Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt noen timer i Crown of the Sunken King DLC-en, og hadde det utrolig gøy sammen med en annen kar jeg tilkalte. Denne DLC-en er utrolig morsom, og inneholder mange elementer jeg savnet i hovedspillet - først og fremst er ikke brettet lineært - man går ikke i en lang gang fra bonfire A til B, men brettet er loddrett og intrikat. Dette med at alle stedene i praksis var lineære brett fra A til B, og ikke intrikate gangsystemer hvor sidegang D ledet deg til rom F, som førte videre til trapp C eller hull i gulv B osv. var noe av det som gjorde Dark Souls 2 litt kjedelig. Særlig siden Dark Souls var såpass bra på denne fronten. Alt i alt er jeg svært fornøyd med Sunken King, og jeg gleder meg meget til Iron King og Ivory King!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper nok engang Dark Souls 2 på PS4 etter nesten 300 timer på Dark Souls 2 på PS3 og noe på PC utgaven.

Blir jo ikke lei av Souls spillene!

Frister å gjøre det samme. Spilt 100+ timer på PC. Kom meg til endinga i NG+. Men spilt sykt mye PvP.

Lyst å kjøpe på PS4 også å spille det på storskjerm med anlegget på maks.

Lenke til kommentar

 

 

Kjøper nok engang Dark Souls 2 på PS4 etter nesten 300 timer på Dark Souls 2 på PS3 og noe på PC utgaven.

Blir jo ikke lei av Souls spillene!

Frister å gjøre det samme. Spilt 100+ timer på PC. Kom meg til endinga i NG+. Men spilt sykt mye PvP.

Lyst å kjøpe på PS4 også å spille det på storskjerm med anlegget på maks.

Er i NG+11 på Playstation 3 i Dark Souls 2. I Dark Souls 1 har jeg rundt 14 på new game og 13 på Demon's Souls. Timene tilbrakt i Souls verden er maaange.

 

Blir også megaheftig med BloodBorne i mars 2015!

Lenke til kommentar

Jeg har nå spilt gjennom Crown of the Old Iron King, og jeg er storfornøyd. Det jeg sa om Sunken Crown gjelder også her - dette er i aller høyeste grad en DLC som trekker totalopplevelsen av Dark Souls II opp, og jeg liker svært godt loren om Old Iron King og Sir Alonne, som er svært fremtredende i spillet. Litt småskuffet over designet på noen av fiendene, men svært fornøyd med designet på andre. De standardfiendene er ganske kjedelige, og er identiske med de fra Sunken Crown, bare at disse ikke er omsvøpt i gift. Nye fiender er dog morsomme, særlig de som svever over bakken - de har et bevegelsesmønster som er uvant i starten. Dette er en vanskelig DLC, men jeg liker det. Anbefales i aller høyeste grad, og jeg tror jeg likte denne hakket bedre enn Sunken Crown - ikke av spilltekniske grunner, de var begge svært gode DLC-er, men jeg likte det visuelle og loren bedre (selv om Sunken Crown var god på disse områdene også). Høy kvalitet på DLC-ene så langt, og forventningene til Ivory King er høye!

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke all skrytet DLCene får, dette betyr bare at jeg må spille igjennom hele DS2 på nytt. Jeg klarte aldri krangle meg helt gjennom på PC etter å ha fullført det på 360, men jeg kan ikke gå tilbake til 30fps og dårligere teksturer, så da må jeg 'dessverre' bite i det 'sure' eplet. Søren heller, en god unnskyldning til å tilbringe nye 50timer i Drangleic. :D

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke all skrytet DLCene får, dette betyr bare at jeg må spille igjennom hele DS2 på nytt. Jeg klarte aldri krangle meg helt gjennom på PC etter å ha fullført det på 360, men jeg kan ikke gå tilbake til 30fps og dårligere teksturer, så da må jeg 'dessverre' bite i det 'sure' eplet. Søren heller, en god unnskyldning til å tilbringe nye 50timer i Drangleic. :D

 

Hehe, jeg tror ikke du vil angre, særlig ikke hvis du liker brettdesignet fra Dark Souls - i DLC-ene er de lange korridorene erstattet med vertikale brett, og det er lagt inn incentiver for å backtracke, ikke bare warpe mellom bonfirene. Kan forresten føye til at det er utrolig morsomt med NPC-invaderne i DLC-ene, de er mye bedre enn de i hovedspillet. Uten å spoile noe, kan jeg bare si at de minner mye mer om PVP-invadere; på både godt og vondt. :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøpte DS i fjor, men jeg har ikke rørt det før nå på grunn av Windows live tull.

