Gå til innhold

Kameraovervåkning i båthavn


Anbefalte innlegg

Hei. Vi driver en båthavn og ser på tanken med å sette opp kamera - med tanke på å se aktivitetsnivået i havna, hvor mange båter som er på plass, vær og slik. (ikke overvåkning av mennesker).

 

Vi har ikke internettforbindelse i havna, men tenker at det må finnes løsninger basert på mobildekning. Vi ser for oss noe slik:

 

Utendørs kamera med 230V strømtilkobling montert i stolpe.

Sender bilder hvert 15 min (?) til en hjemmeside via 3G. (har ikke brebånd i havna)

 

Noen som har annbefalinger eller tips?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med viltkamera ?

Tar opp når den dekterer bevegelse og den kan sende sms i tillegg.

 

Viltkamera er viltkamera vel? Får man de bildene lastet opp på en nettside da? Jeg har funnet mange kameraer som er gode, men funksjonen er at man må ringe eller sende tektmelding til kamera, for så å få bildene på mms. Flere har også APP der man kan gå inn å se. Men vi vil ha det på en åpen nettside.

 

Kameraet skal også sende bildene uavhengig om det er bevegelse eller ikke.

Lenke til kommentar

 

Vi har ikke internettforbindelse i havna, men tenker at det må finnes løsninger basert på mobildekning.

 

 

Enkleste er vel kanskje at man setter opp et kamera med en mobilt bredbånd ruter, så få nettsiden til og hente ut bilde hvert 15. min

Er i utgangspunktet enig med Merko.

 

Jeg vet ikke om dere har et hus/skur i havna der dere kan lage et lite "kontor" og f.eks. ha en "utrangert" laptop. Dette vil gjøre at mest mulig av utstyret vil kunne stå tørt og sikkert.  Ved å bruke en ruter som får signal via mobilnettet (3g/4g) så vil den rent praktisk i hovedsak fungere som om dere hadde innlagt "vanlig" bredbånd. Kameraet/kameraene kan så kommunisere med ruteren enten kablet eller via Wifi.

 

Når det gjelder kamera så skal jeg ikke komme med forslag siden dette er noe som jeg ikke har så stor kjennskap til.

 

Husk også at det er strenge regler når det gjelder "overvåkning" av det offenlige rom (som en båthavn tross alt er) så hvis kameraet er så godt at det kan brukes/misbrukes til å gjenkjenne personer så trengs det nok en søknad til rette instans.

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...