Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Familien smatter ille, hvordan si ifra hva jeg synes?


Gjest KvalmGuest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har også et enormt hat mot smatting. Å si fra er generelt en god ide!

Enig.

 

Da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine holdt jeg det for meg selv i det lengste, helt til jeg klikket.

 

Edit: Jeg vil heller anbefale å si fra før man klikker! ;)

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Jeg har også et enormt hat mot smatting. Å si fra er generelt en god ide!

Å si ifra er ikke dumt nei :wee: .

 

Trøst deg med at smatting løses ved å lukke munn, mens her i familien lider noen (et) av høylytt tygging! Du kan tenke deg når du spiser banan og moser den guffa ut gjennom et lite rom blant tenna og får sånn ekkel lyd. Sånn er det!

Mister også ganske fort matlysten eller prøver å humme over det, eventuelt tygge fort så min egen lyd overdøver den.

Lenke til kommentar
Jeg _HATER_ matlyder. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får en infernalsk hatfølelse overfor ALLE som lager ubehagelige lyder når de spiser. Selv de jeg er kjempeglad i, kan jeg sende olme blikk uten at jeg engang merker det selv.

 

Jeg skjønner godt hvordan du har det. Jeg lager sikkert litt lyd selv, men jeg kan ikke fordra det. Når jeg er hjemme i helgene og sånn og sitter ved matbordet, bruker jeg å åpne kjevene på en sånn måte at all lyd jeg lager med stemmebåndet går direkte til ørene (vet ikke hvordan jeg kan forklare det), og så lager jeg en lav "mmmmmmmmm" lyd som bare jeg hører, slik at jeg slipper å høre smatting og slafsing mens jeg spiser.

 

HAHAHA, har det helt likt som deg. Får rett og slett lyst til å drepe. Har en kompis som smatter no så djevelsk når han spiser frokostblanding. Får bare lyst til å smekke han over kjeftn.

Men det værste er at hvis jeg sitter alene og det er stille og jeg hører meg selv tygge(ikke munnen åpen) blir faktisk irritert på meg selv. Må ta tven på høyt volum.

Lenke til kommentar
HAHAHA, har det helt likt som deg. Får rett og slett lyst til å drepe. Har en kompis som smatter no så djevelsk når han spiser frokostblanding

 

Si det rett ut. SLUTT Å SMATT!!!!

 

Jeg har også et enormt hat mot smatting. Å si fra er generelt en god ide!

 

Da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine holdt jeg det for meg selv i det lengste, helt til jeg klikket.

 

Har irritert meg over at hele familien min smatter noe sykt! Dette går meg sånn på nervene at jeg kunne skreket ut ved middagsbordet at "dem får f&/¤ meg ta å holde igjen kjeften mens dem eter!

 

Jeg _HATER_ matlyder. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får en infernalsk hatfølelse overfor ALLE som lager ubehagelige lyder når de spiser.

 

Kjenner til dette problemet, har en mor som smatter sinnsykt. Utrolig irriterende når man er ferdig med maten, får lyst til å bare springe vekk

 

Jeg tåler heller ikke smatting.

 

Herlig å komme i en tråd med så mange likesinnede. Kjenner meg igjen av flere av beskrivelsene, får rett og slett en følelse av agrssivitet inni meg når folk smatter. Jeg er en svært rolig og avbalansert person til vanlig, og jeg skjønner ikke hvordan denne lyden kan så til de grader trykke på de feile knappene. Det er jo idiotisk, det er jo bare en kobling i hodet. Jeg har hatt problemer med dette fra jeg var 6-7 år, nærmer meg nå 30.

Familien min fikk høre det, men man vil alltid havne i situasjoner hvor folk uten manerer gjør unødvendig mye ut av måltidet og man kan jo ikke be svigerfamilie eller totalt fremmede voksne personer om å oppføre seg. Men samboeren min har tyggisforbud.

Lenke til kommentar

Heh, jeg skjønner fortsatt ikke hvordan mild smatting kan være så ille. Hva er det med den lyden som er så ekkel? Er jo bare mat som tygges i munnen, er jo helt normalt å tygge mat, du gjør det jo selv.

 

Overdreven smatting derimot kan jeg skjønne kan være litt irriterende.

Lenke til kommentar
Heh, jeg skjønner fortsatt ikke hvordan mild smatting kan være så ille. Hva er det med den lyden som er så ekkel? Er jo bare mat som tygges i munnen, er jo helt normalt å tygge mat, du gjør det jo selv.

 

Overdreven smatting derimot kan jeg skjønne kan være litt irriterende.

DEen tyggelyden i seg selv er ikke ille, men noen virker som har planta mikrofon og høytaler i kjeften for å vise halve jorda om hvilke lyder de lager når de spiser. Tanken på at mat prosesseres i kjeften med de lydene er ingen god tanke.

Lenke til kommentar
DEen tyggelyden i seg selv er ikke ille, men noen virker som har planta mikrofon og høytaler i kjeften for å vise halve jorda om hvilke lyder de lager når de spiser. Tanken på at mat prosesseres i kjeften med de lydene er ingen god tanke.

