Gå til innhold

Facebook eneste nettside som ikke fungerer (i Win7)


Anbefalte innlegg

Kan godt hende at dette emnet dette er på feil sted på diskusjon.no, men dette var det nærmeste jeg fant.

 

 

Uansett om det er Internet Explorer eller Google Chrome, så fungerer ikke facebook. Har prøvd å reinnstallere Google Chrome til ingen nytte. Alle andre nettsider går fint. Har ingen andre problemer med nettsider. Ellers i huset fungerer nettverket sånn som det skal. Er 2 pc-er i huset som har internett via kabel, denne pc-en er den ene, den andre pc-en fungerer facebook helt utmerket.

 

Hva er løsningen på dette frustrerende problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er godt mulig virus du har fått.

Du kan laste ned Malwarebytes Anti-Malware (MBAM) til skrivebordet.

Kjør og installer programmet. Velg Norsk-språk

La programmet oppdatere seg og velg å kjøre en 'hurtig systemscan', klikk Skann.

Det kommer en meldingsboks om at scannen er ferdig, klikk Ok

Klikk på 'Vis resultat'-knappen.Hvis det er funnet malware, vil du nå se hva som er funnet.

Klikk så på 'Fjern valgte'-knappen for å fjerne malwaren som ble funnet.

MBAM vil i en del tilfeller be om en restart av pc'n.

 

Videre så kan det være en fil som heter 'hosts' som er endret på. Du finner den på følgende sti:

C:\Windows\System32\drivers\etc

den filen må åpnes i notepad. Høyreklikk åpne med, så finner du notepad. Står facebook der så fjerner du hele linjen.

Kan hende det står noe slikt:

facebook.com 127.0.0.1

Lenke til kommentar

Kjørte en scanning som du sa, kom ikke opp noe malware. Men jeg presiserte kanskje litt upresist i beskrivelsen. Er noen ganger jeg kommer inn på facebook, men trykker jeg da på noe, fungerer det ikke.

Sjekka "hosts", står ikke facebook der.

 

Noen andre løsninger på problemet?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Edit:

  1. Klikk Start4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33_47.png, Kontrollpanel, klikk Programmer,, og klikk deretter Slå Windows- funksjoner på eller av. 18abb370-ac1e-4b6b-b663-e028a75bf05b_41.png Hvis du blir spurt om administratorpassord eller - bekreftelse, må du skrive inn passordet eller gi en bekreftelse.

  2. I dialogboksen Windows-funksjoner merker du av for alternativet Telnet-klient.

  3. Klikk OK. Installasjonen kan ta flere minutter.

 

 

"Telnet facebook.com"

Om det ikke funker, "ping facebook.com"

Endret av Sekai-ichi
Lenke til kommentar

Funker foreløpig, men hva mente du med det siste? Er det en kommando jeg skal skrive inn?

 

Edit. Nå går det litt av og på. Må få svar på det angående "telnet" og "ping" før jeg gjøre noe annet.

Endret av Mys1
Lenke til kommentar

Om du trykker Win+R, så skriver "cmd" så ser du programmet du skal skrive det inn i.

 

Edit: Gjør det mens Facebook ikke funker. Også prøv "ipconfig /flushdns", vent ~5 sec, så se om Facebook funker igjen. Om det ikke funker, så prøver du å telnette eller pinge.

Endret av Sekai-ichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du trykker Win+R, så skriver "cmd" så ser du programmet du skal skrive det inn i.

 

Edit: Gjør det mens Facebook ikke funker. Også prøv "ipconfig /flushdns", vent ~5 sec, så se om Facebook funker igjen. Om det ikke funker, så prøver du å telnette eller pinge.

 

takk for tipset. hadde samme problemet selv. brukte ipconfig /flushdns og da funket det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gikk gjennom og prøvde alt nå. Prøvde først facebook uten å gjøre noe av dette. Tok så "telnet"..., det hjalp ikke. Tok så "ping", da kom jeg inn på facebook, men så snart jeg trykket på en link, ville ikke det fungere. Prøvde også "ipconfig /flushdns", det funket heller ikke. Blir frustrert. Er det noe gærent med nettverket mitt, eller pc-en?

