Gå til innhold

Mobiltelefon fra simkort i bærbar-Tråden


datageni

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen av dere kjenner til en pc som man kan svare samtaler på og skrive smser med.

Tenkte på en Lenovo YOGA 14" med simkort inngang.

 

Men pcen må jo selvfølgelig støtte telefon-headset med microfon.

Eller kanskje en blåtann løsning er bedre?

 

Noen som kjenner til om det finnes lignede? Har tidligere prøvd Bluestacks, men vil den kommunisere med simkort porten?

Endret av datageni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet jeg lurer på er om Yoga/X1 serien med sim kort løsning støtter Samtaler/SMS, og ikke bare Data overføring via 4G nettet. Nå har ikke jeg lest meg opp for sikkert på dette, men tenker at det er litt det samme om nettbrett med sim kort løsning at du kan sette sim kort i den, til data. Men ikke til å ringe. 

 

Noe som selvfølgelig kan endre seg når feks Telenor kommer med Samtale over 4G nettet fortløpende. 

 

Men jeg ville tatt en titt etter et tredjeparts program på pcen, som du kan koble opp mot telefonen. Vet det har funnet før, og tror ikke det skal være så vanskelig å finne igjen. 

Lenke til kommentar

Problemet jeg lurer på er om Yoga/X1 serien med sim kort løsning støtter Samtaler/SMS, og ikke bare Data overføring via 4G nettet. Nå har ikke jeg lest meg opp for sikkert på dette, men tenker at det er litt det samme om nettbrett med sim kort løsning at du kan sette sim kort i den, til data. Men ikke til å ringe. 

 

Noe som selvfølgelig kan endre seg når feks Telenor kommer med Samtale over 4G nettet fortløpende. 

 

Men jeg ville tatt en titt etter et tredjeparts program på pcen, som du kan koble opp mot telefonen. Vet det har funnet før, og tror ikke det skal være så vanskelig å finne igjen. 

 

Ja vi trenger noe slikt Marcus. Telefoner blir dårlig behandlet og går i stykker for ofte. Drømmen hadde vært å svart en telefon fra mini-pcen i sekken gjennom Bluetooth eller høre-telefoner med mic. Gi beskjed om du kommer over noe. Har nett testet Remix OS på mini-pcen, men "Telefon" vil ikke virke i Norge før evt. en av signal-tilbyderne setter i drift samtale over 4G.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vet at det har eksistert for SMS. Het vell SMS + eller lignende. Men de la ned her i fjor en gang, brukte det i butikken i forhold til jobb telefon og meldinger. (Jobber selv i Telenor) Og har enda ikke kommet over noen erstatning for dette. Men vet jo at Thinkpad serien til Lenovo fører Sim kort løsninger for noen av sine modeller.

 

Men, nå har Voice over LTE kommet. (Samtaler over 4G) Og da er det jo bare å vente og håpe på en funksjon for nettbrett/PC og!

Lenke til kommentar

.... Telefoner blir dårlig behandlet og går i stykker for ofte. Drømmen hadde vært å svart en telefon fra mini-pcen i sekken gjennom Bluetooth eller høre-telefoner med mic...

Hva med å stelle litt pent med telefonen? Kunne jo ha den i sekken sammen med mini-PC-en og svart gjennom Bluetooth eller høretelefoner med mic. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...