Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Familien smatter ille, hvordan si ifra hva jeg synes?


Gjest KvalmGuest

Anbefalte innlegg

  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_guest_*

har akkurat samme problem hjemme, smatting, fising, raping og stapping(nei, overdriver ikke) av mat i munnen er standard under föring av min far(skjer HVER gang, flere ganger i løpet av ett måltid)

spisingen starter oftest på kjøkkenet mens han putter mat på tallerkenen, så kommer han vandrende inn på spisestua, med bollekjaker, og prøver fortsatt å stappe inn litt mat, samt hølje nedpå en halvliter cola når han setter seg og tar ett realt rap før han fortsetter.

 

prøvd å ta det opp med han ca 1000 ganger, både at det ikke er bra å svelge maten før han tygger, at det er penere og ikke stappe munnen helt full av mat, at han ikke burde snakke når han har munnen så full at han ikke klarer å lukke den, at han heller bør drikke vann hvis han er så tørst at han høljer nedpå en halvliter brus, han kjenner uansett ikke smaken, at han kan sette seg før han begynner å spise. han har diverse problemer med mage og avføring pga måten han spiser, noe jeg har sagt utallige ganger, smattingen er ekstremt plagsomt, kan si ifra, så slutter han litt, så kommer det tilbake.

 

resultatet er at jeg knapt spiser mat med foreldrene mine, for min del er det ingenting som hjelper.

Lenke til kommentar

Jeg smatter også, og pappa, og mamma og søstera mi klikker på oss. :D Mamma kommer med en sånn irriterende hm-lyd med halsen når vi snakker ved matbordet som gjør at jeg ikke får lyst til å spise mer. Og så en masse fising da, men jeg er vel ikke den rette til å klage på dette :p

Lenke til kommentar

Åååå fyyy! Fising ved middagsbordet er sykt kvalmt, men i min familie har vi jo en sånn 2.klassing som går på do under middagen og kommer tilbake og lurer på hvordan hun skal få vekk bæsjen fra kantene nede i doen... Hun er pokker meg retard, ingen av de andre i familien min blir sure, bare jeg som nesten kasteropp!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg vart oppdratt til å ha folkeskikk, noko som inkluderer å halde kjeften lukka mens ein et, samt å halde andre kroppslige funksjonar under kontroll. Er svært takknemleg for det i dag. Ein ting er sikkert, det er at eg skal oppdra mine barn på same vis.

 

Mas hjelper ganske bra. Klag og syt på smattinga under alle måltid.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Guest_Roger_*

Hehe.... trodde det bare var jeg som sleit med dette jeg. Mutter'n har noen matvaner som er grusome :( .

Hu slafser i seg maten og lager lyder jeg ikke fatter er mulig, og prøver gjerne å spise en brødskive på kun to biter.. Og værst av allt er når hu biter i gaffel'n, herregud. Da er det bare å rømme huset.

Og når jeg hinter frempå om å kanskje skjerpe spisevanene svarer hu tilbake, gjerne med kjeften full, JEG SMATTER IKKE, OG IKKE BITER JEG I GAFFELEN HELLER..

 

Dette fører til at jeg spiser kun ett måltid med mamma iløpet av året og det er julemiddagen, og den er ikke særlig koslig akkurat..

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...