Gå til innhold

Bigfoot, finnes han?


Anbefalte innlegg

Nå vil jo jeg mene det er litt mer sannsynlig at det finnes andre livsformer ute i det UENDELIG store verdensrommet et sted enn at jesus og alt det tullet er fakta. Uendelig stort verdensrom. Stor sjangse for at det er andre intelligente vesener der ute, ala menneske? Ja. Sannsynlig at noen av dem har vært som oss, men har komt noen millioner eller milliarder lengre med tanke på teknologi? Ja.

 

Pluss at det er mange rare ting med både Bigfoot og Ufoer/aliens som gjør at det faktisk er verdt å undersøke mer.

 

Mye tull og oppspinn når det gjelder begge deler, men også mange ting som er en smule verre å skjønne seg på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, naturligvis finnes det andre livsformer i universet (nesten sikkert), men at de flyr til oss og bare blir sett av retards og aldri fanget opp på annet enn filmer med elendig kvalitet, høres ikke særlig overbevisende ut :thumbup:

 

Jeg er temmelig sikker på at det finnes vesener der ute som er så smarte at hvis de hadde kommet over oss mennesker, ville de bare trukket på skuldrene som om vi var maur. Men så var det dette med lyshastigheten da.

Endret av pengolf
Lenke til kommentar

Kan ikke tenke meg at det er umulig å overskride lysets hastighet. Umulig slik som ståa er nå, ja.

Men mon tro hva mennesket får til om en milliard år?

 

Tenk deg å reise tilbake i tid og forklare for en steinaldermann at en dag går mennesket på månen. Og da snakker vi bare 10 000 år tilbake. De klarte knapt å lage bål!

 

Så hvor er vi om et par millioner år? 5 milliarder år?

Lenke til kommentar
Kan ikke tenke meg at det er umulig å overskride lysets hastighet. Umulig slik som ståa er nå, ja.

Men mon tro hva mennesket får til om en milliard år?

 

Tenk deg å reise tilbake i tid og forklare for en steinaldermann at en dag går mennesket på månen. Og da snakker vi bare 10 000 år tilbake. De klarte knapt å lage bål!

 

Så hvor er vi om et par millioner år? 5 milliarder år?

 

En milliard år får vi nok neppe. Historien viser at de færreste arter overlever lenger enn ca 100 000 år. Sånn sett synger vi på siste verset. Et vulkanutbrudd, en katastrofal verdenskrig, et meteor, en dramatisk klimaendring eller en pandemi vil mest sannsynlig ta knekken på oss lenge før vi kan tenke på å reise raskere enn lyset. Men hvis dagens teknologiske utvikling fortsetter, kan vi utnytte mye på bare et hundre år. Jeg er sikker på at utviklingen fra 1907 til i dag ikke vil være stort å skryte av sammenlignet med utviklingen fra i dag til 2107. Men fysiske lover har jeg ingen tro på at vi klarer å bryte.

Lenke til kommentar

En milliard år får vi nok neppe. Historien viser at de færreste arter overlever lenger enn ca 100 000 år. Sånn sett synger vi på siste verset. Et vulkanutbrudd, en katastrofal verdenskrig, et meteor, en dramatisk klimaendring eller en pandemi vil mest sannsynlig ta knekken på oss lenge før vi kan tenke på å reise raskere enn lyset. Men hvis dagens teknologiske utvikling fortsetter, kan vi utnytte mye på bare et hundre år. Jeg er sikker på at utviklingen fra 1907 til i dag ikke vil være stort å skryte av sammenlignet med utviklingen fra i dag til 2107. Men fysiske lover har jeg ingen tro på at vi klarer å bryte.

 

 

Nja, selv slik som det står til nå burde mennesket være i stand til å klare seg gjennom alt det du nevner der. Om vi har flaks et årtusen til (noe som er veldig sannsynlig) Så har dem nok funnet opp / fått forståelse av så mye fiksfaks at mennesket helt sikkert består. Forskjellen på Oss og de andre dyrene som har gått dukken, er at vi kan gjøre noe med det. Vil tørre å påstå at mennesket er noe smartere enn det dinosaurene var.

 

 

Og det med lysets hastighet.. Tror nok det går an å bevege seg fortere enn som så, man har bare ikke sjangs til å finne ut hvordan enda. Kanskje ved kunstig fremstilling av et materiale som tåler dette, + en ny energikilde. Olje og gass er jo ganske så nytt det, når man tanker over det.

 

Vi har ikke sjangs til å kunne tenke oss hva som kan/ikke kan gå an bare vi tar tiden til hjelp. Tenk på hvordan det var før :) For en gang kommer de til å se på oss som noen dumme dyr.

Lenke til kommentar

Angående lysets hastighet er det ikke snakk om at materialene ikke tåler det, det er rett og slett en begrensning ved naturen. Ingenting går raskere enn lyset, uansett. Når du ser på sola, ser du sola slik den så ut for 8 minutter siden, siden det tar 8 minutter for lyset å nå fram til deg. Stjernene du ser på natthimmelen ser du slik de så ut for millioner av år siden. Mange av de har slukket nå. For å reise raskere enn lyset må man bøye tidrommet. Og det er ikke så lett.

Lenke til kommentar

Jeg tar det tilbake. Vi har allerede klart å bryte lysets hastighet. Ta en titt HER :

 

http://itpro.no/art/10379.html

 

hah! tilfeldig søk på google kan gjøre nytten sin det ja.

