Gå til innhold

lage plakat, trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg skal lage en plakat for ungdomsbedriften min som også er et arbeidsprosjekt i klassen (går Medier og Kommunikasjon).

 

Vi lager årbøker for avgangselevene ved Levanger Vgs. (alle VKII klassene + VG2 på yrkesfaglinjene), nå tenkte jeg at jeg skulle slå to fluer i en smekk og lage en plakat for bedriften samtidlig som jeg gjorde MK prosjektet. Problemet er at jeg har komplett kreativitetstørke. Jeg har for tiden ikke en eneste ide til hvordan jeg skal gjøre det.

 

Plakaten må være en oppmerksomhetsvekker siden den skal gi elever som hver dag går forbi hauger med middels og bra plakater og notiser. Jeg har sett på andre plakater og funnet ut (til meg selv i alle fall) at øyne og store kontraster i farger fanger oppmerksomheten så dette må jeg prøve å bygge på. Er det noen andre som har forslag, jeg trenger virkelig hjelp med dette.

 

Jeg har ingen kopi av boken/forsiden siden vi arbeider med begge deler enda.

 

Jeg takker på forhånd for hjelpen :D

 

P.S.

er det noen som vet hva som menes med "tekstbredde" når det er snakk om bøker?

står i læreboken at for å finne margene med åttedelsprinsippet må man først finne tekstbredden...

Har sett på forskjellige nettsider og i bøkene mine, men det er ikke sagt hva eksakt det er.

Endret av ompopo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...