Gå til innhold

Dere som har ps4 og xbox one.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken bruker dere mest? :) Har sett der er en del tråder på forumet om ps4 vs xbox one, men jeg er nysgjerrig på hvilken dere bruker mest, og hvorfor :)

 

Hvis det blir for mye med en tråd til er det bare å slette denne :)

 

Bruker PS4 mest pga det er flere spill til den og at alt av multiplatform spill ser noe bedre ut. XBO blir brukt kun til eksklusive spill.

Lenke til kommentar

jeg hadde begge men xboxen ble solgt siden den samlet støv mens ps4 var i bruk daglig, hadde noe med att multiplatform spilla er bedre på ps4 + jeg liker bedre de eksklusive titlene, så for min del blir x1 skippa helt til ms har nook å by på til att jeg får interesse for konsollen igjen, kan og nevne jeg kun bruker konsoll til spill og bluray, andre typer film og media går via extern hdd i tv`en, er heller ikke en som bruker skype eller kabelbox så alt dilldallet til x1 er unødvendig for min del

 

men vil si begger konsoller har sine + og - sider så kommer helt ann på hva du selv bruker konsollen til, x1 er en mediaspiller man i tillegg kan spille på og ps4 er en mer ren spillmaskin

Lenke til kommentar

Hva er egentlig bedre og mer problemfritt på ps4?

Har hatt begge siden de kom ut og xboxen har på ingen måte bydd på flere problemer eller vært mindre responsiv enn ps4. Ui er jo veldig forskjellig på de to så det blir mer hva du synes er penest/best. Ellers er den eneste forskjellen jeg har merket ved generell bruk at ps4 bråker forferdelig mye mer enn X1.

Jeg har forøvrig brukt xboxen mest, ene og alene fordi apple TV'en min med netflix og sumo er koblet til hdmi inn porten.

For spilling går jeg til ps4 fordi jeg synes biblioteket er bedre og den leverer bedre grafikk på multis.

Kontrollene er bortimot like gode denne generasjonen, og jeg heller muligens mer mot dualshock denne gangen. Etter forrige generasjon trodde jeg aldri det skulle skje.

Ellers blir vel begge ganske lite brukt for øyeblikket da jeg ikke er spesielt imponert over spillene så langt denne generasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg liker enkelt og greit menysystemet til playstation mye bedre, da en slipper å rote seg gjennom tiles designet som MS har valgt for xbox one, som jeg synst ikke fungerer noe særlig, tungvindt og unødvendig. Samt jeg sliter mye med at netflix appen blir uresponsiv og ting ikke vil loade skikkelig når du blar gjennom serienne og filmenne. Det er vel det jeg synst er bedre og mer problemfritt me PS4. Støyen merker jeg ikke noe til da jeg har en PC som bråker en del mer stående på i samme romm 24/7

 

Edit : Samt synst netflix appen på xbox one det er fryktelig gøy å kreve innlogging annenhver gang.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Xbox one blir brukt til spill og media. PS4 til spill.

Spill som kommer til begge konsollene har stort sett vært kjøpt på Xbox one. Dette skyldes at jeg foretrekker håndkontrolleren til Xbox samt at jeg liker grensesnittet på Xbox.

I tillegg har det så langt vært uproblematisk å kjøpe digitalt til en fin pris.

 

Hvor mye de har vært i bruk går litt i bølgedaler, men for tiden så er det i bruk hver dag begge to. Og jeg ville ikke vært foruten noen av de.

Lenke til kommentar

Har hatt PS4 og Xbox One i langt tid.
PS4-kontrolleren lades daglig. (Elendig batterikapasitet).
I XboxOne-kontrolleren står fortsatt originalbatteriene som kom med, og de har ikke gått ned 1 strek på strømstyrken enda.

 

Min mening.
Multiplats ser bedre ut på PS4.
For meg var ikke titanfall eller Forza noe gøy lengre. (Har spilt mye av de tidligere Forza, og mye COD og BF, men Titanfall var ikke noe for meg.

Brukerinterface ser mer fancy ut på XO, men oppleves mye mer tungvindt å finne fram i, tar lengre tid å bla, og føles ikke helt ekte multitasking.
PS4 har for lang menystripe etter hvert som jeg fikk mange spill, men lett å navigere og finne fram i.

 

PS4 starter MYE, (MYE!) rasere opp enn XO.
Jeg er ikke interessert i å har konsollene på standby.
For noen dager siden ville jeg se live stream fra GamesCom via IGN-appen.

Følte jeg hadde det veldig travelt, og startet opp XO og PS4 samtidig.