 

Det må være det beste gameplayet jeg har vært borte i på veldig lenge. Det er så utrolig tilfredsstillende å drepe selv den svakeste fiende. Oh man, dette burde jeg ha prøvd ut mye før!

 

Er 2eren i nærheten av å være like bra? Da har jeg isåfall mye å glede meg til.. Bloodborne ser også rått ut, vil det noengang komme på pc det også? (Spiller selvfølgelig med xbox 360 kontroll)

 

Er det forresten noen mulighet for å spille med en kompis? Kjenner en som vil prøve, men han er av typen som stort sett bare vil spille multiplayer..

 

Nvm: leste om co-op på forrige side.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Eg hadde mykje moro med Dark Souls 2. Synest ikkje det er like bra som det første, sjølv om eg har tre ganger så mange timar med det, men kan absolutt anbefale DS2. Vil du kjøpe det til PC så ville eg venta til den Scholar of The First Sin Edition kjem ut. Det har betre grafikk og nytt innhald.

 

Har du PS3 kan eg anbefale Demon's Souls, som er det første i serien.

 

Bloodborne er PS4-eksklusivt, så eg tvilar på at det noko gang kjem på andre platformar.

Lenke til kommentar

Stor fan av Souls-serien. Demon's Souls er nesten like bra som Dark Souls. Gameplayet er det samme, det eneste jeg liker litt bedre med Dark Souls er at alt er en eneste stor og sammenhengende verden, mens man i Demon's Souls har helt separate levels som man kommer til gjennom portaler fra basen din, som føles litt mindre naturlig og mer gamey. Ellers er de fullt på høyde med hverandre.

Lenke til kommentar

Ja faktisk en ps3 slim stående ja. Har kun Ni No Kuni til den. Så det hadde jo vært greit med et spill til :p Så kanskje jeg skal prøve å skaffe Demon Souls da!

Anbefales, men skal du kjøpe det, ikke gjør det digitalt på playstationstore. Da må du lefse ut med nær nypris. Jeg fikk endelig nevene på en ps3 før jul, og DemonsSouls var det første jeg ville spille. Fikk bakoversveis av prisene på PSstore, og derfor ser DS ut til å bli det eneste spillet jeg bruker ps3en til.

Endret av Deadringer
Lenke til kommentar

Da må jeg nesten kjøpe PS4 for Bloodborne. Har en PS3 ekslusivt til DmS og DS2(før det kom på pc.), samt GTAV.

 

Demon's Souls vil jeg rate litt vanskeligere enn DS1 og 2 for en ny spiller, eller uerfaren spiller. Veldig kjeit å komme seg inn i hvor man burde dra. Man ender fort opp i en one-shot situasjon.. Spillet er fortsatt ekstremt bra, og burde spilles. De nyere spillene er teknisk sett bedre, noe som kan sekke kvaliteten på spillopplevelsen i DmS.

 

Dark Souls 1 inneholder flere "dickmove"-feller, der fiender gjemmer seg over alt. Man blir ofte dyttet av en fjellvegg, eller stukket i ryggen av en fiende. Jeg føler DS1 handler mer om å bli vandt til omgivelsene, og hvor man kan stå. Samt at man må titte bak enhver krik og krok. De likte å putte en hel haug med "jumping puzzles", der man må balansere over alt mulig samtidig som fiender og feller prøver å ta deg.

 

Dark Souls 2 er snillere, men ikke lettere i bunn. Det inneholder færre "dickmove"-feller, og baserer seg mer på combat istedenfor omgivelser. Jeg liker DS2 bedre enn DS1 på grunn av dette.

Lenke til kommentar

Jeg liker også Dark Souls best, men har hatt mye moro med Dark Souls 2. De tre DLC-ene til Dark Souls 2 er forøvrig fantastiske, og bør absolutt kjøpes om du skaffer deg spillet. Det er vanskelig å leve opp til lore og setting i Dark Souls, og selv om Dark Souls 2 er vakkert og variert, merker man særlig at bakhistorien ikke når opp til Dark Souls' bakhistorie. Samtidig er det utrolig mange stilige og anvendelige våpen i DS2, flere enn i DS etter min mening, og jeg synes også det er morsommere å spille som magiker i DS2.



Om du liker Dark Souls kommer du definitivt til å like Dark Souls 2.


Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...