Gå til innhold

[Løst] Noen som har gått over fra ps4 til xbone?


Anbefalte innlegg

Halla. :)

 

Jeg har en ps4. Jeg kjøpte den fordi den er kraftigere enn xbox one. Jeg har også en 360, og jeg likte 360 mye bedre enn ps3.

Mitt savn til xbox er veldig stort. Achievements , det sosiale, og menyen savner jeg veldig. Spill som forza er også et stort savn. Jeg har 2 venner på xbone, 2 venner på ps4 som jeg kjenner in reallife. På xbox one vil også 2 andre venner komme etter hvert, og det samme gjelder ps4.

 

Jeg vurderer sterkt å selge ps4, og gå over til xbone one. Noen her som har gjort det? Eller noen som har gått over fra xbone til ps4? Hvorfor?

 

Hva kan jeg gjøre for å bestemme meg? :)

 

Dette er kjempe irriterenes. Skjønner ikke hvorfor jeg er så opphengt i å finne ut av dette, men når et savn er så stort så jeg tydeligvis har til xbox så er det ikke lett å være meg :p

 

Hjertelig takk for alle svar, og innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt den som gir deg mulighet til å spille mest mulig med venner, siden det er det som virkelig er gøy. ;)

Så langt har jeg bare 1 jeg spiller med på ps4 fast.Det vil bli veldig likt på begge konsollene om ca 1 år, da jeg veit at 2 av mine kamerater skal skaffe ps4, har også 2 venner som skal skaffe xbox one. Det er derfor vanskelig å bestemme meg for hva jeg skal gå for. Jeg trodde ikke jeg kom til å savne xbox så mye som jeg gjør. Grunnen til at jeg skaffet ps4 er fordi den er kraftigere, og jeg synes microsoft hadde dårlige planer for sin xbox one. Heldigvis endret de mye etter E3, og for meg viser det at de hører på forbrukerne. Det liker jeg.

 

Har dere testet tv muligheten som xbox noe gir? Hvordan fungerer den?

 

Jeg føler ps4 er mye mindre sosialt en xbox. Føler meg så isolert.

Endret av Robinhood93
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring med begge konsollene er at jeg opplever PS4 som er noe kjedeligere konsoll enn Xbox One. Den er kanskje kraftigere, men føles egentlig mer ut som en kraftigere PS3. Er med i preview-programmet til Xbox One, og hver oppdatering byr stadig på noe mer spennende, mens PS4 sine oppdateringer for det meste har vært stabilitetsoppdateringer. Det gjør ikke ting verre at Windows 10 og DX12 snart kommer.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Min erfaring med begge konsollene er at jeg opplever PS4 som er noe kjedeligere konsoll enn Xbox One. Den er kanskje kraftigere, men føles egentlig mer ut som en kraftigere PS3. Er med i preview-programmet til Xbox One, og hver oppdatering byr stadig på noe mer spennende, mens PS4 sine oppdateringer for det meste har vært stabilitetsoppdateringer. Det gjør ikke ting verre at Windows 10 og DX12 snart kommer.

Hjertelig takk!! :)

 

Er så enig med deg. Det er en kjedelig ps3. Det er så sant.

 

Har du begge konsollene?

Lenke til kommentar

jeg byttet fra ps4 til xbox one for å teste ut ytelse of fps hastighet på den og byttet tilbake til ps4 da for meg det var merkbar forskjell i grafikk på spillene jeg psilte. cod og bf4 så bedre ut på ps4. likte kontrolleren godt på xbox og er ikke utenkelig at jeg selv kjøper xbox som ekstramaskin etterhvert:)

 

ps4 er min favoritt til utviklerne klarer å utnytte kraften i xbox hvertfall

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker menyene mye bedre på PS4 enn på Xbox. Liker trophies bedre enn achievement. Liker at de fleste spill kommer med bedre utsende på PS4. Liker kontrollene like godt (360 vs DS3 er noe helt annet).

 

Hva liker jeg ikke?

PSN. Vurderer å bytte BARE pga. den elendige onlinetjenesten til PlayStation. Har aldri noen gang opplevd så mye problemer som nå. Sliter med nedetid, sliter med å holde meg online, sliter med elendig hastighet (selv med kabel).

 

PSN blir regelrett pisset på av Xbox Live, og siden jeg spiller en del online er dette veldig viktig for meg.

