Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden!!


Toman18

Anbefalte innlegg

Nintendo3DS_banner__387x94.jpg

 

Nintendo presenterer framtiden innen håndholdte konsoller med den helt nye Nintendo 3DS, en konsoll som kan vise ekte 3D uten bruk av spesialbriller.

Konsollen ble for første gang vist på E3-messen under Nintendos pressekonferanse den 15. juni, men selve 3D-effekten må man bare oppleve; det går nemlig ikke an å se den på verken film eller bilde!

 

Stor støtte fra tredjeparts spillutviklere er også kjekt å ha, 3DS vil få eksklusive spill i populære serier som Resident Evil, Metal Gear Solid og Kingdom Hearts.

Konsollen har selvsagt trådløst nettverkskort innebygget som lar deg koble deg til et trådløst bredbånd eller en annen Nintendo DS-, Nintendo DSi- eller Nintendo 3DS-konsoll.

 

Men la oss som gamere ta imot denne maskinen med glede. Av utseende så minner den ganske mye om en normal Nintendo DS-konsoll, både i form, vekt og størrelse.

Det er først når man åpner den opp at forskjellene blir tydelige. Den øverste skjermen er en 3.53-tommers widescreen som kan vise 3D uten at man må ha på seg spesialbriller.

 

Skjermen under er trykkfølsom 3.02 tommers skjerm.

Ikke mye info ute pr.idag men jeg kan forsikre dere om at det vil komme mer info etterhvert!

Denne har ingen betaling for gaming online via Wifi.

Bilder:nintendo3ds_214679.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=s20hb3sHcRs

 

Mars 2011 skal denne maskinen komme ut

Pris fra 2200kr til 3000kr

 

Spill som skal komme til 3DS:

Remake av Legend Of Zelda Ocarina Of Time

Mario Kart 3DS

Super Paper Mario

Kid Icarus Uprising

Nevnet noen fåe av gromtitlene som skal komme til denne lekkerbisken av en maskin

 

Jeg vet selv jeg skal ha denne på day one!! B)

Endret av Toman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glad jeg ikke kjøpte Lite for et år siden. Jeg er en av de få igjen med den originale, stygge, klumpete DS-en. Den fungerer fortsatt finfint, er veldig pålitelig, men jeg skal klart bytte når 3DS blir utgitt. Hørte i et intervju med Reggie at den skulle komme ut innen første kvartal neste år? Jeg gleder meg i hvertfall :)

Endret av peasandpeace
Lenke til kommentar

Regner med at GameStop eller noen andre kommer med et noenlunde gunstig byttetilbud for oss med DSi, og det er godt, for jeg vil ha 3DS! Ocarina of Time med en ordentlig analog stikke (nei, jeg likte ikke N64-stikka) og en 3D-effekt som ser ut til å gjøre jobben sin kan virkelig bli morsomt. Håper de neste Pokémonspillene blir en del av de lanseringstittelene. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 Har skrevet litt om hvordan jeg mener Nintendo 3DS vil gjøre det på bloggen min, som jeg ønsker å dele. Håper det ikke blir sett på som reklame :)

 

Kan Nintendo 3DS bli større enn DS?

 

 

For 10 år siden ville jeg aldri ha trodd at Nintendo ville ha så stor støtte fra tredjeparts utviklere som de nå har. På den tiden var GameCube snart en realitet og vi spilte på Nintendo 64 og Playstation. Microsoft jobbet da med sin første spillkonsoll, Xbox. Hvem la ikke merke til hvor dårlig støtten fra utviklere GameCube fikk. Jeg kan ikke komme på en eneste større utvikler som satset på plattformen, foruten andrepart. Slik som Factor 5 og Rare. Grunnen var hovedsaklig Nintendos valg om å bruke kassetter istedet for CD-plater for Nintendo 64 og da valg av mini-DVD for GameCube. Det ligger veldig mye historie bak hvorfor det ble slik, noe jeg ikke skal gå for mye inn i. Les om oppgjøret med Nintendo/Sony/Phillips her.

 

Alt endret seg da Nintendo lanserte Nintendo DS i 2004. En helt ny plattform og interaktivitet via en trykkskjerm. Selvsagt tok mange utviklere snarveier i starten, men i dag har DS kanskje det aller beste biblioteket av spill noensinne. Bare SNES og PS2 kan konkurrere. 6 år etter og mange utgaver senere ligger DS i dag totalt godt over 100 millioner solgte enheter. En bragd bare GameBoy og PS2 kan skryte av. Og utviklerne kaster seg over den vesle plattformen, for den har en så stor og bred brukerbase. Det er alltid den viktigste faktoren.

 

Og om kanskje 6 måneder kommer etterfølgeren, Nintendo 3DS. Den første spillmaskinen med 3D skjerm. Nei, jeg regner ikke Virtual Boy som ekte 3D. Den var et hederlig forsøk, men fungerte ikke i praksis.

 

Og det ser ut til at både utgivere og utviklere vil kaste seg over Nintendo 3DS også. Kanskje også mer enn Nintendo DS. Jeg kan nesten se det som en sammenligning på hva som skjedde med overgangen Sony hadde med Playstation og Playstation 2. Alle stod i kø for å utvikle for den nye plattformen. Helt og holdent fordi Sony hadde brukermassen i sin hule hånd. Snakk om at det hele har snudd.

 

I nye Famitsu (Japansk spillblad)  har en rekke kjente folk i spillindustrien i Japan sagt noen ord om 3DS. Og lovordene lar ikke vente på seg. Nintendo virker å ha lagt gullegget nok en gang.

 

Jeg vil bare sitere noen av personene.

