Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gnålern's vei til et sunnere liv - en logg og erfaringstråd


Laserbeam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Har klart å kutte kraftig ned på energidrikkene, drikker sånn ca rundt 0-1 hver dag (har ikke drukket noen idag). Hadde et lite "tilbakefall" på Lørdag da jeg drakk 3 stykker. :( Klarte meg fint med ca 3/4 boks i går (drakk 1+1/4 boks(er) på Mandag).

 

Det er ganske bra altså!! Hvis du drikker 0,5L kan du gå ned på 0,25 redbull etterhvert :)

Lenke til kommentar

Gikk bra helt

 

 

Har klart å kutte kraftig ned på energidrikkene, drikker sånn ca rundt 0-1 hver dag (har ikke drukket noen idag). Hadde et lite "tilbakefall" på Lørdag da jeg drakk 3 stykker. :( Klarte meg fint med ca 3/4 boks i går (drakk 1+1/4 boks(er) på Mandag).

 

Det er ganske bra altså!! Hvis du drikker 0,5L kan du gå ned på 0,25 redbull etterhvert :)

 

Gikk bra helt for ca 1 time sia. La meg nedpå med skyhøy angst, skjelvinger og hodepine. Er det som kaller abstinents-symptomer regner jeg med.

 

Kjøpte et par bokser nettopp (0,5L). Skal prøve å holde meg til en for idag, men jeg følte at jeg på en måte "måtte" kjøpe. Vanskelig.. :(

 

Så det er tydeligvis koffein jeg er avhengig av (sikkert sukker også). Tøft å trappe ned altså.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Gikk bra helt

 

 

Har klart å kutte kraftig ned på energidrikkene, drikker sånn ca rundt 0-1 hver dag (har ikke drukket noen idag). Hadde et lite "tilbakefall" på Lørdag da jeg drakk 3 stykker. :( Klarte meg fint med ca 3/4 boks i går (drakk 1+1/4 boks(er) på Mandag).

 

Det er ganske bra altså!! Hvis du drikker 0,5L kan du gå ned på 0,25 redbull etterhvert :)

 

Gikk bra helt for ca 1 time sia. La meg nedpå med skyhøy angst, skjelvinger og hodepine. Er det som kaller abstinents-symptomer regner jeg med.

 

Kjøpte et par bokser nettopp (0,5L). Skal prøve å holde meg til en for idag, men jeg følte at jeg på en måte "måtte" kjøpe. Vanskelig.. :(

 

Så det er tydeligvis koffein jeg er avhengig av (sikkert sukker også). Tøft å trappe ned altså.

 

Jaa, slutta nettopp med kaffe selv, var et par uker med kaldsvette og skjelvinger, spesielt hvis jeg satt rolig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Skal ta en test for korttids OG langtids-blodsukker til uka. Blir spennende å se om jeg fortsatt er i faresonen for diabetes 2.

 

Kjøpte meg 2 1.5L flasker med cider på Fredag (alkoholfri), har ikke engang drukket opp en hel flaske enda. Så da sparer jeg resten til neste helg. Har faktisk glemt å drikke cider, og drikki vann istedenfor. Blitt en rutine allerede å drikke vann jevnlig. :D

 

Veide meg hos mamma og pappa for et par uker tilbake, jeg jeg lå da på en vekt på ca 103kg, har gått ned ca 7-10 kg (+-2-4kg, da vekta kanskje ikke er helt nøyaktig). :)

 

Jeg merker litt fristelse når jeg går i butikken og ser rader med energidrikker, men har klart å holdt meg til nå, har klart meg over en måned uten energidrikker til nå. :)

 

NB: Redigerer litt på tittelen så at denne tråden blir en slags "logg/erfarings"-tråd fra veien til et sunnere liv.

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det går greit. Litt opp og ned noen dager. Har lagt min elsk på treningsprogrammene fra Darebee. :)

 

http://darebee.com/

 

Skal starte på disee idag:

 

fighters-warmup-workout.jpg

 

thor-norse-workout.jpg

 

Drikker nå minimalt med brus (drikker mest vann og saft). Men har hatt en liten nedgangsperiode hvor jeg har drukket litt energidrikker og iste. Mest fordi jeg ikke har fått sovet på natta pga mye varme. En overvektig kropp blir jaggu meg fort overhetet. :)

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Har glemt å skrive at jeg har tatt en masse blodprøver, for blant annet langtids/og kortidsblodsukker. Ingen avvikk på blodsukker og andre ting, som kolestrol og endel annet jeg ikke skjønner hva betyr. Et eller annet angående røde blodceller, størrelsen på dem og hvor mye jern dem frakter.

 

Så jeg er ikke i faresonen lenger angående diabetes. :D

 

Men dette betyr selvsagt IKKE at jeg kan drikke så mye brus og sånn som jeg vil, da kommer jeg bare tilbake i faresonen.

 

Safta jeg drikker er sukkerfri og er sånn FunLight Bringebær (1kcal/dl). :)

Lenke til kommentar

Og hvis du skulle falle for å kjøpe brus, kjøp sukkerfri. Eksempelvis Pepsi Max eller Cola Zero. Personlig så drikker jeg nesten aldri brus med sukker i lenger, og synes sukkerfri brus smaker bedre også. Ellers veldig bra at du holder deg til sukkerfri saft. Samme greia der. Hold deg også unna juice, da dette inneholder mye fruktsukker. Omtrent som å drikke sukkerholdig brus. Det kan være lurt å spise oliven, da dette kan være bra for kolesterolnivået.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...