 

Digger min PS4, men hadde jeg hatt erfaringen jeg har nå - hadde jeg valgt en Xbox hvis jeg bare skulle ha én konsoll.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Spar opp og kjøp xboxen når du får råd, slipper du også problematikken om et år at det kommer must have eksklusiver på ps4 som du vil spille men ikke lenger kan.

Lenke til kommentar

Har ikke gjort et bytte som du spør om Men har eid begge konsollene siden dem kom i salg og har siden den gang vurdert dem opp mot hverandre med hensikt å finne ut hvilke av dem jeg ville bruke som hovedkonsoll.

 

Og valget falt forholdsvis tidlig og enkelt på PS4 da jeg anser det som det nærmeste en kommer en ren spill maskin som mulig. Alt med PS4 signaliserer at dette er en spill konsoll og hvor dette er hovedfokus. Alt ifra navigasjon,ytelse og sosiale aspekter har tilsagt dette siden lansering.

 

XBO og Microsoft gjør stadig fremskritt med sine firmware oppdateringer men jeg finner hele maskinen som en litt merkverdig kombinasjon av en konsoll og en Win8 PC stappet med bloatware som er med på å gjøre hele konsollen tregere og rotete.

 

Dette i kombinasjon med at utvikler miljøet satser mer på PS4 enten det er Indie eller store utviklere,penere spill og et mer variert utvalg av spill. Gjør at PS4 er min primær konsoll.

 

Win10 funksjoner vil nok åpne opp for endel artige ting på XBO. Men for min del så er det spill og funksjoner rundt dette som er viktig når jeg skal sette meg ned å spille. Jeg har et nettbrett og PC til å rote med andre ting.

 

My opinion...

 

EDIT: Hadde jeg vært deg så hadde jeg spart og slått til å kjøpt en XBO på tilbud eller brukt.

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke gjort et bytte som du spør om Men har eid begge konsollene siden dem kom i salg og har siden den gang vurdert dem opp mot hverandre med hensikt å finne ut hvilke av dem jeg ville bruke som hovedkonsoll.

 

Og valget falt forholdsvis tidlig og enkelt på PS4 da jeg anser det som det nærmeste en kommer en ren spill maskin som mulig. Alt med PS4 signaliserer at dette er en spill konsoll og hvor dette er hovedfokus. Alt ifra navigasjon,ytelse og sosiale aspekter har tilsagt dette siden lansering.

 

XBO og Microsoft gjør stadig fremskritt med sine firmware oppdateringer men jeg finner hele maskinen som en litt merkverdig kombinasjon av en konsoll og en Win8 PC stappet med bloatware som er med på å gjøre hele konsollen tregere og rotete.

 

Dette i kombinasjon med at utvikler miljøet satser mer på PS4 enten det er Indie eller store utviklere,penere spill og et mer variert utvalg av spill. Gjør at PS4 er min primær konsoll.

 

Win10 funksjoner vil nok åpne opp for endel artige ting på XBO. Men for min del så er det spill og funksjoner rundt dette som er viktig når jeg skal sette meg ned å spille. Jeg har et nettbrett og PC til å rote med andre ting.

 

My opinion...

 

EDIT: Hadde jeg vært deg så hadde jeg spart og slått til å kjøpt en XBO på tilbud eller brukt.

Takk for svar.

 

Hadde du både ps3 og 360 i forrige generasjon? Hvilke brukte du mest?

 

Hva synes du om det sosiale? Jeg opplever xbone som mer sosialt.

 

Er kjedelig å angre hvis jeg selger ps4 og skaffer xbox one.

 

Har du testet tv-guiden ? :)

Lenke til kommentar

Vet at grafikken er dårliger. Men hørt det flyter bedre

Okai. :)

Ja, grafikken er faktisk overraskende bra på PS4 sin versjon av GTA V, selv om jeg mest spiller på PC, så var det veldig imponerende. Så at grafikken er litt lavere gjør nok ikke noe voldsomt, vil tro det er ganske bra for det. Og om det flyter bedre, så er det jo et pluss. :)

Lenke til kommentar

Hadde lett ofret litt grafikk på ps4 for bedre flyt. Opplever samme som deg at i byen lugger det No voldsomt om du kjører raskere en 50 hehe. Xbox noe er god konsoll og med optimalisering som kommer vil nok grafikken bli mer lik på kommende spill. Det å selge ps4 for å kjøpe Xbox er et tapsprosjekt. Både med tanke på spill du allerede har kjøpt og utstyr . Anbefaler å beholde og spare og ha begge heller. Det er min plan hvertfall.

 

Angrer på jeg byttet og gikk jo tilbake til ps4. Flere tusen ut av vinduet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...