 

Hideo Kojima

The Metal Gear mastermind is worked on the E3 demo of Metal Gear Solid 3D. He said, "I wear glasses, so I'm happy that 3D glasses are not needed. I directed the E3 demo. It was based off Metal Gear Solid 3 Snake Eater, but the backgrounds and character modeling were all redone in high polygon. It's not finalized, but we're thinking about CO-OPs and other things -- elements fitting of a 3D and portable game machine."

 

Shu Takumi

One of the chief forces behind Dino Crisis, Phoenix Wright and Ghost Trick, Takumi has no announced 3DS projects at present. He says that he's been a big fan of 3D since the Virtual Boy area, and his feeling upon seeing the 3DS was "We've at last reached this point!" "As a creator, I feel that a new challenge has started." By "new challenge," he feels that a number of things need to be considered for the first time -- interface issues with 3D, new uses of the top and bottom screen, how to handle the cursor/pointer during adventure games, and so forth. "I'd like to show a mystery in a 3D space."

 

Hiroyuki Kobayashi

The producer of such games as Devil May Cry, Resident Evil 5 and Sengoku Basara doesn't have any announced 3DS projects. Upon seeing Nintendo's titles running on actual 3DS hardware, he was "extremely surprised" to find that the images truly do come out from the screen. "Our own Resident Evil was shown on the show floor and was well received, but when I saw Metal Gear, I felt the new potential of the 3DS. I'd like to make something."

 

Om du vil lese flere sitater, besøk Andriasang.com.

 

Det slutter ikke her heller. På årets E3 var det (etter min kjennskap) bare positive tilbakemeldinger om Nintendo 3DS. På E3 i 2004 var kanskje det en mer lunken mottakelse for originale DS. Noe av grunnen var nok tvilen om to skjermer eller kanskje også at den ikke var noen GameBoy. Men Nintendo hadde fått inn noen kjente utviklere som viste sin interesse for de to skjermene. Selv om vi fikk mange GameBoy-porter det første året blomstret Nintendo DS voldsomt. Nå som DS er en veldig etablert og populær plattform vil trolig utviklerne stille seg i kø for 3DS. Utgiverne vil nok heller ikke nøle med å investere heller.

 

Eneste ulempen blir kostnadene ved utviklingen og utviklerverktøyet. Ingen tvil om at det vil koste mer å utvikle for 3DS enn DS. Om man vil utnytte kreftene i den selvsagt. 3D vil også føre til litt R&D kostnader. Men jeg tror ikke det vil være et stort hinder. Mest fordi 3D på 3DS er valgfri og samtidig som at man vil få en gevinst  tilbake på grunn av etterspørselen om man velger å ta i bruk 3D. Alt er avhengig av hvordan salget går til slutt, det skal vi ikke glemme. Når det gjelder potensial og tilgjengeligheten av spill fra lanseringen av, tror jeg Nintendo 3DS vil blir meget sterk.

 

Endret av TCi
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nintendo 3DS nærmer seg med stormskritt. :)

 

Dead or Alive Dimensions har fått en egen nettside:

http://www.gamecity.ne.jp/doad/

 

Kojima Productions har bekreftet at Metal Gear Solid 3DS blir lansert i løpet av 2011

http://ds.ign.com/articles/112/1121181p1.html

 

EA's My Garden blir trolig et av lanseringsspillene til 3DS.

http://ds.ign.com/articles/112/1120680p1.html

 

Nintendo planlegger å annonsere prisen og lanseringsdatoen til 3DS den 29. september.

http://www.engadget.com/2010/07/29/nintendo-issues-a-3ds-release-date-date/

Lenke til kommentar

Er veldig usikker på om jeg vil kjøpe 3DS, den virker veldig spennende men jeg har allerede en Nintendo DS Lite liggende som jeg ikke bruker så altfor mye...selvom jeg digger mario og pokemon(dont judge me!), men remake av Ocarina of time...veldig fristende, metal gear 3ds virker også veldig fristende...aff...jeg vet ikke :(

Lenke til kommentar

Kom igjen, du vet du vil ha den. Jeg kjøpte en DSi XL tidligere i år, men jeg skal uansett ha 3DS. Remake av Ocarina of Time var alt jeg trengte å høre, så var jeg solgt, for ikke å snakke om alle de andre gode spillene som kommer til den, ikke sett en så god lineup for noen ny konsoll.

 

Gleder meg veldig til 29. september, men er relativt sikker på at 3DS kommer før Pokemon Black/White, som jeg selvfølgelig også skal ha. Så nei jeg dømmer deg ikke xxTJxx. :p

Lenke til kommentar

Kom igjen, du vet du vil ha den. Jeg kjøpte en DSi XL tidligere i år, men jeg skal uansett ha 3DS. Remake av Ocarina of Time var alt jeg trengte å høre, så var jeg solgt, for ikke å snakke om alle de andre gode spillene som kommer til den, ikke sett en så god lineup for noen ny konsoll.

 

Gleder meg veldig til 29. september, men er relativt sikker på at 3DS kommer før Pokemon Black/White, som jeg selvfølgelig også skal ha. Så nei jeg dømmer deg ikke xxTJxx. :p

 

Har faktisk veldig lyst på 3DS, men det er dette med penger da veitu :p nettop bestilt spill for ca 2000 kr, men hvis 3DS ikke kommer før til neste år så kanskje :D

Lenke til kommentar

Sant, irriterende at alt skal koste så mye penger. ^_^ Faktisk bestilt spill for 8000 kr selv. :p Skal ha ca like mange spill etter nyttår, så har ikke så mye å si om den kommer før eller etter rent pengemessig. Så da er det bedre at den kommer tidlig, da slipper jeg å vente så lenge. :p

 

å uffda, det var en del penger ja :p Skulle gjerne bestilt flere spill jeg også, men når man ikke har noe jobb så må jeg beherske pengebruken litt :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...