Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter dritvoldelige og blodige westernfilmer. Jo mer vold, blod og faenskap, jo bedre. Kjør på med anbefalinger, folkens.

Kjøpte meg The Proposition (2005) i dag, med Guy Pearce bl.a. Screenplay av Nick Cave. Den var relativt blodig, utover de selvsagte revolverdrapene alle westernfilmer disker opp med.

Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg The Proposition (2005) i dag, med Guy Pearce bl.a. Screenplay av Nick Cave. Den var relativt blodig, utover de selvsagte revolverdrapene alle westernfilmer disker opp med.

 

 

Det er ikke mange dagene jeg så den faktisk. Drøyt kul film, og en av de bedre westernfilmene jeg har sett fra de siste 25 åra.

 

 

 

Veit det er ei bok og du vil ha film, men lest Blood Meridian av Cormac McCarthy? You are in for a treat, my friend.

 

 

Nope. Leser veldig lite, og den lille tiden jeg bruker på lesing går for det meste med på tegneserier forvoksne (såkalte graphic novels) og litt Lovecraft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Veit det er ei bok og du vil ha film, men lest Blood Meridian av Cormac McCarthy? You are in for a treat, my friend.

 

Nope. Leser veldig lite, og den lille tiden jeg bruker på lesing går for det meste med på tegneserier forvoksne (såkalte graphic novels) og litt Lovecraft.

 

Veldig OT, men da kjenner du kanskje igjen avataren min? Y: The Last Man.. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

- American Gangster, 2007. http://www.imdb.com/title/tt0765429/?ref_=nv_sr_1

- Mr. nice, 2010. http://www.imdb.com/title/tt1183911/?ref_=nv_sr_1

- Blow, 2001. http://www.imdb.com/title/tt0221027/?ref_=nv_sr_1

3 filmer jeg likte veldig godt, som har endel likheter i handlingen. Er kanskje ikke ukjente filmer for deg.

Men disse filmene er vel mer underholdende en spennende.

Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Noen som har noen tips til dokumentarer om film, aller helst dokumentarer som omhandler horror og exploitation? Hva MÅ man se, og hva burde man holde seg unna? Har sett følgende filmer:

Never Sleep Again: The Elm Street Legacy (10/10)
Ray Harryhausen: Special Effects Titan (10/10)
Machete Maidens Unleashed! (9/10)
Not Quite Hollywood: The Wild, Untold Story of Ozploitation! (9/10)
Corman's World: Exploits of a Hollywood Rebel (9/10)
Rewind This! (9/10)
Best Worst Movie (9/10)
American Grindhouse (8/10)
Year of the Living Dead (8/10)
Bringing Godzilla Down to Size: The Art of Japanese Special Effects (8/10)
The Sci-Fi Boys (7/10)
Roger Corman: Hollywood's Wild Angel (7/10)
These Amazing Shadows (7/10)
The Slanted Screen (7/10)

Også har jeg en del på watchlista. Neste blir nok Crystal Lake Memories: The Complete History of Friday the 13th og Video Nasties: Moral Panic, Censorship & Videotape. Ser veldig frem til begge, men spesielt Crystal Lake Memories blir nok bra. 400 minutter om Friday the 13th. Mmmmmmmh! Håper den kan matche den fantastiske Never Sleep Again: The Elm Street Legacy.
Lenke til kommentar

 

Noen som har noen tips til dokumentarer om film, aller helst dokumentarer som omhandler horror og exploitation? Hva MÅ man se, og hva burde man holde seg unna? Har sett følgende filmer:

 

Never Sleep Again: The Elm Street Legacy (10/10)

Ray Harryhausen: Special Effects Titan (10/10)

Machete Maidens Unleashed! (9/10)

Not Quite Hollywood: The Wild, Untold Story of Ozploitation! (9/10)

Corman's World: Exploits of a Hollywood Rebel (9/10)

Rewind This! (9/10)

Best Worst Movie (9/10)

American Grindhouse (8/10)

Year of the Living Dead (8/10)

Bringing Godzilla Down to Size: The Art of Japanese Special Effects (8/10)

The Sci-Fi Boys (7/10)

Roger Corman: Hollywood's Wild Angel (7/10)

These Amazing Shadows (7/10)

The Slanted Screen (7/10)

 

Også har jeg en del på watchlista. Neste blir nok Crystal Lake Memories: The Complete History of Friday the 13th og Video Nasties: Moral Panic, Censorship & Videotape. Ser veldig frem til begge, men spesielt Crystal Lake Memories blir nok bra. 400 minutter om Friday the 13th. Mmmmmmmh! Håper den kan matche den fantastiske Never Sleep Again: The Elm Street Legacy.

