Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Gud, for noken dritoppgåver! Eg hadde hovedmål (nynorsk) eksamen i dag og eg må virkelig sei at det var ei av dei verste tekstane eg nokensinne har skrivd! Eg planla i ein time, brukte to timar på A1 og A2, og valgte B1. Eg begynte bra, men etter kvart blei det berre drit... Heldigvis slepp eg å bekymre meg for karakter, fordi eg har fått beskjed om at eg allerede er komt inn på vgs! Men jaja, på'n igjen imorra :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gud, for noken dritoppgåver! Eg hadde hovedmål (nynorsk) eksamen i dag og eg må virkelig sei at det var ei av dei verste tekstane eg nokensinne har skrivd! Eg planla i ein time, brukte to timar på A1 og A2, og valgte B1. Eg begynte bra, men etter kvart blei det berre drit... Heldigvis slepp eg å bekymre meg for karakter, fordi eg har fått beskjed om at eg allerede er komt inn på vgs! Men jaja, på'n igjen imorra :(

Hvor mange skrev du da i B1? jeg valgte samme, men klarte å skrive cirka 700 ord om B1.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hei!

 

Eksamen i morgen og trenger hjelp!

Jeg ble trukket opp i Norsk og da fikk vite temaet mitt som alle andre skoler. 

Jeg fikk som tema SULT  og står helt fast. 

 

Når jeg hører ordet sult så er det jo mye jeg kan skrive ned:

 

-Makt

-Menneskerettigheter

-U-land

-Utdanning

-Jøder under VK2

-Mat 

osv. osv. 

 

Så ja det er veldig mye som er sult, men sliter med og finne ut av hva som egentlig er poenget med tema sult?

Hva er det som dem vil jeg skal fram til?

 

Dette står på arket mitt: 

Antallet følgere du har, gjør deg ikke bedre enn andre. Hitler hadde millioner. Jesus hadde tolv.

 

Mener de at uansett hvor mange følgere du har eller hvor mange venner du har så endrer ikke dette seg for hvordan person du er? 

 

Det er sikkert flere er som kom opp i norsk skrifting med tema sult. Hva er det dere mener om dette og hva mener dere er lurt og ha med eller øve på?

 

Noen av dere her som husker noen av oppgavene? Veit at det er et år siden, men verdt et forsøk! Jeg har nemlig samme tema, og skal ha den i morgen så er bare ute og leter etter hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...