Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gravid uten å vite det...


Anbefalte innlegg

1: De som har PCOS (som også gjerne er forbundet med overvekt) vil i utgangspunktet ha store problemer med å bli gravide på egne hånd, så vi kan vel nesten anta at hun ikke hadde PCOS.

 

2: Å utsette menstruasjon er sikkert hyggelig der og da, men jeg ville undersøkt hvilken innflytelse dette har på kroppen. Lite trivelig dersom du etter å ha gjort dette i flere år skal bruke laaaaang tid på å bli gravid fordi syklusen ikke vil sette igang igjen.

 

 

Jeg har lest om denne dama, og kan ikke skjønne noe annet enn at hun må ha vært svært overvektig. De som er godt overvektige vil kunne skjule en graviditet ganske lenge da det ikke ser ut som de er gravide, bare ekstra feite med gravidmage.

 

I tillegg må hun ha oversett ALLE signaler kroppen gir.Uteblitt menstruasjon er bare en liten del av alle signalene hun burde plukket opp. Hva med enormt ømme bryster i flere måneder? Bryster som vokser RASKT, brystvorter som blir mørkere og endrer fasong, livmorstrekk (jævlig vondt faktisk, smerter som forekommer rundt 4. svangerskapsmnd) og for ikke å snakke om all sparkingen! Et foster kan være veldig aktivt. Det kan også være av den litt roligere typen, men dersom du klarer å overse at det er noe som sparker i magen din fra 20. svangerskapsuke - da er du bra god! Enkelte får jo vondt i ribbeina fordi fosteret sparker så hardt!

 

Så jeg ser for meg ei dame på 100 kg med downs syndrom - rett og slett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, graviditeter er jo også inviduelt. Ei god venninne av meg har vært nødt til å sjekke seg hos lege veldig mange ganger, siden hun nesten ikke merker noe til barnet i magen (og hun er helt normal, dvs, hun er ikke tykk eller noe slikt). Nå er hun i åttende måned, og barnet lever det, men hun merker lite til det. Så det går jo an da.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Kjenner ei som endte opp med å føde på do på sykehuset. Hun og kameraten min satt og så på film da hun fikk magesmerter, hvor da de dro på sykehuset. Hun fikk da beskjed om å gå på do og pisse på pinne, hvor da istedet for urin, ei perfekt lita jente kom ut.

I løpet av de ni månedene så brukte mora både lette og tunge rusmidler, men jenta er utrolig smart og veldig pen. Hun er nå 5 år gammel.

Mora påstår at hun ikke visste at hun var gravid, men det er få av oss tror henne da hun i senere tid har fått flere psykiatriske diagnoser. Kameraten min visste ikke noe.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg fant plutselig ut at jeg var gravid når jeg var 20 uker på vei jeg. Gikk på p-piller, og hadde nøyaktig samme mens-syklus som jeg hadde til vanlig. Hadde ikke et eneste tegn på at jeg var gravid, og gikk ikke opp et gram. Plutselig så fikk jeg veldig kramper i magen,og oppsøkte lege... Overraskelsen var STOR da legen sa jeg var gravid, og overraskelsen var desto støre på ultralyden når han fortalte at jeg var så langt på vei.

 

Heldigvis så hadde samboeren min lyst på barn, så den biten gikk greit, men vi fikk nok sjokk begge to :)

 

Er faktisk forsket på at at hvis mor ikke vet at hun er gravid, så "passer" fosteret på seg selv, og legger seg veldig langt bak mot ryggen.

Men å gå 9 mnd uten å vite noe syns jeg nesten er sløvt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...