Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mor for døden, men jeg hater henne...


Gjest bare_meg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva moren til trådstarter har gjort, men om det hun har gjort er ille nok til at du kuttet kontakten med henne for mange år siden, så kan jeg ikke skjønne hvorfor du skal dukke opp og "tilgi" henne nå. Med mindre du er religiøs eller tror på f.eks. karma, så vil det ikke føre til annet enn mer sorg. Som man sår skal man høste. Mora di var en slem jævel, nå må hun ta konsekvensene.

Lenke til kommentar

På barneskolen lært jeg at man ikke skal ta igjen. Det verste vil noen kanskje si, er at jeg tror på det ennå. Hvis du, trådstarter, vil være et godt menneske må du vise det i praksis. Moren kan ha gjort gove overgrep for det jeg veit, eller kanskje bare ignoert deg. Men uansett så handler dette om å vise at du kan bedre enn henne. Ikke la deg synke ned til hennes nivå. Respekter henne som person, men ikke respekter det hun evt. har gjort mot deg. Grunnen til at du skal respektere henne som person er at hun, så lenge hun er i live, har muligheter i seg til å realisere det gode i seg. Det samme har alle andre mennesker.

 

Sannsynligvis kom dette innlegget altfor seint. Hvis du skulle ombestemme deg, trenger du ikke å omfavne henne akkurat. Du kan f.eks. si at du har kommet for å ta farvel med henne, og forklare at du ikke gjør det bare for hennes del, men også for din egen.

 

Du veit innerst inne at du har fått livet av foreldrene dine. Livet er på mange måter hva man gjør det til, men man har tross alt muligheten til bestrebe seg på å leve et godt liv. Takk for at du har livet, selv om du kanskje har hatt det helt jævlig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg hakke peiling på slikt, og har aldri vært i en lignende situasjon heller. Men, slik jeg forstår det vil det være absolutt dummest å ikke foreta seg noe. Hvis du drar dit kan det ihvertfall hjelpe til med å få problemet ditt ut av verden og markere en slutt på alt det hatet. Du trenger ikke nødvendigvis dra dit å godsnakke med henne heller. Hvis hatet ditt er så sterk, og hun har vært en så dårlig person, så kan du kanskje dra dit å gni det inn? Eller en mellomting? Eller dra dit å høre hva HUN har å si. Tror ikke du har mye å hente på å ignorere dette ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...