Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerte i ribbeina. Eller er det leveren?


Gjest Guest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonym_*

Helt siden 17 mai, har jeg hatt smerter øverst i ribbeina på høyre side av kroppen. Tror at jeg har gjort noen "stunt" på 16 mai.. Nå vet jeg ikke om dette er ribbeina...Kan muligens være leveren..

Det gjør vondt når jeg snur meg i senga, når jeg ler, og jeg kjenner det litt da jeg skal reise meg fra en stol.

Samt at det gjør vondt når jeg presser der.

 

Men jeg er usikker på hva det er...Kjennes faktisk ikke ut som at det er ribbeina...Og ikke leveren heller...

Men for alt jeg vet så kan det jo være det.

 

Har slitt med høyt alkoholforbruk det siste året. Men tror ikke at leveren har tatt skade av den grunn, og dersom det var tilfelle så burde jeg jo ikke ha kjent det...

 

Jeg er forresten 20 år.

 

Men jeg er litt urolig over hva det kan være.. Så hva tror dere?

 

 

Hilsen Anonym

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest TRÅDSTARTER
Gjør det vondere ifm. inhalasjon og tvungen exhalasjon? eller like vondt hele tia?

 

Når jeg sitter i ro, så kjenner jeg ingenting. Ikke¨når jeg puster heller (noe som jeg selvfølgelig gjør da jeg sitter i ro også)

Lenke til kommentar

Pust hardt inn og ut da. Sånn at du kjenner at du bruker muskler også når du puster ut. Under rolig utpust, bruker man vanligvis ikke muskler, dette er en passiv hendelse. Overstiger du 40L / min (ca.) bruker man abdominalmusklatur og et spesiell type muskler mellom ribbeina.

Får du vondt nå?

 

Tanken er at det enten kan være muskelsmerter eller vondt i ribbeina, noe som burde føre til økt smerte ifm. pusting (aktiv)...

Lenke til kommentar
Gjest rune 28 år

Jeg har også utrolige smerter under ribbeina, høyt oppe på høyre siden. Har konsumert mye øl de siste 2 årene, og tror jeg skjønte for sent at det er alkoholen sin skyld. Har ikke drukket noenting på 4 uker, smertene er en tanke bedre, men ikke mye. Tror uansett jeg er på rett vei, men er fryktelig nervøs. Tør ikke gå til legen å sjekke for kreft, som jeg er mest redd for. Antar man hadde kjent andre symptomer? Jeg føler meg helt fin, bortsett fra voldsomme smerter. Klarer ikke sitte rolig når det er som verst. Anbefaler deg å kutte alkoholen en periode (4-8 uker) for å se om det hjelper. Alkohol er noe svineri hvis man drikker for mye for ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...