Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Finnes det et middel mot luft i magen?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Joda, jeg sliter med det problemet at dagen etter fylla f.eks, så er magen min så stappfull av luft, kunne sikkert prompet Moonlight Sonata.

 

Dette er ganske pinlig egentlig, hvis jeg f.eks er på besøk hos noen, kan ikke akuratt si jeg skal ta meg noe luft hvert minutt, og ei er det morsomt når jeg er på besøk hos jenta jeg liker.

(Noen må jo også ha pressa dassen så og si i stua, går ikke inn og spiller orkesteret da, for å si det sånn.)

 

Også er det jo det jævla rabalderet magen lager i seg selv når man holder det igjen.

 

Så, finnes det noen mirakelpiller eller lignende som eliminerer denne gassen, så jeg slipper å måtte på et privat avtrede?



Anonymous poster hash: a51da...20d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gassen som allerede har blitt dannet må ut på en eller annen måte,
men om det finnes noe som forhindrer gassen å dannes aner jeg ikke.

Tarmgass dannes når det kommer karbohydrater til bakteriene i endetarmen,
så det er mulig at å redusere karbohydratinntaket dagen du drikker vil redusere mengden gass som dannes,
men nå er vel det vanskelig å unngå da det er vanlig å få i seg ganske mye karbohydrater når man drikker,
med mindre man bare drikker ren sprit og rødvin osv.

Lenke til kommentar

 

 

Disse er da ikke dyre, hvis det var det du mente?

 

 

Mer ironien over at det først koster å dra på fylla. Siden "koster det" å plages med flatulensen, og til sist koster det å forsøke fjerne det hele med andre kjemikalier.

 

Til TS: Du bør med fordel ta dette forebyggende, det vil si en kapsel før du "drar på fylla". Og så en kapsel til når du kommer hjem. Hvis du planlegger å ikke komme hjem, ta en med deg.

Det er ingen kjente bivirkninger av Minifom.

Lenke til kommentar

Heisann! det jo er et kjent problemfor mange som du beskriver. med alkohol inntar man en god del karbohydrater. alle disse kan ikke opptas av kroppen, og derfor blir det gode fohold for bakteriefloran i tarmen som bryter ned de resterende karbohydratene til sitt eget fordel. Når bakterier nedbryter karbohydrater,blir det produksjon av gass( metangass)

jeg kan råde til deg å kjøpe et resptfritt middel på apoteket. skal ha grei virkning. taes da med mat/alkohol inntaket. dernest en tabl hver 8 time.( inntil 3 daglig) dette tar du altså ved behov ikke fast.

 

Imogas eller Siloxan.kan du da kjøpe.

 

 

mvh

khan

(lege)

Lenke til kommentar

Hei Flodec!

som du sier, kan det være flere årsaker til opppblåsthet.

men kan merke seg at at når man inhalerer gass/ røyk så er det ikke slik at all luft alltid går ned bare til lungene, men også noe som går til magesekken. noe raper vi ut, mens resten går ned med maten. denne luften som går ned med maten gjør at vi kan føle oss litt oppblåste.

de tablettene jeg skrev for litt siden er overflateaktiv silikonpolymer som forandrer overflatespenningen i tarmslim og nedsetter derved dannelsen av gassblærer i mave-tarmkanalen samt letter frigjøring av gass som fastholdes i seigt sekret. middelet absorberes ikke, og utskilles uomdannet i avføringen.
merk at Full effekt oppnås etter et par døgns behandling.

 

det skal altså ikke være dumt å prøve preparatet hvis du absolutt måtte ha noe bruke. ellers anbefaler jeg et godt kosthold med masse fiber

 

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...