Så hvorfor tenke på det? Er vel ganske mye annet man kan tenke på/prate om ved matbordet :p, mat prosesseres jo også i din kjeft.

 

Hva syns dere som ikke liker smatting om promping og raping? Blandt gutter virker det som det er mye mer akseptert. Førstnevnte er gass som har ligget blandt bæsjen i mange timer og inneholder partikler fra det som slippes ut i rommet og luktes gjennom de fine nesene og munnene. Raping kommer rett fra magesekken med masse mat som er mer prosessert. Og så har du romling i magen da.

Endret av ChrML
Lenke til kommentar
Så hvorfor tenke på det? Er vel ganske mye annet man kan tenke på/prate om ved matbordet :p, mat prosesseres jo også i din kjeft.

 

Hva syns dere som ikke liker smatting om promping og raping? Blandt gutter virker det som det er mye mer akseptert. Førstnevnte er gass som har ligget blandt bæsjen i mange timer og inneholder partikler fra det som slippes ut i rommet og luktes gjennom de fine nesene og munnene. Raping kommer rett fra magesekken med masse mat som er mer prosessert. Og så har du romling i magen da.

Det er visse ting du legger merke til uansett. Se på det som en høyfrekvent pipelyd, du kan ikke unngå å høre det.

På samme måte som at folk som puster tungt er like plagsomt. Du blunker og puster manuelt (nå) ;) .

 

Promping og høylytt raping synes jeg ikke er greit, men en sånn mørk "brrrm"-rap er greit. Romling i magen og forsåvidt.

 

Det er egentlig bare personlige preferanser av lyder en finner ubehagelige.

Lenke til kommentar
Jeg _HATER_ matlyder. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får en infernalsk hatfølelse overfor ALLE som lager ubehagelige lyder når de spiser. Selv de jeg er kjempeglad i, kan jeg sende olme blikk uten at jeg engang merker det selv.

 

Jeg skjønner godt hvordan du har det. Jeg lager sikkert litt lyd selv, men jeg kan ikke fordra det. Når jeg er hjemme i helgene og sånn og sitter ved matbordet, bruker jeg å åpne kjevene på en sånn måte at all lyd jeg lager med stemmebåndet går direkte til ørene (vet ikke hvordan jeg kan forklare det), og så lager jeg en lav "mmmmmmmmm" lyd som bare jeg hører, slik at jeg slipper å høre smatting og slafsing mens jeg spiser.

 

 

jeg har akkurat det samme! jeg hater det noe så grusomt.. selv er stille som en mus... det værste jeg vet er det når det er helt stille rundt bordet, også hører man sånn "knas, knas, smatt smatt. og ikke bare når man smatter, men den grusomme lyden som komemr av litt for høy tygging.. spessielt søsteren min sine matlyder.... det er det værste jeg vet

Lenke til kommentar

Pappaen min lager ekstreme lyder når han spiser, som kan sammenliknes med hvalpuling!

 

Han smatter, slafser, slurper og det verste av alt; han puster hardt og gjennomtrengelig gjennom nesen som er så vidt gjennomtrengelig for luft, slik at lyden fremheves enda mer! Jeg vet at 'hate' er et sterkt ord, men jeg føler jeg står sterk i min sak:

 

JEG _HATER_ PAPPA NÅR HAN SMATTER!!!!! :wallbash: :wallbash: :wallbash::realmad: :realmad: :realmad:

Endret av fjeddiu
Lenke til kommentar
Så hvorfor tenke på det? Er vel ganske mye annet man kan tenke på/prate om ved matbordet :p, mat prosesseres jo også i din kjeft.

 

Hva syns dere som ikke liker smatting om promping og raping? Blandt gutter virker det som det er mye mer akseptert. Førstnevnte er gass som har ligget blandt bæsjen i mange timer og inneholder partikler fra det som slippes ut i rommet og luktes gjennom de fine nesene og munnene. Raping kommer rett fra magesekken med masse mat som er mer prosessert. Og så har du romling i magen da.

 

Det er ikke så lett å prate når man overdøves av høylydt smatting. Ingen skal måtte leve under slike umenneskelige forhold.

Man skal helst ikke verken smatte, rape eller prompe ved middagsbordet.

Lenke til kommentar
Har irritert meg over at hele familien min smatter noe sykt! Dette går meg sånn på nervene at jeg kunne skreket ut ved middagsbordet at "dem får f&/¤ meg ta å holde igjen kjeften mens dem eter!" om jeg hadde turt. Men såklart tør jeg ikke det.

Men spurt enkelt; hvordan kan jeg formidle at det irriterer meg noe grusomt?

Det er så jeg aller helst vil spise på rommet mitt eller bare droppe mat, fordi jeg ikke orker å høre på dem.

Takker for hjelp snarest, lei av å spise mens jeg blir kvalm..

 

 

gi meg nummeret så skal jeg snakke med ham

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...