Gå til innhold

Ny printer som er billig i drift?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Billig i drift blir relativt.

Blekk tørker og printe 8 sider pr dag tømmer patronen fort, men den varer fortsatt lenger en om den står ubrukt.

Det høres ut som du er ute etter en laserprinter, med tonene her er dyre igjen.

 

Laser gir nå billigst utskrift, men hvor mye skal du printe?

30 i uka er lite, 300+ i uka blir noe annet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er egentlig tonerne så dyre? Ser at de billigste printerne har tonere ned i 500 kr, som gir 1000-1500 sider.

 

Jeg betaler gladelig 50 øre pr side hvis toneren varer i mange år uten å tørke ut.

 

Ser at bransjen mener blekkpatroner ikke tørker ut lenger etter at dyse og blekk ble adskilte, men alle jeg har kjøpt fra år 2000-2011 har tørket ut i hvert fall. Er det reellt at blekkpatroner på nye, billige multifunksjonsskrivere ikke tørker ut lenger?

Lenke til kommentar

Printer man ikke farger blir det ikke dyrere nei^^

Jeg bruker ca 2000 i året på blekk, svigers som har dell laser bruker 750.

Da regnet i lik printemengde.

 

Printer jeg ikke på 3 mnd så viser blekket 20% igjen uansett og jeg må bytte.

Hadde gått for laser om jeg kjøpte ny printer nå.

El-kjedene selger mer og mer laser, mye av samsung sine med wifi. 599/799/1429,-

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

Endte på en trådløs svart/hvitt Samsung laser til 800 kr da den var vesentlig nettere enn alle de andre laserskriverne. La oss håpe den lever i mange år :)

 

Fornøyd med printeren ? Hvilken model kjøpte du ?

 

Samsung M2020W. Har vel printet noe hele 2 ganger siden kjøpet (flybilletter og visum), så kan ikke akkurat si noe om holdbarheten på toneren.

 

Funker greit, står avslått i sin lille krok av pulten, og kommer kjapt på hvis jeg trenger den (trådløst funker smertefritt). Billig og tar lite plass.

 

Kanskje litt kjipt å ikke ha scanner i samme enhet, men jeg har en standalone kvalitetsscanner jeg kan drasse ut ved behov.

 

NFC/mobil-printing funker sådærr, men det har vel mer med generelt manglende støtte for printing i Android å gjøre heller enn denne spesifikke printeren.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvorfor blir fargelaser dyrere? Bruker den ikke kun den svarte toneren for svart utskrift, slik at det er den man trenger å bytte oftest?

 

Vurderer en Samsung Xpress C460W : http://www.idg.no/macworld/tester/Maskinvare/article280009.ece , selv om den er litt i største laget.

I henhold til IDG har den et støyforbruk på 45 dB når du skriver ut. Synd den ikke forbruker 45 dB støy hele tiden. Det ville fjernet mye bakgrunnlyd på kontorene. Fargelaserene har virkelig kommet seg ned i både pris og størrelse over tid. Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...