Gå til innhold

MKV-filer, hvilke programmer leser det?


Stefan_B

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Normalt sett har ikke programmet noe å si, for de fleste bruker en funksjon i Windows for avspilling av formatene. Det du trenger for å avspille er kun et Directshow filter (codec), og så vil programmer som Windows media player, MPC, CorePlayer og mer kunne spille av formatet.

 

Jeg tror dette er rett DS-filter for kun Matroska avspilling:

http://haali.cs.msu.ru/mkv/MatroskaSplitter.exe

MediaPlayer Classic anbefales samtidig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

fant løsning på eget problem og poster her i tilfelle andre har samme problem og slik at jeg vet hva som skal gjøres etter formatering ;)

 

[HKEY_CLASSES_ROOT\.mkv]

"PerceivedType"="video"

"Content Type"="video/x-matroska"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Extensions\.mkv]

"Runtime"=dword:00000007

"Permissions"=dword:0000000f

"UserApprovedOwning"="yes"

Lenke til kommentar
Du bare klipper og limer dette inn i en fil, mkv.reg -kjører den og da skal det gå?

 

Jeg lurer på om jeg får streamet .mkv filer med dette? Streamet via xbox360'n .. får til vanlige .avi -filmer og sånn.. (divx/xvid) ..

 

:)

7938752[/snapback]

run-->regedit så går du til HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Extensions\ og lager en ny som heter .mkv. Se gjerne på .avi under extentions da denne skal være ganske lik med untak av at .mkv bare trenger 3 filer (eller hva det nå heter i registeret). Om dette da kan steames via 360 vet jeg ikke, men det gikk helt fint å steame til en media pc som kjørte windows media center (uten at jeg måtte inn i registeret på media pc'n). Si gjerne fra om du får det til gjennom 360.

Lenke til kommentar

Slenger på et par nyttige(?) links her i tilfelle det er flere som sliter med å spille av .mkv filer med VLC/WMP etc..

 

- Lazy Man's MKV

- Matroska Full Install Pack

- VideoLAN

 

Hadde selv problemer med .mkv filer, og wmp spilte av samtlige lydspor samtidig (gøy!), men det løste seg etter at jeg installerte siste versjon av VLC og Lazy Man's MKV codec pakke.

Håper det er til noe nytte ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

http://www.cccp-project.net/

 

Vet ikke om det er HD eller anime det er snakk om, men om det er anime, så skal pakken fra cccp løse det meste, inkluderer blandt annet mpc spilleren også, som er å anbefale.

 

Nå har alle sine egne pakker, evt legger de inn kun hva de trenger, så jeg blir bare enda en som sier "bruk dette", men for min del, ser jeg alt jeg trenger med denne pakken, og det er endel forskjellig.

Lenke til kommentar

lol. Jeg lastet ned cccp, men husker ikke om jeg virkelig prøvde det. Er ikke sikker på om jeg gidder å laste den ned igjen. Jeg gadd ikke rote lenger med mkv. Så jeg fant avi versjonen (Av det jeg ville se) istedet. :ermm:

 

Jeg bukker dypt for all hjelp som dere har gitt. Det kan godt hende at d siste ville ha virket. Men jeg ga desverre opp. :!:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...