For å gjøre det kort. Når XboxOne (endelig!) er ferdig med å laste og skriver "Hi Tor" (autologin). Så har jeg sett 31 sekunder på IGN-streamen til PS4.

 

Altså, begge starter opp samtidig, og på den tiden XboxOne bruker på å komme i gang. Har jeg på PS4, bootet, signet inn, valgt IGN-appen, den har lastet, jeg har bladd til streamen, startet streamen, og ser ca 30 sekunder stream før XboxOne er klar.

 

Det betyr mye for meg som i min hektiske hverdag noen ganger har 10-15 minutter til litt gaming.
Da gidder jeg ikke vente på evig lang booting på XboxOne.

 

Kontrolleren synes jeg XboxOne har et overtak på. Den føles bedre, og om jeg kunne brukt den til PS4 hadde jeg gjort det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Xbox One

stille, Xbox Live, UI, media apper, spill, Kinect, kontrollen, smarglass.

lett å kjøpe spill/film/tv serie osv til amerikansk pris.

offrer lett litt fps eller oppløsning for kontrollen og en stille maskin.

 

Ps4, bråker for mye og føles veldig last-gen ut. er rett og slett Ps 3.5. UI er veldig lite intuitivt.

så blir bare brukt til eklusive.

Lenke til kommentar

Har hatt PS4 og Xbox One i langt tid.

PS4-kontrolleren lades daglig. (Elendig batterikapasitet).

I XboxOne-kontrolleren står fortsatt originalbatteriene som kom med, og de har ikke gått ned 1 strek på strømstyrken enda.

 

Min mening.

Multiplats ser bedre ut på PS4.

For meg var ikke titanfall eller Forza noe gøy lengre. (Har spilt mye av de tidligere Forza, og mye COD og BF, men Titanfall var ikke noe for meg.

Brukerinterface ser mer fancy ut på XO, men oppleves mye mer tungvindt å finne fram i, tar lengre tid å bla, og føles ikke helt ekte multitasking.

PS4 har for lang menystripe etter hvert som jeg fikk mange spill, men lett å navigere og finne fram i.

 

PS4 starter MYE, (MYE!) rasere opp enn XO.

Jeg er ikke interessert i å har konsollene på standby.

For noen dager siden ville jeg se live stream fra GamesCom via IGN-appen.

Følte jeg hadde det veldig travelt, og startet opp XO og PS4 samtidig.

For å gjøre det kort. Når XboxOne (endelig!) er ferdig med å laste og skriver "Hi Tor" (autologin). Så har jeg sett 31 sekunder på IGN-streamen til PS4.

 

Altså, begge starter opp samtidig, og på den tiden XboxOne bruker på å komme i gang. Har jeg på PS4, bootet, signet inn, valgt IGN-appen, den har lastet, jeg har bladd til streamen, startet streamen, og ser ca 30 sekunder stream før XboxOne er klar.

 

Det betyr mye for meg som i min hektiske hverdag noen ganger har 10-15 minutter til litt gaming.

Da gidder jeg ikke vente på evig lang booting på XboxOne.

 

Kontrolleren synes jeg XboxOne har et overtak på. Den føles bedre, og om jeg kunne brukt den til PS4 hadde jeg gjort det.

 

Et kjapt spm; hvorfor vil du ikke ha konsollene i standby?

 

Er du redd for at de bruker strøm? Eller at du ikke har overspenningsverns beskyttelse mellom vegg og enhet som gjør det?

 

Den store fordelen med standby er jo at alt oppdateres uten at du selv trenger å gjøre noe manuelt.

Samt at ditt store problem med oppstart på f.eks Xboxen tar tid. (Selv er jeg helt enig, den er noe treg til oppstart).

 

Forøvrig IGN app? Den er bare til PS4... ikke Xbox One.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt begge konsollene siden release. Jeg bruker nok mest xbox one på grunn av håndkontrollene og onlinemiljøet. Har en del spill på begge plattformer, men opplever at xbox one spillere er mer voksne. Selvsagt finner man troll der også, men min subjektive mening er at det er i langt mindre grad. For meg er det et veldig viktig moment.

Lenke til kommentar

Bruker mest Playstation 4. Den konsollen er et stort steg i riktig retning. Spiller på den daglig, multiplatts ser bedre ut der når man vil spille disse spillene på konsollene.

Kontrolleren er et hestehode foran X1 kontrolleren.

Såklart vil eksklusive spill komme her som jeg sikler på. Jeg kunne ha kjøpt en PS4 kun for kommende tittelen BloodBorne. Dette er min mening.

 

Xbox One er en konsoll som til nå har skuffet meg på mange plan.

Ikke vært på den siden juni.

UI er rotete, kontrolleren sine sticker er altfor små, skulderknappene er altfor harde. Triggerene er herlige.

