Gå til innhold

Gratis, enkelt bilde redigeringsprogram?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Dette har vært oppe en rekke ganger.

 

Leste nylig en test på pcworld.no sine sider og dette må være akkurat det du er på jakt etter:

 

Test: Bør du velge Picasa eller Windows Photo Gallery som bildebehandler? Link til side.

 

 

Jeg bruker selv picasa for det meste. Har ikke testet Photo Gallery.

 

 

Avanserte programmer

 

Her er det hovedsakelig 2 stykker:

 

Proffene bruker photoshop. Koster endel. Andre proffer bruker Gimp. Koster ikke noe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Skjønte ikke noe av de her jeg..

8651682[/snapback]

 

Det kommer litt ann på hva du tenker deg du skal gjøre med et redigeringsprogram. Tenker du kun på enkle saker som beskjæring, oppskarping, fargemettning o.l. er vel program som Picasa og FastStone de enkleste å lære. PhotoPhiltre ser ut til å speisialisere seg på mere "kunstneriske" effekter, men kan sikkert gjøre det Picasa gjør også.

 

Er ambisjonene dine høyere, så er vel Paint.Net (ikke på norsk) og Gimp gode alternativ i gratiskategorien - men da må du regne med mere innsats for å mestere programmene.

Lenke til kommentar
Photofiltre er nok ein del enklare.

Photofiltre - go for it! ;)

Jeg er 100% enig med dem... Prøv ut Photofiltre.!

 

Det er klart det enkleste alternativet derute, gratis og norsk språk kan du også få....

 

Gimp er ikke enkelt ibruk for oss som er vandt med windows, Photoshop koster fra 720kr til 8000kr...

 

Photophiltre er det du er ute etter...

Eventuelt kan du prøve Paint.NET om du vil prøve noe annet en Photofiltre.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Photofiltre er nok ein del enklare.

Photofiltre - go for it! ;)

Jeg er 100% enig med dem... Prøv ut Photofiltre.!

 

Det er klart det enkleste alternativet derute, gratis og norsk språk kan du også få....

 

Gimp er ikke enkelt ibruk for oss som er vandt med windows, Photoshop koster fra 720kr til 8000kr...

 

Photophiltre er det du er ute etter...

Eventuelt kan du prøve Paint.NET om du vil prøve noe annet en Photofiltre.... :thumbup:

8652684[/snapback]

Har tittet litt på hjemmesiden til Photophiltre og det ser ut til at det er dette du søker. Gimp har ett ganske "vanskelig" brukergrensesnitt og det ser ut som for meg at du får til mere enn med Paint.net (som jeg selv også har prøvd sammen med Gimp).

 

Kiwien6: Bare minner om at hun spurte etter ett gratis program og at Photoshop ikke er gratis, uansett om DU fant det bak en lastebil, fikk det av en "fetter" eller andre lignende "gratis"-metoder. Minner om hva dette forumets policy på piratvirksomhet er.

Prøv ut Photophiltre du, og hvis det ikke dekker ditt behov får du si ifra igjen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...