Gå til innhold

Sette boot sekvens i Bios, Lenovo thinkcenter M92p Tiny


Anbefalte innlegg

Utfordringen er at tiny er Win 10 og jeg må installere Win 7.

 

Jeg har .iso filen og nøkkelen. Jeg har kjørt Win7 USB download på .iso filen og laget en bootbar minnebrikke. Jeg har innstallert Win 7 mange ganger, fra minnebrikke, på andre maskiner.

 

Problemet er å få Lenovo Bios til å boote fra en USB port (hvor minnebrikken sitter).

 

Jeg er vant til å starte Bios med F2, og sette F12 single boot aktiv. Da kan jeg la minnebrikken sitte i USB porten. Lenovo bruker F1 og F12

Jeg har også tvunget Boot fra USB, men da må jeg huske å fjerne minnebrikken før maskinen rebooter - og jeg glemmer lett.

 

Jeg har funnet hvor F1 og F12 adgang til bios gjemmer seg under oppstart med Win 10, men der stopper det.

 

F12. (Det jeg helst vil ha) lar meg ikke boote fra USB! Den lar meg velge mellom HDD og noe jeg tipper er adressen til en ROM brikke. 

 

F1 (i nøden spiser fanden fluer) gir meg en haug med valg, men det eneste som handler om USB er å ekskludere dem.

 

Jeg vet at det er meg det skorter på fordi jeg aldri har jobbet med Lenovo Bios før.

 

Hvis det er noen IBM fans her, vennligst Hjelp! 

 

Lenovo Bios er ikke intuitiv!!!!!

 

Redigert: Hva skjer om jeg formaterer HDD? Får jeg da et valg om Boot medium?

Endret av Thonord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenovo bios er veldig intuitiv :)

 

Men, vanligvis trenger du ikke endre noe i bios for å boote fra en annen enhet på lenovo, det er bare å holde inne F12 så får du opp liste og kan velge alle enheter.

 

Derimot - har du husket å disable secure boot og enable legacy boot? - Det må jo gjøres på alle nye PCer.

Lenke til kommentar

Lenovo bios er veldig intuitiv :)

 

Men, vanligvis trenger du ikke endre noe i bios for å boote fra en annen enhet på lenovo, det er bare å holde inne F12 så får du opp liste og kan velge alle enheter.

 

Derimot - har du husket å disable secure boot og enable legacy boot? - Det må jo gjøres på alle nye PCer.

Riktig, og nå vet også jeg det:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...