Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal sjekke ut noen av tipsene deres. Siste filmen jeg ble rørt av må ha vært Slumdog Millionaire, før der Babel som jeg så for en liten stund siden. Mye skal ikke til, en klisjé kan gjerne være effektfull nok med godt nok skuespill og stemning. Hvis Cry Freedom er den om Steve Biko kjenner jeg til den, men har enda ikke sett den. Vi får se hva det blir til. 21 Grams skal visstnok også være rimelig bevegende, med Iñárritu bak roret og Del Toro i en av rollene tror jeg nok jeg kommer til å like den.

 

Dancer in the Dark har de på Platekompaniet til 59,-. Tror det blir den jeg ender opp med. :wee:

Lenke til kommentar
Skal sjekke ut noen av tipsene deres. Siste filmen jeg ble rørt av må ha vært Slumdog Millionaire, før der Babel som jeg så for en liten stund siden. Mye skal ikke til, en klisjé kan gjerne være effektfull nok med godt nok skuespill og stemning. Hvis Cry Freedom er den om Steve Biko kjenner jeg til den, men har enda ikke sett den. Vi får se hva det blir til. 21 Grams skal visstnok også være rimelig bevegende, med Iñárritu bak roret og Del Toro i en av rollene tror jeg nok jeg kommer til å like den.

 

Dancer in the Dark har de på Platekompaniet til 59,-. Tror det blir den jeg ender opp med. :wee:

 

21 Grams og Dancer in the Dark er en av de mest deprimerende filmene jeg vet om. Må si at jeg gråt i begge, spesiellt Dancer in The Dark. 21 Grams var også temmelig trist. Veldig gode valg begge to. Men ikke se dem etterhverandre, da tar du livet ditt :p

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale meg noen gode skrekkfilmer fra 60-tallet eller tidligere? Jeg har sett de fleste "monsterfilmene", slik som Frankenstein, Dracula og The Wolf Man, men jeg har lyst til å se flere filmer som Freaks, Night of The Living Dead, Psycho og The Birds.

 

Kan anbefale Carnival of souls, dersom du ikke har sett den. ;)

Lenke til kommentar
Mye bra forslag her; takk takk :) Men Vertigo? Er det noe å se? Fra 1948 eller noe?

 

Kanskje bare jeg som er ung og ikke har så godt utviklet smak enda, men den virket i overkant gammel :p

1958, ikke 48. Men seriøst, Hitchock er flinkest av de gamle gutta til å få filmer tidløse. Se litt mer gammel film, det går over etterhvert det er "Gamle filmer er dårlige".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...