Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mor for døden, men jeg hater henne...


Gjest bare_meg

Anbefalte innlegg

Du bør virkelig se denne videoen som tar for seg emnet:

 

Det der er er bare tull, en fyr som sitter leser meldinger og tolker de som den hobbypsykologen han er! Totalt svada. Aldri la deg falle inn i tanken at dine forledre skylder deg noe.

 

De skal utføre sin plikt ovenfor deg, gi deg stabilitet og varme osv osv osv.....

 

Har du blitt en trygg og selvsikker voksen person igjennom din oppvekst så har du virkelig noe å takke dine foreldre for.

 

litt vel følelsesladet men vel ment.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først til alle dere som mener at man burde være takknemmlig for at en fødte deg: Hvorfor i all verden skal man være takknemmlig for det? Dette blir det samme som å automatisk ha respekt for eldre. Like tullete.

 

Jeg har aldri bedt om å bli født. Og kort fortalt, så har jeg selv blitt fortalt av dette mennesket utallige ganger at jeg var et "uhell" og at hun skulle ønske jeg aldri var født.

 

Nok om det.

 

Jeg har bestemt meg for å være ærlig - både overfor meg selv og henne. Men jeg vil også være skånsom, og kommer derfor IKKE til å møte opp. Når hun alikevel har det vondt, vil det ikke bli noe bedre av at jeg kommer dit for eventuelt å minne henne på om hvorfor jeg har valgt å bryte kontakten med henne (for flere år siden). Jeg er ikke interessert i noen eventuell beklagelse fra henne heller - man kan ikke under noen omstendighet godtgjøre 20 års helvete. Hverken med ord eller handling.

 

 

 

Enig. Dersom man får et barn er det bare begynnelsen. MAN MÅ følge opp og man må vite at barnet har det bra, om man ikke klarer å oppfylle de kravene kan man man like godt legge barn på is og bare fise avgårde og gjøre noe annet.

Lenke til kommentar
Du bør virkelig se denne videoen som tar for seg emnet:

 

Det der er er bare tull, en fyr som sitter leser meldinger og tolker de som den hobbypsykologen han er! Totalt svada. Aldri la deg falle inn i tanken at dine forledre skylder deg noe.

 

De skal utføre sin plikt ovenfor deg, gi deg stabilitet og varme osv osv osv.....

 

Har du blitt en trygg og selvsikker voksen person igjennom din oppvekst så har du virkelig noe å takke dine foreldre for.

 

litt vel følelsesladet men vel ment.

Du kan mene hva du vil, men det betyr ikke at det han sier er svada. Dessutten lager han videoer og podcast som en fulltidsjobb. Så du hele videoer? Virker ikke sånn.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke dratt. Du skylder henne ikke noe.

 

 

 

En historie jeg fikk fortalt som er sann. To døtre får vite at faren ligger for døden. Han vil de skal komme og tilgi han. I oppveksten misbrukte han begge to seksuelt. Døtrene syntes dette var veldig vanskelig og pratet med sykehuspresten om det. Han sa at det er ikke opp til de å tilgi, det er han der oppe sin oppgave.

 

 

 

Nå er ikke jeg kristen, men synes alikevel det er en god historie. Det er ikke din oppgave å vise respekt og tilgi. Følg magefølelsen din!!

Lenke til kommentar

Du kan jo ignorere henne helt til hun ligger i graven, så en dag du føler for det, ta deg en tur på besøk til graven. Der kan du slippe løs all smerte og sinne som du aldri har fått utløp for. Nå anbefaler jeg vanligvis ikke folk å gjøre det på denne måten. Men klarer du ikke å inngå forsoning før hun dør, kan det gjøre godt å få det ut på et senere tidspunkt

Lenke til kommentar
La henne lide alene til hun dør. Helt riktig å ikke besøke henne. Tror dere alle barna til josef fritzl kommer til å beøske han på dødsleiet for å vise respekt?

 

Hvordan i pokker kan du sammenligne Joseg Fritzl med denne situasjonen?

 

Trådstarter... Hva er det som har gjort at du hater henne så dypt? Ja du hater henne, men hun er og forblir din mor. Hvor lenge skal du gå rundt og surmule? Er ikke de på tide å ta deg selv i nakkeskinnet og besøke henne en siste gang?

 

Du sier jo selv du er oppe i 40 åra, men jeg anser en slik oppførsel som ganske barnslig, og det gjelder også de som har svart at de vil danse på graven til sine mødre og fedre :roll:

 

Gå å besøk henne, skvern opp og la henne dø med en følelse at hennes sønn var der.

Lenke til kommentar

Er jo helt umlig for noen her å si det ene eller andre uten å vite eksakt hva moren din har gjort mot deg som gjør at hun fortjener slikt et inderlig hat.

