Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Navn på barne/ungdomsprogram fra 90-tallet


Anbefalte innlegg

[Hvis denne posten er feilpostet, så ber jeg admin om å flytte den til rett topic]

 

Hei!

 

Her om dagene begynte jeg å tenke på et program jeg vakt husker i fra barndommen.

Programmet var tilrettelagt for barn eller ungdom, og ble vist en gang mellom 93 og 98.

Det ble mest sannsynlig sendt på NRK siden jeg kan huske at det ble laget en godtepose til akkurat dette programmet. Om det ble sendt daglig, bare i helger eller kun til påske, vet jeg ikke.

 

Programmet besto av skuespillere, altså ikke tegneserie. Tema, som jeg husker det, var ganske nifst. Det var hekser ol. og som jeg husker så var snopet fra disse godteposene formet etter dette. Jeg husker godt en av tingene i posen var formet som en heksehatt. Den var svart og veldig myk, altså av kunstig "seig-snop". Smaken husker jeg ikke.

 

Ut i fra det jeg husker så handlet programmet om noen vanlige folk som rotet seg bort i en annen dimensjon eller en annen verden, hvor det da eksisterer hekser og sånt da. I den ene episoden husker jeg vakt at det var en heks som forduftet i løse luften og det eneste som ble liggende igjen var hatten hennes.

 

Det var også en stemme som kommenterte episodene ala den samme type stemmen man husker i fra brødrene dahl, da den typiske "Ånei! Hva kommer til å skje neste gang!?" Samtidig som en skummel melodi ble spilt av.

 

Dette minnet er ganske uklart og det synes nok gjennom på forklaringen min her som sikkert kan virke unøyaktig og rar. Men dette er alt jeg husker. Det er ikke så veldig viktig, men det hadde bare vært kjekt å finne ut hva dette programmet heter. Jeg er av den typen som klarer å irritere meg over spørsmål jeg ikke klarer å finne svar på.

 

Så jeg håper at noen der ute vet hva dette programmet heter, og kan hjelpe meg med dette.

 

På forhånd takk!

 

-SnusPus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det høres litt ut som "Den verste heksa i klassen", jeg da. Men jeg kjenner ikke igjen elementet med at vanlige folk rotet seg inn i hekseverdenen og sånn, og fortellerstemmen husker jeg bare på begynnelsen og slutten av programmene (dette har skjedd, og ha tror dere skjer neste gang). Men det er egentlig det eneste hekseprogrammet jeg kan huske fra den perioden. Gikk stort sett til påskemorgen og julemorgen. =)

Lenke til kommentar

Ja, jeg husker det jeg også. Men det var et engelsktalende program (britisk hvis jeg ikke husker feil). Det jeg snakker om mener jeg å tro var Norsk, eller iallfall dubbet til norsk, for jeg husker godt at jeg forsto hva de sa, og ikke var jeg veldig god til å lese på den tiden, så hvis det var tekster så hadde ikke jeg fått med meg så masse. Jeg er født i 1990, så perioden 93-98 var jeg 3 til 8 år gammel, og dermed ikke den største kløpperen på lesing siden jeg ikke startet på skolen før jeg var 7 grunnet en ny skolereform som ble testet ut.

 

Men takk for forslaget ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...