Gå til innhold

Overføre bilder fra webkameraer trådløst innenfor 1 km radius


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har startet et aldri så lite prosjekt med å gjenoppstarte driften av en nettside for et hytteområde i sør-norge.

 

Jeg ønsker da å sette opp noen flere webkameraer. Vår hytte ligger litt i huttiheiti i hytteområdet, og jeg ønsker dermed å sette opp noen flere webkameraer i skiløyper og i flere av fjelltoppene.

 

Forrige eier hadde hytte ved vannkanten, og hadde dermed en del webkameraer i nærheten der. Er et par webkameraer tilknyttet en mobilmast (som får nett derfra), men ellers har alt bliitt koblet sentralt i én hytte med internettilkobling.

 

Jeg kan ikke akkurat stikke ut og handle ti mobilabonnementer, så jeg lurer dermed på om jeg skal overføre bildene på en annen måte.

 

Noen som har en idé? Tenker noe alá en hovedantenne ved hytta/i en mast, og flere mindre antenner til hvert webkamera.

 

Løsningen må tåle hard vinter, ned til 40 minusgrader og myyye snø.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hei.

 

For det første, er det fri sikt fra de stedene kamera skal stå, til der "basestasjonen" skal være?

Og for det andre, er det mulighet for å skru av antenna på de kamera som skal brukes?

 

Om det er ja på begge spørsmål, så trenger det ikke bli så veldig dyrt.

Da kan antenne på hvert kamera byttes ut med en liten retningsbestemt antenne, og på basestasjonen settes opp en vanlig rundtstrålende antenne.

På 1 km avstand trengs det litt forsterkning, så litt størrelse må det bli på antennene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...