Gå til innhold

RetroN 5 Spillkonsoll


Jiffovnsrens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil nok ikke anbefale RetronN selv. Svært kort sagt er det åpenbart ikke noe ekte vare vi snakker om, men en ren emulator. Det i seg selv er ikke så ille, men de har stjålet en god del emulatorer, og bare så vidt modifisert dem for å prøve å selge dem som sine egne. Det vil nok være minst like greit å heller få en original konsoll eller to, avhengig av hvor mange du er interessert i. En NES, SNES eller Sega Mega Drive koster ikke stort i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Emulator? Hvor har du det fra? Trodde den kjørte alt i hardware.

 

Edit: Så anmeldelsen Retrogaming selv hadde lagt ut på produktsiden, og jada, dette er jo helt åpenbart programvareemulering. Rimelig skuffende, hadde forventet klonet maskinvare fra et sånt produkt. For min del forsvinner mye av poenget da, kan like gjerne ordne en emulatorboks selv.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Med så mange plattformer bygd inn i en så liten boks, sier det seg selv at de ikke kan bruke direkte maskinvare. De er nesten nødt til å bruke en emulator. Det har jeg ingenting imot i utgangspunktet, og har en Sega Mega Drive på størrelse med en gamepad selv med over tyve Sega-spill innebygd (kjøpt på Gamezone.no). Den funker helt utmerket, og den støtter også cartridges. Det er noe eget med å ha en egen konsoll til det, selv om den bare bruker en emulator. Problemet med Hyperion og RetroN er at de (så vidt jeg vet) har stjålet emulatorer fra andre og selger dem som sine egne. Hørte det først av han fyren her. Har hørt mye rart fra ham, og han er en av de få jeg stoler på. :)

 

Lenke til kommentar

Han sier en del ting som er beint frem feil angående de fleste frie programvarelisenser. Man trenger ingen tillatelse fra skaperen for å gjøre noe med programvare lisensert med GNU GPL eller BSD-lisenser. Kan være de bryter med andre bestemmelser der, men verken endringer eller profitt behøver å være problemer.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Men det er rimelig tvilsomt å ta emulatorer fra andre, gjøre minimale endringer og selge dem som sitt eget produkt...

 

On-topic har Retrogaming.no RetroN-konsoller.

 

http://www.retrogaming.no/categories/retron-5

 

Tja. Dette er jo på ingen måte uvanlig innenfor friprog, og lisensene åpner i det fleste tilfeller for det. Dersom jeg skulle ordnet en fork av Ubuntu, kalt den Okapuntu, og solgt PCer med dette OSet på, hadde det ikke vært noe umoralsk eller ulovlig med det. Det er akkurat dette f.eks. Amazon gjør med sine Fire-enheter.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Vet dette er en gammel tråd, men en liten opplysning føler jeg er på sin plass. Hovedgrunnen til at RetronN 5 er interessant for meg er oppskaleringen til HD. Ja, du kan nå spille dine gamle NES-spill i HD-oppløsning på din nye HDTV. Jeg har jo de gamle konsollene hjemme, og alle andre her som har prøvd å koble disse til en HDTV vet at kvaliteten ikke blir all verden. Har sett flere videoanmeldelser av produktet og kan bare si at det ser utrolig pent ut i HD. Maskinen har diverse filter som gjør at man kan få de gamle scan lines fra CRTTV (om man ønsker de). Og sist men ikke minst, man kan lagre. Ja, man kan LAGRE :D Du kan lagre når som helst i spillet.

 

Det er også mulig å spille av ROMs hvis man konverter de til IPS-filer og legger de på et SD-kort. Fremgangsmåten finner du på Google.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...