 

Om det er snakk om misshandlig av noe slag så skjønner jeg godt at dere ikke er bestevenner, men om det er bagateller som har eskalert og blitt til noe unødvendig stort så må man kunne svelge noen kameler og besøke henne?

 

En jeg kjenner brøt all kontakt med sin egen mor etter at hun hadde tulla litt med han og resten av familien økonomisk, snakket veeeldig lite sammen og plutselig en dag fikk de beskjed om at hun hadde tatt sitt siste åndedrag. Jeg vet at han sliter enda fordi han aldri skværet opp med henne, ikke nødvendigvis at de skulle få et kjempebra forhold igjen, men noe så lite som en prat hvor de bare pratet ut med hverandre.

 

 

Så med forbehold om at moren din har gjort noe som er helt på trynet; Grow up, slutt å sette deg selv i sentrum og kutt ut "jeg har ikke bedt om å bli født" fordi du vet at det bare er svada for å rettferdigjøre et eventuelt valg du tar.

Lenke til kommentar

Jeg synes du gjør rett i å ikke dra. Eneste grunnen til at du skulle dratt er hvis du ville gjort det for seg selv, hvis det ville hjulpet deg..

Andre her sier at man skal vise respekt og dra, det synes jeg er bullshit.. hvorfor skal man vise respekt for en mor som ikke har respektert henne? og tydeligvis laget store arr i sjelen.. Nei, vet du hva.. En slik mor fortjener virkelig ikke å få besøk... Og dessuten, hennes mor har tydeligvis vært syk en god stund.. og da kunne vel moren selv tatt ansvar og bedt om tilgivelse før hun dør...

Jeg hørte noen som sa "man trenger ikke tilgi, men akseptere det som har skjedd".. Jeg håper du lever et godt liv og har det bra.. synd at dette skal gi deg så mange tanker.. Men jeg støtter deg fullt og helt i at du ikke drar.. som sagt synes jeg hun kunne kommet til deg, skrevet til deg eller noe før det gikk så langt.

Endret av Cyrenia
Lenke til kommentar
Cyrenia, du vet like lite grunnen til dette hatet som jeg gjør. Er det en bagatell om en mindre krangel, eller er det fysisk vold og trusler det angår kan vi bare spekulere på.

 

Selv om du har en egosentrisk tankegang der verden snurrer rundt deg, håper jeg trådstarteren tar seg til litt fornuft og ikke hører på egoister som deg. :)

 

Jeg tror det er litt mer en bare en bagatell når trådstarter skriver "Jeg hater henne dypt og inderlig for hvordan jeg ble behandlet i oppveksten", i tillegg har dette ført til at hun aldri har ønsket egne barn og heller aldri fått det. Derfor tenker jeg at problemet er litt større enn som så. Når hatet er så sterkt som hun beskriver, så skal det litt mer til.

 

Egoist? Fordi jeg støtter hennes avgjørelse? javell...

Lenke til kommentar
Trådstarter er i 40-årene, så hun har nok hatt god tid på å tenke over om behandlingen hennes bare var en streng oppdragelse eller noe annet..

Selvfølgelig er det bare antagelser.. men som jeg sier, dette høres alvorlig ut.

 

Vi kan umulig sette oss inn i trådstarters liv. Hva vet vi hva som har skjedd i oppveksten ? Siden ordet hat blir brukt mange ganger her, ser jeg for meg det må ha vært mer en noen få enkeltepisoder . Det skal mye til for å hate noen så inderlig, enda mer skal til for å hate sin egen mor

Lenke til kommentar
Vi kan umulig sette oss inn i trådstarters liv. Hva vet vi hva som har skjedd i oppveksten ? Siden ordet hat blir brukt mange ganger her, ser jeg for meg det må ha vært mer en noen få enkeltepisoder . Det skal mye til for å hate noen så inderlig, enda mer skal til for å hate sin egen mor

Enig, vi vet ikke hva som har skjedd i oppveksten. Derfor må vi svare etter det trådstarter sier. At det er mange her som er i mot trådstarter som hverken er enig med han eller respekterer han synes jeg er å dømme noen uten noe som helst grunn.

 

Hvis en 15 åring kommer hit å sier man hater foreldrene tar jeg det mer med en klype salt. Fikk han kanskje ikke PS3 som han ønsket seg til juleller fikk hun kanskje ikke den buksa hun ønsket seg til bursdagen.

 

Når derimot en 40-åring sier dette etter å ha vært lenge borte fra moren og hun nå ligger på dødsleie så vet jeg ihvertfall en ting..... jeg ville ikke hatt den oppveksten som han hadde. Heldigvis for han så hadde han ett godt forhold til faren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...