 

 

jeg siterer :

 

Dette gikk såpass fort at den hadde forlatt et spesialbygd kammer før den i det hele tatt hadde kommet inn i det. Dette eksperimentet er det første beviset på en ”raskere enn lysets hastighet”-bevegelse. Dette resultatet virker å stride mot Albert Einsteins relativitetsteori, at ingenting kan gå raskere en lysets hastighet i et vakuum, rundt 297.600 km/s.

Lenke til kommentar

Det var såpass spennende at det fortjener en ny tråd.

 

Men tilbake til virkeligheten: Menneskeheten kan neppe forvente å overleve i tusenvis av år hvis dagens utvikling fortsetter. Vi tar ikke klimatrusselen på alvor, og står i fare for å skape irreversible endringer som vil få katastrofale utfall. Allerede i de kommende 20 årene vil flere øyriker gå under (f. eks. Maldivene), økt temperatur vil skape mer uvær og økosystemet vil forandres dramatisk. Så lenge stormaktene ikke går med på klimaavtalene, kan løpet være kjørt før vi aner ordet av det.

 

Kyoto-avtalen er forresten ikke nok. Den bare utsetter katastrofen med noen tiår. Vi må rett og slett finne på noe ekstremt nyskapende, og det fort. Det verste er at jeg tror teknologien er der allerede, men de som har makt her i verden ser det ikke økonomisk forsvarlig å gjennomføre. Sånn går det når penga styrer alt.

Lenke til kommentar
Det var såpass spennende at det fortjener en ny tråd.

 

Men tilbake til virkeligheten: Menneskeheten kan neppe forvente å overleve i tusenvis av år hvis dagens utvikling fortsetter. Vi tar ikke klimatrusselen på alvor, og står i fare for å skape irreversible endringer som vil få katastrofale utfall. Allerede i de kommende 20 årene vil flere øyriker gå under (f. eks. Maldivene), økt temperatur vil skape mer uvær og økosystemet vil forandres dramatisk. Så lenge stormaktene ikke går med på klimaavtalene, kan løpet være kjørt før vi aner ordet av det.

 

Kyoto-avtalen er forresten ikke nok. Den bare utsetter katastrofen med noen tiår. Vi må rett og slett finne på noe ekstremt nyskapende, og det fort. Det verste er at jeg tror teknologien er der allerede, men de som har makt her i verden ser det ikke økonomisk forsvarlig å gjennomføre. Sånn går det når penga styrer alt.

 

 

Vel, nå er det jo faktisk ingen garanti for at det virkelig er en kjempekrise på gang. Er heller ikke 100% sikkert at disse problemene er menneskeskapte, selv om jeg også tror det. Men hva er det verste som kan skje? At vi får en brå istid, slik som Al Gore mener? Menneskeheten vil overleve det, er jo eskimoer som takler slike forhold rett som det er.

 

Uansett hva som truer oss, så er mennesket i utrolig god stand til å takle det. Se bare på krokodillene.. De kom før dinosaurene, og de er her enda. Mennesket er MYE mer tilpasningsdyktig enn en krokodille. Istider og slikt har vi hatt før. Antar du har sett filmen til Al Gore. Ganske skummelt å tenke på at vi faktisk kan få en ny istid før vi vet ordet av det som følge av den globale oppvarminga :s

Lenke til kommentar

FNs klimapanel har slått dette fast med 100% sikkerhet nå i høst. Mennesket påvirker klimaet i stor grad med sine CO2-utslipp. Det finnes korrupte forskere der ute samt konspiratorikere som prøver å få opinionen til å ignorere fakta, men ekspertene har talt. FNs klimapanel er ikke en gjeng forskrudde idioter, men verdens fremste forskere.

Endret av pengolf
Lenke til kommentar
FNs klimapanel har slått dette fast med 100% sikkerhet nå i høst. Mennesket påvirker klimaet i stor grad med sine CO2-utslipp. Det finnes korrupte forskere der ute samt konspiratorikere som prøver å få opinionen til å ignorere fakta, men ekspertene har talt. FNs klimapanel er ikke en gjeng forskrudde idioter, men verdens fremste forskere.

 

Der tar du feil. Klimapanelet i FN forsker ikke noe mer enn du og jeg gjør. Klimapanelet består for det meste av byråkrater som godkjenner de forskningsrapportene de ønsker skal bli publisert.

 

"The IPCC does not carry out research, nor does it monitor climate or related phenomena. One of the main activities of the IPCC is to publish special reports on topics relevant to the implementation of the UN Framework Convention on Climate Change (UNFCCC)."

 

"The IPCC bases its assessment mainly on peer reviewed and published scientific literature. [3] The IPCC is only open to member states of the WMO and UNE"

clikcy

 

 

 

Klimapanelet har faktisk blitt kritisert for å misbruke statistikker og grafer, samt sensurere forskning de ikke er enig i.

 

clicky

Lenke til kommentar
Angående lysets hastighet er det ikke snakk om at materialene ikke tåler det, det er rett og slett en begrensning ved naturen. Ingenting går raskere enn lyset, uansett. Når du ser på sola, ser du sola slik den så ut for 8 minutter siden, siden det tar 8 minutter for lyset å nå fram til deg. Stjernene du ser på natthimmelen ser du slik de så ut for millioner av år siden. Mange av de har slukket nå. For å reise raskere enn lyset må man bøye tidrommet. Og det er ikke så lett.

Og før trodde vi at jorden var flat osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...