Gå til innhold

Helbredning mot bakrus?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste kuren er og ikke drikke :p Om du sliter med bakfyll.. Jeg er heldig og er aldri noe mer enn litt sliten og trøtt dagen etter. Jeg drikker rikelig med vann før jeg legger meg, og intar gjerne ett lite kjapt natt måltid. Men folk er jo forskjellige.

Endret av b00n
Lenke til kommentar

Hvis du har tilgang, så legg deg med salt drypp. Men det er vel de færreste som kan gjøre det ;)

 

Det viktigste er å ikke legge seg i stigende rus! Mange gjør tabben i å kaste i seg resten av glasset når nattklubben stenger. Unngå å drikke den siste timen før du legg deg.

 

Eller er det viktig å få i seg veske mens man holder på, du blir sikkert litt mobba, men du får absolutt igjen for deg dagen der på.

 

Et triks som fungerer for mange er å drikke melk før du legg deg, ikke akkurat det beste etter en hard fylle kule, men det inneholder mye du ødelegger mens du drikker. Om du trenger en liter er jeg usikker på, men et glass eller to! ;)

 

Ellers er det dagen der på rutinen som er viktig!

 

Frokost med egg og bacon med sunniva/tropicana appelsin juice

Bæsje

Dusje

Gå en 60 min

Bæsje

Dusje

 

Så ser du hvordan formen er. Viktig at du drikker vann hele tiden!

 

 

 

EDIT: Det er en allergi medisin som faktisk gjør at man ikke blir fyllesyk, om den virker på alle og hva den heter vet jeg ikke.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Zyrtec funker som bare det. Må ta en tablett daglig pga allergi og er stort sett aldri fyllesyk. De gangene jeg ikke har tatt tabletten kjenner jeg det godt. Tar også en ekstra tablett før jeg legger meg. Men mange opplever å bli trøtt og slapp av Zyrtec så her må man nesten prøve seg frem.

Lenke til kommentar

Har funnet ut at vis jeg spiser meg STAPP mett og styrter en halvliter sjokkomelk/vanlig melk før jeg legger meg, så er jeg som regel bare trøtt dagen derpå, slipper kvalmen og slik. SÅn er det hver eneste gang. Vis jeg ikke spiser og drikker, blir jeg kvalm og kjempe dårlig dagen derpå. Du burde prøve det : D

Lenke til kommentar

Håper virkelig dette er rett kategori for tråden! :dribble:

 

Men ja, nå er det helg igjen som betyr bakrus igjen. Er litt lei av og ligge på benken hele søndagen. Fintes det noen måter og bli "frisk" fra fyllesyka ?

eller noe som hjelper mot det?

 

 

Tips nr.1 mot bakrus er å blande tomat med majones og hvitløk, da blir du er vanlig form igjenn etter maks 10 min.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

At hovedgrunnen til at man blir fyllesjuk er pga. dehydrering er feil. Hovedgrunnen til fyllesyke er fordi kroppen bryter ned alkohol til acetaldehyd, som er en giftig substans. Acetaldehyd blir deretter i sin tur brutt ned til eddiksyre, som så igjen blir brutt ned til karbondioksid og vann.

Lenke til kommentar

tommelfinger testen for å sjekke m du er dehydrert er jo så grei at man jo like gjerne kan gjøre det om så for å eliminere det som en mulig årsak til hodepinen.

 

klip let på forarmen din slik at huden går i en fold (type: __||__) om den ikke snapper raskt tilbake når du slipper så er det et tegn på at du er dehydrert.

 

dessuten er det mye angående bakrus som kan forårsake ulemper.

 

Den mest kjente er dehydrering

 

men også at nedbrytningen av etanol hemmer leverens evne til å levere glycose til resten av kroppen.

 

det er også et stoff som er et biprodukt av fermenteringen (husker ikke hva det heter) som sies å være den største årsaken til bakrus. Dette stoff "X" finner man mer av i mørk sprit og rød vin. Og som oftest er det mer av det i billig drikke som ikke har blitt renset like mye som dyr drikke. Blank drikke inneholder minst av dette. Derfor er blank dyr vodka best ;) så det har ikke bare å gjøre om hvor mye man drikker, men også hva man drikker.

 

vekt er også en viktig faktor, jo tyngre du er jo mer må du drikke for å få bakrus.

 

noen folk har også en tendens til å røyke/snuse mer når de drikker noe som kan føre til nikotin forgiftning som gjør bakrusen verre.

 

det sies også at sukker i drinker kan gjøre bakrusen verre en slags falsk sukkersyke hvor kropper produserer for mye insulin i en periode som kombinert med lite mat kan gi lavt blodsukker dagen derpå.

 

 

så tipset er drikk rett type drikke, ikke drikk for fort, drikk i forhold til vekt og spis noe litt salt og litt søtt :) og pass på å ikke røyke / snuse alt for mye.

Lenke til kommentar

For meg fungerer det fett om jeg roer ned på drikkingen mot slutten og går mer og mer over på vann. Mat er heller ingen uting, men langt fra like nødvendig i min erfaring, men kjekt for å slippe å våkne utsultet.

 

Ellers så gjelder det for min del og komme seg ut, opp og i gang. Dusj etterfulgt av en gåtur på butikken for å kjøpe frokost er en god start.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...