Gå til innhold

HP bærbar pc, lite minneplass


Anbefalte innlegg

Har en HP Folio 9470m, den påstår at det ikke er noe minne igjen og at harddisken er full. Pcen blir brukt som skolepc, så jeg har i all hovedsak bare dokumenter lagret på den, men jeg kan ikke skjønne at det skal ta SÅ mye plass. Jeg har absolutt ingen bilder, musikk og svært få andre nedlastede programmer, men jeg får beskjed om at harddisken er full. Nå har jeg ca 500MB ledig av 98GB... Hva er det som kan ta så mye plass? Jeg har slettet unødvendige programmer, men det som er igjen er ting jeg ikke vet helt hva er og kan derfor ikke slette det... Hjelp anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ut i fra det er windows 7 det er snakk om?

 

Her står det en del tips: http://www.cnet.com/forums/discussions/why-is-my-hard-drive-nearly-always-full-563608/

 

Litt smått:

- 'Windowstast"+R > Skriv inn: %temp% > Enter.

Marker ett objekt i denne mappen og trykk: "ctrl+A", for å merke alle filer. Trykk "Shift+Del", for å slette alle filer uten å legge disse i papirkurven. Du vil da få beskjed om at noen filer ikke kan slettes(de er i bruk), huk av "Gjør dette for alle lignende tilfeller" og velg "hopp over".

 

- Kjør "Disk Clean up", som du finner i Accessories>System Tools under startmenyen.  Her bur du også gå inn på "More Options"-fanen og fjerne eldre gjennopprettingspunkt.

 

Ccleaner er også et fint lite tredjepartsprogram som fungerer bra og er enkelt å bruke. Selv har jeg dette installert på alle mine maskiner.

 

Etter en stor vårrengjøring kan det også være greit å kjøre defragmentering av disken, som du finner på samme sted som "Disk Clean Up". Kjør i så tilfelle en analyse, før du kjører selve defragmenteringen, for å se om det egentlig er nødvendig (Det kan ta lang tid).

 

Edit:

Om dette er en PC du har fått utlevert fra skolen, er det beste alternativet å ta backup og levere den inn til IT-avdelingen for en fersk installasjon av operativsystemet.

 

Rapporter gjerne tilbake hvor mye plass du klarte å spare på dette.

Endret av 2ball_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...