Gå til innhold

[Løst] Bytte inn ps4 og skaffe xbox one?


Tarzan93

Anbefalte innlegg

 

savner også achievements som på Xbox Live

PS4 har da achivements? De kaller det bare trophies. Og når man først nevner det liker jeg ikke helt at man må være på nettet for å se trophies på PS4. Aner ikke hvorfor de ikke kan vises offline. :(

 

Ja, men jeg kan ikke vise alle spillene jeg har på 360. Så jeg har starta på blanke ark,

Så rart ikke det går. Det har jeg ikke lagt merke til :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde aldri giddet interessere meg for konsoller før jeg fikk en brukt PS1 av broder'n, og jeg fikk spilt en hel drøss spill som ikke var på PC. Favoritten var så klart Dino Crisis, Resident Evil, Silent Hill og Parasite Eve 2, men det var mye annet snacks der også. Dermed ble det etterhvert PS2, PS3 og PS4. Var en tur innom XB360, men hadde to stk, og begge fikk Red Ring of Death. Hadde også begge inne til reparasjon uten at det hjalp.

 

Nettopp fordi jeg ødela to XB360er fikk jeg litt avsmak på Xbokser, og alle husker vel katastrofe-annonseringen til MS denne generasjonen. (hint: Angry Joe: "You f*cking idiots! Part two!") :p Så endte opp med en PS4, og er svært fornøyd med den. Den gjør det den skal, menyen er lett å finne frem i, den ser vakker ut (selve konsollen, jeg gir blaffen i grafikk) og så videre. Det er en trygg spillkonsoll. Lite overraskelser, men ingen skuffelser heller. I tillegg har den mange eksklusive spill i flere sjangre, så man burde lett finne noe man vil ha her. Vi får riktignok ikke Forza, men det er flere gode alternativer. Gears of War har vi heller ikke, men det er ikke noe jeg savner.

 

Men i fjor sommer var jeg en tur innom Elkjøp og så de hadde import-XBoxer til en billig penge, så jeg kjøpte en på impuls. Det har jeg angret litt på, men ikke nok til å levere den tilbake. Kinect røk etter en måneds tid, men jeg gir blaffen. Er ikke interessert i Kinect uansett. Menyen er rimelig stygg og kronglete, men det gjelder mest hvis man vil gjøre noe annet enn det mest vanlige (sist brukte spill osv legger seg fint i front, så de er lette å finne.) Selve konsollen er også rimelig stygg. Det er bare en stor, sort boks. Men gamepaden er meget bra å holde i, konsollen er stillegående, og den har noen multimedie-greier jeg liker godt. For eksempel har jeg bare to HDMI-innganger på TVen, og jeg bruker den ene til PCen. Men det er fullt mulig å koble Wii U'en (og sannsynligvis PS4en) til Xbone som TV. Da er det bare å sette XBone i TV-modus, så kan du spille Wii U gjennom den. Og sikkert PS4, men har ikke prøvd.

 

Alt i alt er jeg svært fornøyd med PS4, så hadde strengt tatt ikke trengt Xbone (ikke før de sa Rise of Tomb Raider ble eksklusivt, i alle fall), men jeg angrer ikke på at jeg kjøpte den. Den er ikke like bra som ren spillmaskin som PS4, men det var heller aldri meningen. Godtar man at den er litt kronglete i menyene osv vil man neppe angre.

 

Om jeg skal anbefale en av dem blir det ganske enkelt: Sjekk listen over eksklusive spill til begge. Selve konsollene er alt for like til at jeg kan anbefale den ene fremfor den andre. PS4 er en ren spillmaskin, så den er litt kraftigere og bedre til spill enn XBone. Xbone er til gjengjeld en bedre maskin til multimedia. Tror grafikken til PS4 er litt bedre, men med mindre du setter på TVer side ved side og kjører det samme spillet på begge med begge konsollene, vil du neppe merke forskjell.

Ja, var en del problemer med 360 . Jeg har aldri hatt problemer med min, bortsett fra at den er veldig treg til å starte opp.

 

Synes snap funksjonen til xbone er stilig. Skulle gjerne hatt den på ps4.

Føler det er litt bortkasta å gå over til ps4 siden jeg har hatt 360. Merkelig tankegang jeg har, men føler at det hadde blitt mer riktig og fortsette konsolleventyret på xbone. ... :(

 

Jeg er veldig fornøyd med ps4. Så jeg tror jeg beholder den. Jeg får heller bare skaffe xbone seinere,

 

Har du brukt din xbox mye?

Lenke til kommentar

Jeg endte opp på PS4, synes også det "sosiale" er veldig dårlig og savner også achievements som på Xbox Live, og en rekke andre funksjoner. Men det er én ting som veier opp alt, og det er at alle vennene mine har PS4. Hadde jeg kjøpt Xbox One ville jeg ikke hatt noen å spille med. Synes det er det viktigste ved valg av de to konsollene :)

Da er vi i samme situasjon :)

 

Godt vi er enige om det sosiale, og achievements. :p Trodde ikke jeg kom til å savne det så mye som jeg gjør. Veit ikke om folk bryr seg om det i det hele tatt, men for meg var det litt av moroa. Selv om playstation har trophy, så har jeg startet på blanke ark, og det er litt rart. Skulle ønske man kunne hente informasjonen fra 360 så det stod at man hadde så , så mye i achievements, så folk så at man har eid en konsoll før. Veit mange har gått over til ps4 denne generasjonen.

Lenke til kommentar

Synes snap funksjonen til xbone er stilig. Skulle gjerne hatt den på ps4.

Snap-funksjon? En ting jeg liker på PS4 er at det bare er å trykke på Share-knappen for å legge ut bilder og videoer fra spill. Er det noe sånt på Xbone også? Har ikke funnet noe. PS4 har for øvrig også en rimelig bra video-editor der man kan redigere mye rart i videoer, og så legge de rett ut på youtube. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting som er kjekt på xbone er og at spill "lagres" når man slår av konsollen.

Så når du slår den på igjen senere kan du fortsette akkurat der du var, uten å måtte starte spillet igjen.

 

Tror det skal være ganske enkelt å dele ting på xbone og. Om man har kinect kan man bare si "xbox record that" elns så lagres video.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar ! Jeg velger å beholde min ps4. Kanskje greit med forandringer. Jeg kan heller fortsette å spille 360 slik jeg gjør nå, og heller kjøpe en xbox one en gang :)

 

Tusen hjertelig takk for alle innspill, og svar ! :w00t:

Veldig deilig å høre andres meninger om konsollene, og høre hva andre som er i samme situasjon har gjort.

 

Ha en flott dag :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...