Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

finne nedlastningsdato for kilde?


Anbefalte innlegg

Hei.

Har et særemne jeg skal fremføre på mandag, og har glemt å notere datoen for flere av kildene jeg har benyttet. Er det mulig å trykke på disse fra powerpointen, og dermed se når jeg limte den inn? Blir ganske falskt å skrive inn en tilfeldig dato, men samtidig ser det ganske dumt ut at jeg har husket datoen for noen av kildene og ikke for resten.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har et særemne jeg skal fremføre på mandag, og har glemt å notere datoen for flere av kildene jeg har benyttet. Er det mulig å trykke på disse fra powerpointen, og dermed se når jeg limte den inn? Blir ganske falskt å skrive inn en tilfeldig dato, men samtidig ser det ganske dumt ut at jeg har husket datoen for noen av kildene og ikke for resten.

 

Når det kommer til kilder kan det vel ikke ha noe å si når du lastet ned/slo de opp. Det som er viktig når de ble publisert. Bruker du en bok er det viktig når boka ble skrevet, ikke at du leste den på en torsdag.

Lenke til kommentar

 

Hei.

Har et særemne jeg skal fremføre på mandag, og har glemt å notere datoen for flere av kildene jeg har benyttet. Er det mulig å trykke på disse fra powerpointen, og dermed se når jeg limte den inn? Blir ganske falskt å skrive inn en tilfeldig dato, men samtidig ser det ganske dumt ut at jeg har husket datoen for noen av kildene og ikke for resten.

 

Når det kommer til kilder kan det vel ikke ha noe å si når du lastet ned/slo de opp. Det som er viktig når de ble publisert. Bruker du en bok er det viktig når boka ble skrevet, ikke at du leste den på en torsdag.

 

Greia med kilder på internett er at de kan forandres, ofte uten at eventuell publiseringsdato på nettsiden endres. Da er det viktige når kilden ble lastet ned, dersom det skulle bli tvil om hvilken versjon man har sett på.

Lenke til kommentar

Jeg ville lagt inn et minutt i slutten av presentasjonen om hva jeg ville gjort annerledes neste gang. Der ville jeg vært ærlig og sagt at jeg glemte å notere ned lesedatoen for noen av kildene. Da viser du at du er ærlig, har forstått at du har gjort en feil og at du har tenkt å lære av denne feilen. 

 

En fornuftig lærer burde etter min mening sette pris på dette. 

Lenke til kommentar

 

 

Hei.

Har et særemne jeg skal fremføre på mandag, og har glemt å notere datoen for flere av kildene jeg har benyttet. Er det mulig å trykke på disse fra powerpointen, og dermed se når jeg limte den inn? Blir ganske falskt å skrive inn en tilfeldig dato, men samtidig ser det ganske dumt ut at jeg har husket datoen for noen av kildene og ikke for resten.

 

Når det kommer til kilder kan det vel ikke ha noe å si når du lastet ned/slo de opp. Det som er viktig når de ble publisert. Bruker du en bok er det viktig når boka ble skrevet, ikke at du leste den på en torsdag.

 

Greia med kilder på internett er at de kan forandres, ofte uten at eventuell publiseringsdato på nettsiden endres. Da er det viktige når kilden ble lastet ned, dersom det skulle bli tvil om hvilken versjon man har sett på.

 

 

Da vil jeg påstå at disse "kildene" ikke er egnet som kilder, i de aller fleste tilfeller. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...