Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Familien smatter ille, hvordan si ifra hva jeg synes?


Gjest KvalmGuest

Anbefalte innlegg

Gjest KvalmGuest

Har irritert meg over at hele familien min smatter noe sykt! Dette går meg sånn på nervene at jeg kunne skreket ut ved middagsbordet at "dem får f&/¤ meg ta å holde igjen kjeften mens dem eter!" om jeg hadde turt. Men såklart tør jeg ikke det.

Men spurt enkelt; hvordan kan jeg formidle at det irriterer meg noe grusomt?

Det er så jeg aller helst vil spise på rommet mitt eller bare droppe mat, fordi jeg ikke orker å høre på dem.

Takker for hjelp snarest, lei av å spise mens jeg blir kvalm..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest KvalmGuest

Prøver å unngå å smatte selv da, haha.. Hvis ikke er det ikke så mye jeg kan klage på.

 

Det er faktisk ganske vanskelig å si sånne ting rett ut, for meg, her i huset, eller hva nå enn grunnen er. Prøvd å samle mot en del middager nå, og det har tross alt resultert i... En tråd her på forumet :roll:

Lenke til kommentar

Jeg _HATER_ matlyder. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får en infernalsk hatfølelse overfor ALLE som lager ubehagelige lyder når de spiser. Selv de jeg er kjempeglad i, kan jeg sende olme blikk uten at jeg engang merker det selv.

 

Jeg skjønner godt hvordan du har det. Jeg lager sikkert litt lyd selv, men jeg kan ikke fordra det. Når jeg er hjemme i helgene og sånn og sitter ved matbordet, bruker jeg å åpne kjevene på en sånn måte at all lyd jeg lager med stemmebåndet går direkte til ørene (vet ikke hvordan jeg kan forklare det), og så lager jeg en lav "mmmmmmmmm" lyd som bare jeg hører, slik at jeg slipper å høre smatting og slafsing mens jeg spiser.

Lenke til kommentar

Kjenner til dette problemet, har en mor som smatter sinnsykt. Utrolig irriterende når man er ferdig med maten, får lyst til å bare springe vekk :p Hater alle slags matlyder, blir sur på alle som lager dem, hvem de enn er.

 

Bare si det til dem. De blir sikkert sure, og de fortsetter sikkert, men det hjelper iallefall litt.

Lenke til kommentar

Når Dere sitter og spiser så slenger du bare ut spørsmålet om det ikke er greit om du setter på litt høy knarrende hard felespilling (klassisk musikk med f.eks. noe Vivaldi).

 

Og om de spør hvorfor så sier du at det er for å overdøve smattingen.

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

Smatting er vel heller ganske så naturlig. Problemet oppstår vel når kulturer indoktrinerer mennesker til hva som "korrekt" oppførsel i forskjellige situasjoner ...F.eks. kan noen kristne mennesker nærmest få et anfall (grad av avsky) når de hører banning. Banning er liksom uhørt liksom liksom... Tror jeg...

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...