Gå til innhold

I morgen starter årets store shopping-fest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Julen handler i altfor stor grad om gaver, har blitt mindre fokus på familie og samhold de siste årene.

På grunnlag av dette så velger jeg å kjøpe gaver til 2 stykker, min sønn og min bror på 9. Søskenbarn, voksne søsken, foreldre, onkler og tanter har stort sett det de trenger eller så får de det av sine egne nærmeste. Jeg kan eventuellt legge i noen kroner her og der, men jeg vil da ikke ha navnet mitt på gaven.

Men det skal jo sies at de 2 som får gave av meg får ganske dyre. Lego til 500,- stort sett, en "random" gave som passer dem som person, en liten ting som symboliserer dems kinesiske stjernetegn og 1000,- til å sette på sparekonto (da gjerne i mynt for å gjøre det lille ekstra). (jeg skrev ikke det om gavene jeg kjøper for å skryte)

Men uansett, her er den første :xmas: som blir brukt i en passende sammenheng i år :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

 

Edit; Jeg skal kjøpe meg 2 harddisker på BlackFriday tenker jeg og antagelig ekstra gaver til de 2 drittungene, litt mer innenfor tema der? :D Men som sagt så er det viktig å sjekke tilbudene flere steder, Elkjøp, eller var det Ekspert, har forresten blitt tatt for prisjuks i jula før.

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er da ferdig med julegaver. Gidder ikke stresse med det i desember.

I takt med stadig flere unger og gaver som typisk havner bakerst i skapet endret vi tradisjon for noen år siden. Barn og egne foreldre får gaver. Det var et par som var motvillige første året, men så fort at det både ble billigere og mer koselig uten alt fokus på gaver.

 

 

Dagens pris på PlayStation 4 hos Elkjøp er 3590 kroner, 100 kroner lavere enn Black Friday-prisen. Etter en liten e-post-utveksling viser det seg at 3690 kroner gir deg både en PlayStation 4-konsoll og GTA V, et spill Elkjøp selger for 550 kroner.

Dette var da ganske tydelig av teksten på tilbudet? Nå nærmer desember seg. Pust ut, slapp av. Ikke stress. Dette går bra. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er da ferdig med julegaver. Gidder ikke stresse med det i desember.

I takt med stadig flere unger og gaver som typisk havner bakerst i skapet endret vi tradisjon for noen år siden. Barn og egne foreldre får gaver. Det var et par som var motvillige første året, men så fort at det både ble billigere og mer koselig uten alt fokus på gaver.

 

 

Dagens pris på PlayStation 4 hos Elkjøp er 3590 kroner, 100 kroner lavere enn Black Friday-prisen. Etter en liten e-post-utveksling viser det seg at 3690 kroner gir deg både en PlayStation 4-konsoll og GTA V, et spill Elkjøp selger for 550 kroner.

Dette var da ganske tydelig av teksten på tilbudet? Nå nærmer desember seg. Pust ut, slapp av. Ikke stress. Dette går bra. :)

 

Er det så mye mer stress å drive med netthandel nå da? Kjøper selv oftest gaver før den tid, men ser ikke helt det store stressmomentet.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Er da ferdig med julegaver. Gidder ikke stresse med det i desember.

I takt med stadig flere unger og gaver som typisk havner bakerst i skapet endret vi tradisjon for noen år siden. Barn og egne foreldre får gaver. Det var et par som var motvillige første året, men så fort at det både ble billigere og mer koselig uten alt fokus på gaver.

 

 

Dagens pris på PlayStation 4 hos Elkjøp er 3590 kroner, 100 kroner lavere enn Black Friday-prisen. Etter en liten e-post-utveksling viser det seg at 3690 kroner gir deg både en PlayStation 4-konsoll og GTA V, et spill Elkjøp selger for 550 kroner.

Dette var da ganske tydelig av teksten på tilbudet? Nå nærmer desember seg. Pust ut, slapp av. Ikke stress. Dette går bra. :)

 

Er det så mye mer stress å drive med netthandel nå da? Kjøper selv oftest gaver før den tid, men ser ikke helt det store stressmomentet.

 

AtW

 

 

Neida, det går helt fint det og. Selv om jeg foretrekker å kjøpe julegavene i butikk, så ungene kan være med å bestemme.

For min del er det mest det å være ferdig med gavene før desember begynner. En måned som stort sett er preget av hundre andre ting som stjeler tiden min. Det er juleavslutninger på skole, barnehage, julebord osv. Og "alle" er i butikkene samtidig.

 

Alt som er gjort i god tid er mindre jeg trenger å tenke på. Så blir gjerne gavene også mindre spontane, slik de typisk ble når jeg kjøpte de lille julaften. ;)

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Spendon visa er genialt, så det er det guttene mine får i år, så kan de kjøpe det de ønsker seg :) Har sagt i fra at ikke jeg skal ha julegaver å at jeg ikke blir å kjøpe noen julegaver til noen andre enn mine to sønner. Jula er nå mest for unga sin del, får jeg bare pinnekjøtt så er jeg mere enn fornøyd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...