Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Kron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Jeg er en real treging på dette med lappen (dvs jeg er 20, blir 21), men har kommet godt i gang med kjøretimer, men har enda ikke tatt teorien.

 

Jeg sjekket nettopp status på min "søknad om førerkort" og der står det "klarert for teori", men at min vandelsattest ikke er gyldig, fordi søknaden ble lagt inn for lenge siden.

 

Må jeg da søke helt på nytt, eller må man bare ha en godkjent vandelsattest for å ta den praktiske prøven? Og til sist.. så står det i mailen at jeg skal levere optiker-/legeattest. Jeg er jo nærsynt, men er det ikke noen test på trafikkstasjonen, eller hvordan funker det?

 

Mange spørsmål, men håper dere kan hjelpe meg litt med da, fordi jeg tenkte egentlig å ta teorien nå på torsdag, og lese en del i morgen, men hvis jeg ikke får den godkjent, da blir det en stund til jeg faktisk kan få tatt prøven.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Da blir det en to ukers utsettelse på å ta teorien for min del, fordi vandelsattesten min er ikke gyldig lenger.

 

Dumt, fordi jeg sjekket det en gang på kjøreskolen, tror det var litt før eller rett over nyåret, men desverre stod det ingen ting om gyldgheten av vandelsattesten der.

 

:/

Lenke til kommentar

Spørsmål fra teoritentamen.no:

 

Hva skjer med drivstofftilførselen til motoren når en slipper gassen?

  • Den reduseres til et minimum
  • Den stenges slik at det ikke brukes drivstoff < riktig svar
  • Den reduseres avhengig av hvilket gir en har
  • Den forblir den samme, ellers stopper motoren

 

Dette kan da ikke stemme? Jeg krysset av på «Den reduseres til et minimum», for bilen bruker da unektelig bensin på tomgang?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Å kun bruke disse testene på nettet er ikke lurt. Les boka, pugg den. Testene du gjør på nettet lærer du deg ubevisst hvor svarene ligger, det er gjerne spørsmål som gjentar seg flere ganger fra hver gang du tar testen, og når du svarer feil velger du bare det som er rett neste gang uten å ta notis om hvorfor dette er rett svar.

 

Ta det som en advarsel. Ikke alle er slik, men det finnes ufattelig mange der ute som ikke kan trafikkregler og kun satt å tok tester på nettet.

 

Da jeg selv tok teorien hadde jeg lest boka mange ganger, har kjedelest i den siden jeg var liten, alltid interessert meg for trafikkregler og leste meg opp på det jeg følte meg usikker på. (netttestene er greie for å finne ut hva du burde lese på.) Teoritentamen og opplæring til teorieksamen på kjøreskole kan være lurt om man sliter!

 

Nå skal det sies at jeg mener teorieksamen burde være Betydelig vanskeligere, og oppkjøringen mye mer utfordrende. Enhver idiot kan jo få lappen i dag,uten å egentlig kunne spesielt mye... prøvetid eller ei...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...