Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Facebook og barn


Gjest Kjellfrid

Anbefalte innlegg

Gjest Kjellfrid

Til dere som har barn som er på facebook:

 

Hvordan kan dere som foreldre la barna deres være der? Aldersgrensen for å være på facebook er 13 år, og for å registrere seg der må man taste inn fødselsdato. Jeg vet om flere som har hjulpet barna sine til å registrere seg der, og undrer meg over hvordan dere da oppfordrer barnet til å lyve om alderen?

 

Alle burde også vite at facebook ikke er et egnet sted for barn, da det bugner over av ulike grupper om f.eks fyll og sex, og ikke minst hører vi ofte om folk som blir lurt der inne. Og når det er lagt opp til at man skal skrive på profilen hvilket kjønn man tenner på, så sier det seg vel selv at det ikke er noe passende sted for barn.

 

Håper jeg kan få noen syn på saken, for dette har jeg grublet over i lang tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og når det er lagt opp til at man skal skrive på profilen hvilket kjønn man tenner på, så sier det seg vel selv at det ikke er noe passende sted for barn.

Her har du misforstått fullstendig. Måten du ordlegger deg på får det til å virke som Facebook er en stor samling kontakt- og sexannonser. Det du tenker på er hvilket kjønn man er "interessert" i, ikke hva man tenner på seksuelt. Dessuten er det på ingen måte nødvendig å fylle ut dette for å kunne bruke nettstedet.

 

Jeg er enig i at Facebook ikke er et egnet sted for barn, men ikke på grunn av innholdet, og spesielt ikke det du sikter til. Publiserer du noe på Facebook må du regne med at store deler av verden har tilgang til den informasjonen iløpet av kort tid (man kan ta forhåndsregler, men langt ifra alle er klar over dette) og i all fremtid, og dette er hovedgrunnen til at jeg mener barn bør holdes langt unna.

 

Jeg anbefaler deg forøvrig å lese den store notisen på toppen av forumet (om bruk av gjestefunksjonen), eventuelt denne tekstbiten, og heller registrere en bruker her på forumet.

Lenke til kommentar

Dette forumet tillater i noen få kategorier gjesteposting, det vil si at man ikke må være registrert for å kunne poste i de aktuelle kategorien. Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Jeg har stengt denne tråden da jeg ikke anser førsteposten for å være av sensitiv art. Hvis trådstarter ønsker en debatt om dette forslår jeg at vedkommende registrerer seg på forumet.

 

Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk av gjestefunksjonen kan medføre ip-sjekk.

 

reaksjoner på dette mottas enten på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...