Gå til innhold

TEST: Garmin Virb Ultra 30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om Virb Ultra 30 bildemessig ser ut som en god oppgradering fra Virb XE, så har de ødelagt en stor del av sitt eget marked ved å mer eller mindre fjerne muligheten for å lade under bruk.

 

Akkurat dette med å kunne lade under bruk, samtidig som kamera mer eller mindre er vanntett, er jo en av de desidert beste funksjonene på Virb XE. Ved å koble til en batteripakke og ett stort nok minnekort, så har jeg mellom 5 og 6 timers brukstid. Akkurat passe for sykkelritt og lange gåturer.

Lenke til kommentar

Absolutt. Ikke bare kan det lades, men det kan lades selv om det regner! Woho :) 

 

 

"Keep Going with Rugged Power

VIRB XE features weatherproof power contacts so you can connect to a vehicle battery or other power source to allow for long periods of uninterrupted recording in even the toughest conditions. VIRB XE also features a rechargeable/replaceable lithium-ion battery for maximum flexibility."

Kilde: https://buy.garmin.com/en-US/US/prod165499.html

Lenke til kommentar

Absolutt. Ikke bare kan det lades, men det kan lades selv om det regner! Woho :) 

 

 

"Keep Going with Rugged Power

VIRB XE features weatherproof power contacts so you can connect to a vehicle battery or other power source to allow for long periods of uninterrupted recording in even the toughest conditions. VIRB XE also features a rechargeable/replaceable lithium-ion battery for maximum flexibility."

Kilde: https://buy.garmin.com/en-US/US/prod165499.html

Det er forskjell på å lade et internt batteri mens kamera er i drift og at kameraet benytter strømmen fra en powerbank når den er tilkoblet, men den lader ikke samtidig det interne batteriet....mens filmen snurrer

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Noen som bruker slik type kamera til dykking? Hva anbefales eller hva bør man tenke på til slik bruk? (<50m)

 

Tenker umiddelbart på lyssensitivitet og selvsagt at det er vanntett og kan brukes med store hansker.

 

Jeg kjøpte en kinakopi for et par år siden for å ta med ut på dykketurer. Blir så lite brukt at det for meg var uaktuelt å betale flerfoldige tusen for en GoPro. Nå har jeg ikke testet denne i Norge enda(les: med hansker), men det er ganske store knapper som er lagd for å kunne brukes ved vanskelige forhold.

 

Men. Ikke forvent å få noe helt fantastiske bilder. For det første blir fargene veldig kjedelige veldig fort. Rødt forsvinner jo nesten med en gang. For det andre, og kanskje det viktigste, så er disse actionkameraene ganske ekstrem vidvinkel. Fordelene er jo at det blir mer stabile bilder, men du kommer garantert å bli skuffet over hvor lite du ser/hvor nærme du må for at det skal bli noenlunde ålreit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...