisjonell co-op-struktur, men det kan kanskje være en løsning at kjæresten din styrer flyten og fremgangen i spillet mens du sitter som medhjelper på sidelinjen? Alternativt at dere forsøker å løse gåter og oppgaver sammen.

 

Håper du har fått noen gode forslag. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Lego spillene er jo ganske geniale og har blitt populære hos oss isåfall!
Det finnes jo såpass mange nå at det er mulig å ta "historier" hun kjenner til, som ringenes herre, harry potter, dc comics, marvel, indiana jones, osv.

Lenke til kommentar

Spill kjæresten satte pris på og som vi spilte sammen er World of Goo, Machinarium og Limbo. Jeg tenker kanskje Braid også kan være aktuelt?

Kjæresten sier også de fleste Mario-spillene (inkl Mario Kart) og Rayman Raving Rabbids.

 

Hvis du ikke har funnet et pek-og-klikk spill enda vil jeg anbefale Machinarium, er både søtt og morsomt :)

 

Zelda-spillene kunne kanskje også vært noe å vurdere? Kjenner flere jenter som liker de ihvertfall.

Lenke til kommentar

Takk for forslagene folkens! Tror det må bli en Wii U etterhvert, men skal prøve LBP og prøve Point and Click spill hvor hun styrer og jeg hjelper, f. Eks Siberia

Går du for point and click, anbefaler jeg Lucasart Adventure Pack på Steam på det sterkeste. Den koster bare 7 euro, eller ca 76kr, og du får med Loom, The Dig og, ikke minst, Indiana Jones & The Last Crusade og Indiana Jones & The Fate of Atlantis. Spesielt den siste er definisjonen på en klassiker. For meg er det den fjerde filmen, uten tvil. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Har hørt at Beyond two souls er perfekt spill å spille med damen. Er til og med coop på det. The cave er på en måte ganske likt de gamle point and click spillene, bare pakket inn i plattformspill klær, og det er det 3 player på.
Lego Batman (eller mange andre Lego spill for øvrig) er også genialt i coop, heller ikke så vanskelig. Lara Croft and the guardian of light er et knallbra coop spill, med mange gøye puzzles, perfekt konespill. Hvis dere har hver deres PC vil jeg anbefale Minecraft (også på 360) og terraria også, noe av det beste innen coop som finnes. Castle crashers er også veldig bra.

Spill som The wolf among us (point and click), the walking dead (point and click) Scriblenouts og the last of us, er riktignok ikke multiplayer på, men anbefales likevel å oppleves i lag.

Men anbefaler sterkt å kjøpe Wii U hvis du har en casual gamer dame, da er ingenting som en nintendokonsoll med mario.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...