Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Vil bare tipse om et bra TV til konsoll bruk. Elkjøp har tilbud denne uka på Samsung UE40J6275SUXXE til 3990,-. Normal pris er 6995,-

 

LED med veldig kraftig lys-styrke og bra med detaljer. Og endelig et 100Hz panel. Er endel bilde behandling i TV for å gi jevnere bilde. Så i dem fleste spill så må en skifte til spill modus for å slippe artifekter pga bildebehandlingen som ikke henger med i svingene.

 

Har brukt en high-end plasma som er utmerket til film. Men det er ingenting som slår en lys-sterk LCD til konsoll spill. Kjøpte den igår så gjenstår endel testing. Men første inntrykket er meget bra. 

 

Ville bare dele tilbudet om det er andre som venter på en rimelig 100Hz TV til spill bruk. Bilde er forøvrig overaskenes bra til film/serie. Men som vanlig med LCD panel så er det ujevn bakgrunns belysning. Noe en som plasma eier legger fort merke til. Men en kan ikke få i pose å sekk. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Som dere ser så anbefalte jeg et TV rett over her slik. Jeg må kanskje ta tilbake den anbefalingen. Jeg har nå blitt obs på et rart problem. Når en beveger kameraet så blir noen områder litt mørkere. For så å bli lysere når en stopper opp. Dette skjer på alle bilde moduser inkludert spill modus. 

 

Skjer ved konsoll og PC bruk. Men ser ikke til problemet ved vanlig TV titting. Noen som har vært borti noe slikt? Beklager noe laber kvalitet..men en ser lys forskjellene. Siste bit er lettere å se da jeg har på mer lys styrke.

 

Lenke til kommentar

snip

 

Mulig det er et problem med TV'en ja, men når jeg så klippet, så minnet det meg fryktelig mye om den Anti Aliasingen som er benyttet i feks BF4. Ser man opp mot himmelen og "snur seg" i "Siege of Shanghai" får man samme effekt på skyskraperne. Nå har jeg ikke ESO selv, så jeg får ikke sjekket om det skjer på min TV også, men det var slående likt! :p

Lenke til kommentar

Er i spill modus på TV. Og har funnet ut mer nå. Alt av tung bildeprossesering er automatisk slått av i denne modusen. Men det å senke eller slå helt av Sharpnes hadde en effekt. Også å øke lys styrken.

 

Virker også som det varierer ifra spill til spill hvor synlig det er. I fks The Witcher 3 så er det lite synlig. Har også prøvd på samme TV hos noen andre og samme der. Så ikke noe galt med TV.

 

Så må nesten gå et par runder med meg selv om hva jeg skal gjøre. 100Hz panelet og den ekstreme lys styrken og smell i farger gjør at spill ser helt utrolig ut på TV. Og denne sharpnes biten gjør at ting ser mer levendes ut. Er litt blown away at det kan være så ekstrem forskjell..

 

Skiftet mellom monitoren min og Tv igår og det er to forskjellige verdener altså. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mafia 3 ser bra ut. Jeg liker hvordan de ikke spiller på det at du må spille italiensk mafia hvert spill. Det finner mer mafiaer enn bare italienske. Også veldig kult at det er satt til New Orleans og rundt, sikkert litt inspirert av True Detective. 

Kult også at Vito fra Mafia 2 er en av sidekickene til hovedkarakteren, og hovedkarakteren selv er ikke italiensk.

 

 

http://www.gameinformer.com/games/mafia_iii/b/playstation4/archive/2015/08/05/a-blow-by-blow-look-at-mafia-iii-s-deadly-take-on-new-orleans.aspx?utm_content=buffere818a&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er i spill modus på TV. Og har funnet ut mer nå. Alt av tung bildeprossesering er automatisk slått av i denne modusen. Men det å senke eller slå helt av Sharpnes hadde en effekt. Også å øke lys styrken.

 

Virker også som det varierer ifra spill til spill hvor synlig det er. I fks The Witcher 3 så er det lite synlig. Har også prøvd på samme TV hos noen andre og samme der. Så ikke noe galt med TV.

 

Så må nesten gå et par runder med meg selv om hva jeg skal gjøre. 100Hz panelet og den ekstreme lys styrken og smell i farger gjør at spill ser helt utrolig ut på TV. Og denne sharpnes biten gjør at ting ser mer levendes ut. Er litt blown away at det kan være så ekstrem forskjell..

 

Skiftet mellom monitoren min og Tv igår og det er to forskjellige verdener altså.

Har du funnet ut noe mer om tv'n?jeg hadde samme problem på en Sony lcd tv tidligere,trodde det kunne fikses,men jeg prøvde absolutt alt uten hell..sikkert noe dumt de prøver på i forsøk på å fremheve sort.

OBS!fikk ikke sett videoen før jeg skrev,det jeg hadde var ikke samme problem.. :) sku tro det kan justeres bort men du har sikkert prøvd det som er mulig :)

Endret av olliver
Lenke til kommentar

 

Har du funnet ut noe mer om tv'n?jeg hadde samme problem på en Sony lcd tv tidligere,trodde det kunne fikses,men jeg prøvde absolutt alt uten hell..sikkert noe dumt de prøver på i forsøk på å fremheve sort.

 

 

Drev å justerte å surret senest igår igjen faktisk. Eneste som hjelper på dette TV er å sette Sharpnes helt på null. En mister endel detaljer i bilde så ikke spesielt optimalt. Er synd det er så mye bildebehandling som skal surre til ting.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I en av de siste podcastene til Videogamer så sier de at en av storspillene i høst er helt broken.

 

Noe sier meg det ikke er snakk om Fallout 4, Halo 5 eller Just Cause 3 med tanke på hva de har sagt ellers, og hva jeg har sett.

 

Så da gir det mest mening med 2 andre spill. 

 

Assassins Creed: Syndicate eller Star Wars: Battlefront.

 

Det kan være den ene eller andre, men jeg tror det er snakk om Battlefront. 

 

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...