Gå til innhold

Playstation 3 12 GB, GTA V, Løsning?


mariusski

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en kamerat som har nettopp kjøpt seg en Playstation 3 12 GB med GTA V. Planen var å spille sammen på online, men den lille plassen på harddisken gjør det ikke mulig. Vi vil få dette til å fungere, helst uten å bruke noen som helst form for penger. Han har en ekstern harddisk og en gammel bærbar pc harddisk dersom noe av dette skulle være til hjelp. Noen som kjenner til problemet eller noen som har en løsning? Link til youtube videoer hjelper lite.

 

Dersom en må bruke penger for dette vennligst oppgi link ved bestilling side for evt produkt.

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at 12 Gb også brukes av PS3, ikke bare spillene. Så når PS3 oppdaterer seg, er det ikke plass til noe særlig mer. Oppdateringer fra spill skal også pakkes ut, så de tar mer plass enn kun størrelse på opprinnelig fil.

 

Jeg kjøpte akkurat PS3 og Playstation oppdaterte seg selv og da er det ikke plass til noen oppdatering for GT6, den fortsatt v1.00 hos meg. Hvis jeg husker riktig krevde GT6-oppdatering ca 3,5Gb og det er kun ca 1,8 Gb nå.

Savegames tror jeg ikke er noe problem.

Lenke til kommentar

Du trenger en sånn her: http://www.ebay.com/itm/Hard-Disk-Mounting-Frame-HDD-Adapter-Bracket-Dock-Holder-for-PS3-System-Series-/390884062097?pt=US_Drive_Enclosures_Docks&hash=item5b02817391

Mulig du finner denne i Norge, men litt høyere pris, fordelen er at det ikke tar 1 måned før den kommer frem.

 

Så kan du kjøpe billigste hdden du finner i 2.5" format: http://cdon.no/elektronikk/toshiba/toshiba-350gb-5400rpm-8mb-2-5-7mm-sata-2-p26538946

 

Eventuelt ta en fra en gammel laptop du har liggende eller lignende

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Takk, jeg har allerede bestilt både caddy og HDD fra komplett.no og det er sendt. Så selv om posten er treig bør jeg ha det i løpet av uka. :) Og videoen over vil komme til nytte.

 

(Men skulle gjerne prøvd hullet som gjør det mulig å få litt ekstra kreditt. er det mulig?) GT6 ikke GTA

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Løsningen blir å sette inn en HDD. 12 Gb-versjonen har kun flashminne i utgangspunktet, så ingen HDD fra før. Videoen over er vel generell og for en 12 Gb PS3, trenger du kun å skru inn en HDD og så vil PS3 kopiere alt over til den nye harddisken.

 

Slik sett er videoen under bedre.

 

For sikkerhets skyld tok jeg kopi av gamedata på en minnepinne i tilfelle ikke alt ville virke.

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Forstår ikke helt her... Hvordan kan en playstation 3 komme med 12GB harddisk? Haha.

 

Det er den billigste utgaven, helt på trynet, og burde aldri vært lansert :)

 

 

Faktisk er det helt genialt. Kjøpte en for 700 kroner på elkjøp og satte inn en gammel HD jeg hadde til overs. Billigere blir det ikke. Aldri kommet til å kjøpt meg en PS3 hadde det ikke vært så billig.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...