 

 

Dario Argento: An Eye for Horror

Joe D'Amato Totally Uncut

Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films

The Search for Weng Weng

Nightmares in Red, White and Blue: The Evolution of the American Horror Film

Going to Pieces: The Rise and Fall of the Slasher Film

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det noen filmer hvor helten er er ordentlig avviker? Jeg tenker på en pedofil overgriper, en nazist, en konemishandler, en seriemorder som myrder uskyldige (ikke som i Dexter) eller en dyremishandler?

 

Jeg tenker ikke på filmer som nører opp under rådende kulturelle forestillinger ved å framstille en homofil i mellomkrigstidens Storbritannia som en helt, eller en søtladen historie om fortidens seksuelle perversjoner hvor en hvit dame forelsker seg i en neger.

 

Jeg vil at hovedpersonen skal være både god og ond. Jeg likte godt hovedpersonen i serien The Shield fordi jeg aldri helt klarte å bestemme meg for om summen av onde og gode handlinger ble negativ eller positiv.

 

Breaking Bad blir litt for mildt, da produksjon av narkotika er i ferd med å bli en moralsk høyverdig aktivitet. Finnes det ingen filmer hvor hovedpersonen er en dyktig og snill politimann som voldtar litt på fritiden for eksempel? Eller en person som er veldig omtenksom og heroisk, men som er terrorist?

 

Jeg synes filmer blir interessante når jeg blir forvirret og ikke kan bestemme meg for om jeg hater eller beundrer hovedpersonen i filmen. Det hadde vært morsomt om det fantes noen filmer som var helt radikal på dette området.

Lenke til kommentar

Dario Argento: An Eye for Horror

Joe D'Amato Totally Uncut

Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films

The Search for Weng Weng

Nightmares in Red, White and Blue: The Evolution of the American Horror Film

Going to Pieces: The Rise and Fall of the Slasher Film

 

 

Siden du anbefaler regner jeg med at du synes alle disse var severdige? Har fire av disse på watchlisten. Kjente ikke til Joe D'Amato- eller Weng Weng-dokumentarene. Skal sjekkes ut. Har vel egentlig nok for en periode nå, fant jeg ut.

Lenke til kommentar

Fruen ønsker seg romantiske filmer til jul ala Stolthet og fordom. Og der er ikke jeg så flink...

Ønsker at handlingen er fra gammelt av (100 år ++ ++).

Gjerne litt adel i bildet.

 

Noen gode tips? Gjerne flere, for hun har jo sikkert noen allerede.

I og med at det gjerne skulle være litt adel med i bildet, bør det vel nesten være britisk. Kjørte inn noen kriterier og kom opp med denne listen:

http://www.imdb.com/list/ls008130218?ref_=tt_rls_2

 

Go wild!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det noen filmer hvor helten er er ordentlig avviker? Jeg tenker på en pedofil overgriper, en nazist, en konemishandler, en seriemorder som myrder uskyldige (ikke som i Dexter) eller en dyremishandler?

 

Jeg tenker ikke på filmer som nører opp under rådende kulturelle forestillinger ved å framstille en homofil i mellomkrigstidens Storbritannia som en helt, eller en søtladen historie om fortidens seksuelle perversjoner hvor en hvit dame forelsker seg i en neger.

 

Jeg vil at hovedpersonen skal være både god og ond. Jeg likte godt hovedpersonen i serien The Shield fordi jeg aldri helt klarte å bestemme meg for om summen av onde og gode handlinger ble negativ eller positiv.

 

Breaking Bad blir litt for mildt, da produksjon av narkotika er i ferd med å bli en moralsk høyverdig aktivitet. Finnes det ingen filmer hvor hovedpersonen er en dyktig og snill politimann som voldtar litt på fritiden for eksempel? Eller en person som er veldig omtenksom og heroisk, men som er terrorist?

 

Jeg synes filmer blir interessante når jeg blir forvirret og ikke kan bestemme meg for om jeg hater eller beundrer hovedpersonen i filmen. Det hadde vært morsomt om det fantes noen filmer som var helt radikal på dette området.

 

Kan ikke komme på en så ekstrem antihelt som du tenker på. Utenom kanskje American Psycho (2000), men han er jo nesten utelukkende ond. Her er et par i grenseland i hvert fall.

 

Taxi Driver (1974)

Escape from New York (1981)

Memories of Murder (2003)

A Clockwork Orange (1971)

The Good, the Bad and the Ugly (1966)

Bad Lieutenant (1992) - Denne er ikke jeg personlig stor fan av, men den passer (Tror jeg, er minst 15 år siden jeg så den).

Endret av Venerable
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Takk for svar!

 

The Good... og A Clockwork....er jo fantastisk gode filmer. Bad L tror jeg jeg har sett. Det var i den filmen politimannen stoppet to tenåringsjenter og utnyttet dem fordi de kjørte uten førerkort eller noe sånt. Den husker jeg som en god film!

 

Jeg får se de to jeg ikke har sett:

 

Escape from New York (1981)

Memories of Murder (2003

Takk igjen for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...