Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i matematikk 2013 (10. trinn)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahah! :) Hvordan i alle dager fikk du til det?

 

Det tok sin tid skal jeg si deg. I tillegg til at det var noen som ikke ønsket å gi fordi lærerne gir dem dårlig karakter. :hmm: Litt komisk, men det gikk tilslutt og lærerne ble utrolig glade og en av dem hadde ikke ord. Men jeg tror ikke det hjalp på karakterene våres uansett :)

Lenke til kommentar

Real Madrid mot Atletico Madrid 1-2.

Dommeren gikk bananas med kortene. . 13 gule kort, 2 røde og en trener sendt ut.

Spanske dommere er visst like korrupte som hele systemet der nede.

Uff da! Aldri gøy å tape fotballkamper, og i hvert fall ikke på en slik måte. Få deg en god natts søvn så kanskje motivasjonen er tilbake i morgen tidlig. Natta! :)
Lenke til kommentar

Det tok sin tid skal jeg si deg. I tillegg til at det var noen som ikke ønsket å gi fordi lærerne gir dem dårlig karakter. :hmm: Litt komisk, men det gikk tilslutt og lærerne ble utrolig glade og en av dem hadde ikke ord. Men jeg tror ikke det hjalp på karakterene våres uansett :)

Hahah! For et initiativ! :)

 

Men, må bare holde motivasjonen oppe de siste dagene her. Godt jeg har fulgt med i timen og husker fremdeles en god del. Får håpe nivået ikke blir så utrolig mye høyere enn 2012 eksamen?

Personlig synes jeg ikke 2012 eksamen var spesielt vanskelig. Satt litt med den siste oppgaven, men tok også den overraskende lett. Jeg både tror og håper at nivået på årets eksamen blir noe av det samme.
Lenke til kommentar

Det er forferdelig å tape en finale, (fra Arsenal-supporter som har kjennskap til slike tap) men det er bare å prøve å jobbe videre. Du får sikkert motivasjonen opp igjen.

 

Hahah! For et initiativ! :)

 

Personlig synes jeg ikke 2012 eksamen var spesielt vanskelig. Satt litt med den siste oppgaven, men tok også den overraskende lett. Jeg både tror og håper at nivået på årets eksamen blir noe av det samme.

Eksamen 2012 var ikke så vanskelig nei (kanskje uten om siste oppgave). Eksamen 2013 skulle være noe kortere i hvert fall i følge sensor veiledningen, så tror ikke at nivået er nevneverdig høyere.

Lenke til kommentar

 

Eksamen 2012 var ikke så vanskelig nei (kanskje uten om siste oppgave). Eksamen 2013 skulle være noe kortere i hvert fall i følge sensor veiledningen, så tror ikke at nivået er nevneverdig høyere.

 

Det en sensor sa var at noen av de mekaniske oppgavene ville bli erstattet med ''tenke'' oppgaver, og at dette er årsaken til at det er et par oppgaver færre i år.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-305496

En ting som garantert kommer er oppgavet som er tilknyttet til rn gammel matematikker.

 

Satser på Pythagoras’ læresetning da :)

Noen som har øvd utrolig mye her ser det ut som?^^

Skal begynne imorgen også se på noen punkter læreren anbefalte, men en ting jeg ikke gidder er

-Sitte 24 timer

-Ikke spise is

-Er ikke på liv og død. fortsatt liv etter dagen

 

 

Kos med øving, jeg bruker og kjøpe is og kose meg med, anbefales! :w00t:

Lenke til kommentar

Problemløsningsoppgaver mener du?

 

Ja, men han viste oss noen gamle eksamensoppgaver og det han mente var for eksempel slike oppgaver: Du får et bilde av en firkant i en firkant. Lengden på den ene siden til den lille firkanten er 1 cm. Hvor stort er arealet til en store firkanten. Da må man bruke Pytagoras og trekke fra den lille firkanten til hele firkanten, slik at du får arealet til de flatene utenom den lille firkanten.

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt med en spenstig Casio fx-82ES Plus, og har et lite spørsmål..

Når man deler f.eks 250 på 2 så kommer svaret som tall (125), men mår man deler mindre tall, f.eks 8 på 6, kommer svaret opp som brøk (4/3). Noen som vet måten man kan få svaret som tall med desimaler?

 

Edit: Nei, jeg kommer heller ikke inn på matematikk.net..

Endret av TheKing97
Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt med en spenstig Casio fx-82ES Plus, og har et lite spørsmål..

Når man deler f.eks 250 på 2 så kommer svaret som tall (125), men mår man deler mindre tall, f.eks 8 på 6, kommer svaret opp som brøk (4/3). Noen som vet måten man kan få svaret som tall med desimaler?

 

Edit: Nei, jeg kommer heller ikke inn på matematikk.net..

 

Ok. Vet du om en annen side hvor jeg kan finne fasit for tidligere eksamensoppgaver for 10.trinn?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...