Lenke til kommentar

ipconfig /flushdns er den eneste som faktisk skal fikse det. De to andre er for troubleshooting. Kan du copy/paste hva det står når du prøver å telnette? Altså, om det står noe sånt som "Finner ikke tjener" så er det mulig et hosts eller dns problem, mulig noe med ruteren. Om du kan koble til kan det være noe med nettleseren eller software-nivå blokkering noe sted.

Lenke til kommentar

Når jeg kjører "telnet facebook.com", så står det bare "kobler til facebook.com...Kan ikke åpne en tilkobling til ver, på port 23: Kan ikke koble til". Facebook fungerer ikke rett etter det

Så "Ping facebook.com"(legger ved bildet av hva som skjer). Facebook fungerer, men etter 2 min hvor jeg oppdaterer fungerer det ikke. Så "ipconfig/ flushdns"(legger ved bilde), da funker facebook igjen, men så funker det ikke igjen neste gang jeg trykker på noe.

post-152172-0-53074400-1341510420_thumb.png

post-152172-0-54540200-1341510427_thumb.png

Lenke til kommentar

Igjen, å pinge dem eller telnette (som I guess facebook ikke tillater uten brukernavn og passord) skal ikke fikse problemet. Bare hjelpe meg komme med bedre tips om hva det kan være. Flushe DNS pleier derimot ofte å fikse det. Og jeg merker du skriver ipconfig/ flushdns i stedet for ipconfig /flushdns slik som du skal (og det står i outputten at du skal...), så prøv å skrive det riktig.

 

Men om jeg skal gjette noe based på at det ikke er et DNS problem, og at det virker som du blir kastet ut av facebook pga timeout, så kan det hende at det er et problem med SSL. Men bare for å være på den sikre siden må jeg spørre: Vil du besøke den helt vanlig facebook nettsiden, eller prøver du å koble deg til over API?

Lenke til kommentar

API er når du har et program som du bruker til å se Facebook oppdateringer med, f.eks iPhone Appen, eller et program som Gwibber eller Tweetdeck. SSL er noe Facebook helst vil du skal bruke slik at folk ikke se hva du er inne på, via å se på netttrafikken din. Når det står "https" i adresse feltet er det SSL, når det står http er det uten.

 

Bare prøv dette om du vet du har en brannmur som funker, men prøv å gå inn på ruter innstillingene dine (generelt finner du dette ved å skrive "192.168.2.1" i adressefeltet. Mulig den siste 1-ern er en 0.) og sett din egen PC til å være i et DMZ. Så se om Facebook fungerer.

Lenke til kommentar

Hm. Ja da virker det usannsynlig at å legge PCen i et DMZ skal hjelpe. Enda verdt å teste dog. jeg skulle helst bedt deg reinstallere SSL, men jeg vet ikke hvor lett dette faktisk er på Windows. Isåfall må du vel reinstallere Internet Explorer, og håpe på at den faktisk erstatter alle filene. Men dette bør egentlig bli en siste utvei.

 

Ok, her et noe som er verdt å prøve. Dette er et config script som skrur av IPv6. Kjør den og se om det funker.

http://go.microsoft....?linkid=9728869

 

Om det ikke funker gjør du ikke noe om du lar det være, men med dette scriptet skrur du det på igjen.

http://go.microsoft....?linkid=9732129

Endret av Sekai-ichi
Lenke til kommentar

Kom inn, men måtte ha brukernavn og passord. Surra med dette for 4 år siden, har ikke sjans til å huske det. Men hvis det har noe med routern å gjøre, burde det vel ikke funke på den andre pc-en?

 

Utrolig irriterende at dette skal skje. Jeg må da ha innstallert noe som har gjort at facebook ikke funker

Endret av Mys1
Lenke til kommentar

Om du ikke har satt opp brukernavn/pass er det nok bare blankt. Internet Explorer bruker mye som er bygget inn i selve Windows, så da bruker andre nettlesere også disse tingene, siden det ikke er noen måte å forbedre dem, og du alt har dem, fremfor at du får flere versjoner. SSL er en av de tingene. Men ikke reinstaller IE, siden jeg egentlig ikke vet hvor stort omfang det har.

 

Ok, prøv her http://hiload.org/surf.php?u=Oi8vZmFjZWJvb2suY29t&b=15&f=norefer

Ikke logg inn med ekte konto

Logg inn med brukernavn "siigang09" og passord "baboy" (skal teste disse nå...)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...