Konsollen føles ut som en oppgradert X360.

Kjøpte den kun for eksklusive spill.

 

*update*

Bruker Wii U mer en Xbox One, bare Mario Kart 8 er blitt spilt mer en samtlige X1 sine spill.

 

Men sist og ikke minst. Jeg kunne ikke klart meg med bare 1 konsoll denne generasjonen.

Endret av iL ImMorTaL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt begge siden i fjor og har brukt begge like mye, egentlig fint lite.

 

XboxOne: Bedre kontroller, har ikke vert i fare for å skjære meg opp som noen har fortalt.

Stille, ok menyer og en helt grei konsoll. Ikke mye bra spill enda, men det kommer etter hvert.

 

PS4: God kontroller, dårlig batteri, dårlig gummi på stikkene som mange har opplevd har forfallt ganske fort.

Jeg brukte plastidip for å forsterke mine. Har fått knekkelyder på stikkene når en sirkler med dem, veldig irriterendes. Maskina støyer MYE på mange av spilla som er veldig plagsomt.

Få gode spill enda, men kommer etter hvert.

 

Jeg spiller mest på xbox 360 og litt på ps3 enda. Og Wii U selvsagt.

Lenke til kommentar

Herlig :) Takk for saklige og ordentlige svar. Ser det er litt delte meninger, men det er bare bra.

 

Jeg har prøvd ps4. Likte den veldig godt, men pga at jeg fra før eier en 360 er jeg i tvil om ps4 er det rette. Har vurdert selv å skaffe begge konsollene da de fleste av mine venner har eller kommer til å skaffe ps4.

Spiller sjeldent online med noen av de, men er alltid greit å byttelåne spill. :)

 

Jeg har fått en del achiements og synes det er synd å måtte starte på nytt hvis det ender med at jeg bare skaffer ps4.

 

Synes dere xbox one og ps4 har levd opp til forventningene deres? Kommer dere til å kvitte dere med en av konsollene etterhvert?

Lenke til kommentar

For min del kommer jeg til å beholde begge. Selv om jeg foretrekker xboxen er det noen interessante ekslusiver til ps4.

 

Grafisk opplever jeg grafikkforskjellene som minimale/ikke eksisterende og bruker likevel pc de gangene jeg føler grafikk er viktig.

 

Jeg synes ps4 er overhypet. Maskinene er like gode. Om man bruker eksklusiver som argument synes jeg xboxen kommer vel så bra ut med forza, titanfall og dead rising 3. Det eneste til ps4 som er av samme nivå er vel infamous. Last of us tar jeg ikke med da dette er en ren grafikkoppdatering av et spill de fleste har spilt for lenge siden.

 

Hva fremtiden bringer er ikke godt å si. Spennende titler på vei til begge plattformer . Mitt tips er å gå for en xbox one og heller kjøpe en ps4 når den dropper i pris og det er kommet flere og bedre eksklusiver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det handler i all hovedsak om hvilke eksklusive spill du ønsker å spille. Selve konsollene gir deg i grunn nøyaktig det samme, uansett hva de ivrige fanboysa krangler om.

 

For min del eier jeg foreløpig ingen av konsollene, da jeg heller tok steget til nyere PC i denne omgang. Er dog Xbox det har gått mest av i forrige gen, og det skyldtes ene og alene pga eksklusive spill.

Lenke til kommentar

Jeg har selv vært xbox mann i mange år!

Xbox One er nydelig på alle måter.... om den tar lengre tid å starte opp osv er pølseprat....ikke for at det ikke stemmer, men for at det faktisk ikke har noe å si!

Kontrolleren er god i hånden, men oppleves til tider noe "billig" bumper knappene er dårlig på mange av de, og samme gjelder dekslene på baksiden

Batteri kapasiteten er veldig bra.
Du kan kjøpe online spill fra usa (helt regionfri på spill og dlc) bare med å skifte adresse, dette er langt mer knotete å få til på ps4.

 

MEN!!!

Jeg er selv nettopp byttet ut xbox one å gått for ps4. Dette er en helt fantastisk konsoll, den støyer litt mer enn one, men ikke noe som plager meg da jeg som regel har lyd på tv eller headset når jeg spiller.

Batteri kapasiteten er helt grei, men ikke noe mer. Føler kontrollen til ps4 er mer solid i kvalitet.

 

Der er flere spill titler som fenger meg på ps4 enn på xbox one.

Uansett hva du velger, så velger du ikke feil. Men se gjennom hvilke spill du foretrekker og velg utifra det.

Der er ekstrem små forskjeller, på de to kontrollene i grafikk osv! selv om de på papiret er litt forskjellig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...